Gå til innhold

Canon sine kameraer

Anbefalte innlegg

Forsøker å forst Canon sin modellserie på mindre kameraer :-)

IXUS er relativt grei, det er pene kameraer i liten størrelse. Men hvordan passer A og S modellene inn? Det er i hvertfall ikke fullt så små, A80 og S50 har omtrent samme pris. Og er det spesifikke features som hører til hver modellgruppe, samt er det generell forskjell på selve bildekvaliteten (ser bort fra MP).

Er det noen her som har god oversikt over Canon sine modeller, som kan sette meg litt inn i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter bra her nå ang. valg av kamera, det skal være sikkert :-) Har lest reviews opp og ned i dag, og har stort sett blitt mest forvirret. Alle har en-eller-annen svakhet når det gjelder "noe", som jeg helst vil unngå. Men har i hvertfall lært en hel haug om digitale kamerar.

PowerShot S50 og A80 har så og si lik pris, spes. siden man må kjøpe til batterier+lader til sistnevnte.

Har også lyst til å hoppe på R707, men den er litt dårlig dekket ennå med reviews til at jeg klarer å ta en avgjørelse på det.

Og så begynner Nikon Coolpix 5200 å se litt aktuell ut også. Så noen testbilder på http://www.steves-digicams.com som ikke så så værst ut.

Lenke til kommentar

Hvis du er opptatt av at kameraet skal være kompakt, raskt, gi deg mulighet for å overstyre kameraet og ta bra bilder, så ville jeg vurdert det nye S60 (5mpxl) fra Canon.

Det har nok ikke kommet i butikkene enda tror jeg, men alt tyder på at det vil være en knallkamera i kompaktklassen.

Lenke til kommentar

Har vurdert det, men første levering til distributører ser ut til å være rundt 15-20/7, og da er første begivenhet hvor kameraet skal benyttes allerede over...

Dessuten ligger S60 noe over budsjettet, er nesten 1000-lappen dyrere enn S50. I og for seg ikke noe problem, men jeg vet ikke om det er verdt investeringen siden jeg skal kjøpe meg ett Nikon D70 i løpet av 6-9 måneder uansett. Men hadde det vært på lager nå, så hadde jeg nok tenkt skitt-au og kjørt for det :-)

Det interessante med S60 vs. S50 er forbedret vidvinkel + mulighet for å montere adaptere på linsa. Ellers er det litt penere samt forbedret stort mhp. betjening på baksiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...