Blippblopp Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 I går kveld skjedde noe merkelig. Historien er som følger: Installerte Linux og satte opp maskina med dualboot Linux/Win2000 pro. Alt fungerte utmerket. Etter å ha forsket på Linux til langt på natt logget jeg av og slo av maskina. Kom meg etterhvert i seng og var veldig nær å sovne.... Og så...plutselig... Maskina slår seg på... Jeg ligger i senga, fem meter unna... Hva i H...?!?!? Spørsmålet mitt er da: Hva skjer? Har aldri opplevd noe lignende. Til opplysning: Har ADSL fra NextGenTel. WakeOnLAN er disablet i BIOS. Kan noen hjelpe? Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Blippblopp skrev (2002-04-16 10:41):I går kveld skjedde noe merkelig. Historien er som følger: Installerte Linux og satte opp maskina med dualboot Linux/Win2000 pro. Alt fungerte utmerket. Etter å ha forsket på Linux til langt på natt logget jeg av og slo av maskina. Kom meg etterhvert i seng og var veldig nær å sovne.... Og så...plutselig... Maskina slår seg på... Jeg ligger i senga, fem meter unna... Hva i H...?!?!? Spørsmålet mitt er da: Hva skjer? Har aldri opplevd noe lignende. Til opplysning: Har ADSL fra NextGenTel. WakeOnLAN er disablet i BIOS. Kan noen hjelpe? Noen som har opplevd det samme? Kan det ha vært et lite strømbrudd i området. Noen maskiner starter automatisk opp hvis strømmen til psu kuttes og settes på igjen uten at bryteren bak på psu er slått av. Hvis det er noe software problem så har jeg ikke vært borti det før. Mulig det går å sette pc'n på automatisk oppstart, men vet ikke. _________________ Ørjan... [ endret av Orjanp den 2002-04-16 11:00 ] Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Noen datamaskiner skrur seg på hvis de har vært uten strøm og får strøm igjen. Kunne det vært et veldig kort strømbrudd? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 heh, satt og skrev når den første reply'en kom. :smile: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: Squeegie skrev (2002-04-16 11:00):heh, satt og skrev når den første reply'en kom. :smile: Fort gjort :smile: Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg vet ihvertfall om et MSI 6330 kort som prøver å skru seg på når man setter strømkabelen i kontakten, men den skrur seg av etter 0.5 sek. Men har ikke hørt noe så utrolig før! :smile: Har du noe timer i BIOS´en? Lenke til kommentar
msh Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Det er Spøkelser i huset ditt Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har vært borti noe lignende. Satte i firewire-kort (Studio-DV) til en kunde og maskinen hans startet av seg selv ca. 10 sek. etter at den var slått av. Løste det ved å bruke "Load default values" i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå