Gå til innhold

Meget Stort Problem Med HDD'en Min

Anbefalte innlegg

Heisan jeg heter Tom-Helge.

Jeg har nå fått et meget stort problem med min Western Digital Disk på 120 GB (IDE). Og det er at jeg på lørdag den 12/06 satt å hørte på musikk, og så plutselig begynnte maskinen å lese konstant fra hdd'en, og det var nok til å få maskinen til å fryse i ca 20 sekund, og etter det så funket maskinen fint i ca 15 sekund, og så deretter så begynnte hdd'en å lese konstant igjen, altså hdd led'en lyste hele tiden, og da frøys den for godt, jeg ventet i minst 5 minuttt på at jeg skulle få kunne bruke maskinen min, så da tenkte jeg at det var best å restarte maskinen. Men det skulle jeg egentlig ikke ha gjort, siden når jeg skulle starte opp maskinen så kom det opp en beskjed opp om at maskinen ikke fant Windows.

Så da tenkte jeg at jeg skulle gå inn i Partition Magic via DOS å se om det kom om at det var Bad Partition, slik at jeg kunne formatere disken, men jeg kom meg engang ikke inn i Partition Magic, det kom istedet en hel side med maaaaase error på at det var noe galt med disken.

Så da tok jeg å installerte Windows på en annen harddisk, slik at jeg kunne putte min Western Digital disk på IDE kanal 2, altså alene for å se om jeg kansje kunne reparere disken, eller gjennopprette oppstarten, men det fikk jeg ikke lov til å gjøre en eneste ting. Altså for å si det sånn, jeg har ikke tilgang til harddisken i det hele tatt. Men så tenkte jeg at jeg skulle ta å installere Windows på en annen harddisk. Og så at jeg har min vel ødelagte hdd i IDE kanal 2 alene. Altså uten CD-Rom og Floppy, bare Windows disk og Western disken i.

Så var Windows installert. Så tok jeg å prøvde et recovery program som kunne recovere lost partition, og da fikk jeg en beskjed med skikkelig rød skrift at partisjonene mine var umulig å recovere på grunn av at master boot sektorene var fysisk skadet. Så da tenkte jeg at "nå gir jeg opp". Så da er min eneste utvei å sende harddisken til Ibas. Men siden jeg fikk vite at det koster meg 8990 kr for å få data'ene rekonstruert å så tatt backup av, så da er det veldig liten sjanse for at jeg sender den inn for backup :no: .

Så er det noen andre muligheter for å få ca 100GB med data ut av disken, altså noen av filene er meeget viktig???.

Håper på svar fra dere :thumbup:

:dribble: Hilsen Tom-Helge :dribble:

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...