meastp Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei! Jeg skulle gjerne hatt en css-layer som target i en link, jeg vil altså at denne (sort of) skal oppføre seg som en god, gammel frame. Går dette an? Hvordan kan jeg evt. løse dette? (be om en omformulering om spm. var uklart ) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hva skal du med det om jeg tør å spørre? Henter du en annen side i den div-en? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Altså når man trykker på linken skal man få opp noe i en DIV (layer?) på siden..? Funker vel med PHP Include..? <?php switch ($page) { case "main": include('main.php'); break; case "0": default: echo "Defaultteksten din her.."; break; } ?> og <?php if ($page == "main") { echo "det du vil skal komme, evt et includescript her.."; } ?> Noe slikt..? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Altså når man trykker på linken skal man få opp noe i en DIV (layer?) på siden..? Det er nettopp dette som var uklart for meg...inkluderer du en side der? I f.eks PHP? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Altså når man trykker på linken skal man få opp noe i en DIV (layer?) på siden..? Stemmer... Jeg kan vel gjøre som Marvil sier... det blir variabler i adressen, sant? (http://www.enwebadresse.net?page=main) Endret 14. juni 2004 av meastp Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Stemmer... Jeg kan vel gjøre som Marvil sier... det blir variabler i adressen, sant? (http://www.enwebadresse.net?page=main) Ja. Men hele siden vil laste på nytt, vel og merke. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 ja, men det meste ligger vel i cache uansett, og da er det jo ikke så farlig, eh? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 ja, men det meste ligger vel i cache uansett, og da er det jo ikke så farlig, eh? Nope! Om du _vil_ at folk skal cache siden da! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 hmm... da ble jeg litt betenkt... andre måter å gjøre dette på? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Hva skal du med det om jeg tør å spørre? Hensikten er jo ikke vanskelig å fatte? Jeg vil gjerne kunne ha en "hovedside" som jeg viser all "hovedtekst" i.... de aller fleste sider på weben har da dette... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hva skal du med det om jeg tør å spørre? Hensikten er jo ikke vanskelig å fatte? Jeg vil gjerne kunne ha en "hovedside" som jeg viser all "hovedtekst" i.... de aller fleste sider på weben har da dette... Det gjorde meg enda mer usikker.. hehe.. Tror ikke du trenger det du spør om for å gjøre det.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 ok... det er ikke vanskelig.. har tatt med et screenshot for å gjøre det enklere: i dette tilfellet, når jeg trykker på about, vil jeg at teksten skal komme opp i den firkanten (pil). hvordan gjør jeg det? fortsatt uklart? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ja da inkluderer du bare en side. Bruk scriptet som allerede er gitt deg.. Grunnen til at JEg ikke skjønte dette, var alt snakket om layer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå