warillion Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Responstid på CRT skjermer, hva ligger den på? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Tror det ligger rundt 2 ms, men dette vil vel være noe knyttet til oppderteringsfrekvensen. responstider under 10ms er som regel helt umerkbart. Til sammenligning har de beste LCD skjermene nå ca 16ms om jeg husker riktig. -Stigma Slått på målstreken av Øyvind hehe. Jaja, da vet jeg at jeg hadde rett ihvertfall =) Endret 14. juni 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 he he stigma. men påpeker dog at det er en del lcd skjermer med 12 ms Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ja, LCD teknologien utvikler seg fort. var ikke klar over at 12ms var på markedet. Håper det snart kommer 19" LCD med ~12-16ms for en ok pris. Da blir det på tide å skifte. Intill da får den gamle (enorme) 21" CRT'en holde. -Stigma Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Tror det ligger rundt 2 ms, men dette vil vel være noe knyttet til oppderteringsfrekvensen. responstider under 10ms er som regel helt umerkbart. Til sammenligning har de beste LCD skjermene nå ca 16ms om jeg husker riktig. -Stigma Slått på målstreken av Øyvind hehe. Jaja, da vet jeg at jeg hadde rett ihvertfall =) Tror de beste liger rundt 12ms... Edit: slått av ovind_dahle too Utrengning for CRT (correct me if I'm, wrong): 1 Hz er et "bilde" (egentlig svingning" i sekundet. 1 sek er 100 ms 1 sek / 100Hz = 1 ms per bilde og det trengs to bilder for å gå fra svart til hvitt, altså 1 ms * 2 bilder = 2 ms Endret 14. juni 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
oby Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 1 sek er 100 ms er ikke 1 sek 1000 ms? m = milli? Lenke til kommentar
hce Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 1 sek er 100 ms er ikke 1 sek 1000 ms? m = milli? Korrekt. 1s = 1000 ms, m = e^-3 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Tror det ligger rundt 2 ms, men dette vil vel være noe knyttet til oppderteringsfrekvensen. responstider under 10ms er som regel helt umerkbart. Til sammenligning har de beste LCD skjermene nå ca 16ms om jeg husker riktig. -Stigma Slått på målstreken av Øyvind hehe. Jaja, da vet jeg at jeg hadde rett ihvertfall =) Tror de beste liger rundt 12ms... Edit: slått av ovind_dahle too Utrengning for CRT (correct me if I'm, wrong): 1 Hz er et "bilde" (egentlig svingning" i sekundet. 1 sek er 100 ms 1 sek / 100Hz = 1 ms per bilde og det trengs to bilder for å gå fra svart til hvitt, altså 1 ms * 2 bilder = 2 ms De beste ligger ikke på 12ms, men skjermene med 12ms oppgitt responstid gjør det Quote THG Like always, it's a shame that with the fastest response time on paper, the FP783 has a higher latency than monitors built around 20 ms Hydis panels. Let's insist on this once more: response time measures these days are nearly worthless. They are only hints. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 1 sek er 100 ms er ikke 1 sek 1000 ms? m = milli? Korrekt. 1s = 1000 ms, m = e^-3 (Da stemte ikke formelen min da... ) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) ca 2 ms Synes det var et svært dårlig svar! Forventet kanskje litt mer professonelt fra en skjermtester! Kan vi stole på deg helt? CRT skjerm er ikke basert på responstid, men oppdatering! Forskjellen mellom LCD og CRT, er at LCD har en fast et skjermbildet, mens CRT må oppdatere heletiden. Responstid er tiden der en pixel bruker å snu opp og ned (bytte til en annen farge) for LCD Oppdateringstid er tiden antall bilder (linjer) i skjermen blir oppdatert for CRT Prinsipp: 100Hz betyr 100oppdatering per sekund, per linje (skjermbilde linje). Dvs hvis det er 4 linjer i skjermen din, da får du ca. 25 oppdatering på bildet ditt per sekund. Du må også forstå at en kald katode bak skjermen din kan oppdatere flere enn en linje. De kan oppdatere et sett med linjer. Frekvensen bilr redusert når oppløsning går opp. Fordi da må skjermen oppdatere flere linjer. KAPISH? Det var en greit barnevennlig versjon av forklaringen min... Endret 14. juni 2004 av Vaio Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 han spørte om responstid, ikke hvordan den fungerer..... og responstid på en CRT skjerm er ca 2 ms... Men ok siden man spør: Guide til CRT: http://www.pctechguide.com/06crtmon.htm Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 han spørte om responstid, ikke hvordan den fungerer..... og responstid på en CRT skjerm er ca 2 ms... Men ok siden man spør: Guide til CRT: http://www.pctechguide.com/06crtmon.htm Nei nei! det er jo en misforståelse. Derfor er det vårt ansvar å foklare ham... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 skulle kanskje ha forklart han det bedre, men responstid på en CRT er ca 2 ms Selv om det selvfølgelig er totalt irrelevant.... Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Er det ikke sånn at den lave respons tiden går ofte ut over bildekvaliteten og fargene på LCD skjermene? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 hmmm... Jeg syns det ducky.... Men her er det flere ting som spiller inn enn bare ms. Paneltype er også relevant Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 hmmm... Jeg syns det ducky.... Men her er det flere ting som spiller inn enn bare ms. Paneltype er også relevant Er ikke TN panelene som er best? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 vel best for de som ikke har så mye penger og skal spille en del. min favoritt er S-IPS Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 vel best for de som ikke har så mye penger og skal spille en del. min favoritt er S-IPS okey.. Tenkte at TN var best siden dere setter TN som pluss på LCD testene.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 aha! Da menes TN + Film det vi si at det er en TN basert skjerm med en film over seg. Alle TN baserte skjermer har dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå