Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk mellom to hus, burde jeg dele internet?

Anbefalte innlegg

hadde du bodd nermere hadde jeg skulle gravd den halvmeteren med grøft selv, uansett om det var 300meter.

bare lagt ned noen swicher det.

personlig så mener jeg han personen i miden har gått alt for langt.

da jeg skrev om den grøften viste jeg ikke hvor lang den ville være, så for meg max 30 meter. men men. en trådløs løsning vil/kan være veldig dyr. spessielt om dere vil ha litt hastiget og retningsbestemme linken deres.

men det blir absolutt værdt det. om dere utelukker personen i miden helt i både lokal nettverk og ineternett så er det ikke mye han kan gjøre.

det dere burde gjøre om dere får opp trådløst nettverk er og ha MAC filterering på lokal nettverket. dvs. du skriver inn din MAC + din nabos MAC ( han som skal ha tilgang ) slik at kun de MAC adressene som er innlagt i routeren får tilgang, det er den beste og mest effektive måten og sikre dere på..

hvis dere må tenke lang så tenk på dette.

det går ant og komme seg på et MAC sikret wlan nettverk. men da må man ha veldig gode kunnskaper, men det har vel ikke han i midten?. for det går og skifte MAC adresse på et nettversk kort. men da må du være ganske god. pluss at han må vite hvilke MAC adresser som har blitt gitt tilgang til på nettverket. men dere burde være 99.9999 % sikker på at dere er alene på nettverket om dere briuker MAC filterering.

som sakt, alt trådløst er litt dyrt, men det er helt sikkert værdt det.

det jeg skrev tidligere om og grave ned kabelen på hans eiendom osv var kun for og få opp fantasien over hvordan du fortsatt kan ha nettverk med den borterste naboen uten og inkludere den midterste naboen.

uansett så er jeg ganske sikker på at dette får du god hjelp med her på hw forumet.

jeg har ikke tips til trådløst nett løsninger til deg, men det får du vel med andre personer her.

Mvh Tozer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg ser så kan du mye om nettverk og det skal du ha for.. :yes:

Nå vet jeg ikke hvordan du har tenkt å gjøre det olejohan, men kan du ikke lage en tegning over husene i nabolaget der nettet skal gå? trenger ikke å være avansert, men en 2D tegning og hus som firkanter

Som sagt vi har brannmur og vi sperra internetten has ein dag. Dagen etter hadde han teke min sin ip-adresse so han fikk internett. Han gjer alt for internett.

Sperr han ute for godt, når han er så grisk, at han gjør ting for å få internett.. Det tar jo kaka!

(holdt på å si at du kunne jo ha annmeldt han for npe at han sjeler internett!!!)

Lenke til kommentar

Synes her det er viktig med rett og galt. du er med andre ord ansvarlig for din linje juridisk sett og pr avtale med de fleste leverandører. Hva hvis vedkommende eller noen i hans nærhet bruker linjen til tvilsomme aktiviteter eller lignende...

Hmmm synes det er lite klokt å velge deling av Internett. Deling av nettverk er en ting... Men Internett noe helt annet. Sjekk avtalen med linjelevaandøren din.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...