Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne musikk

Carnifex

Anbefalte innlegg

Skal me sjå, hvor begynner man?

Kan varmt anbefale franske "Air", digg, chill electronica-poprock. Radiohead er könig, spesiellt albumet "OK Computer" er å anbefale, rolig (stort sett) og deilig. En skive full av perler. Nine Inch Nails - Still, et album som står litt ut ifra denne ellers småbråkete og pulserende progmetallen, rooolige låter, og da mener jeg rolige. Eller har man jo Pink Floyd, herlig psy-rock (eller hva man skal kalle det), spesiellt "Dark Side of The Moon" står frem som det beste albumet deres (mener jeg). Led Zeppelin sier seg kanskje selv (ikke alt, men mye rolig materiale derifra også, se f.eks "No Quarter" eller "Stairway To Heaven")? A Perfect Circle er også å anbefale, muligens litt for tungt for hva du er ute etter, men likevel mye rolig og avslappende. Om du har hørt "Tool", så er dette et søsterband, med blandt annet samme vokalist (Maynard). APC beveger seg fra Tools utgangspunkt mot det noe mer melodiske og melankolske. Begge deres studioalbum er helt fantastisk gode. Ellers har man diverste electronica-artister som: Ralph Myerz & The Jack Herren Band (kan minne noe om Røyksopp, mye bra materiale, sommerlig sound og digg perc.), Shpongle , trippy chillout-trance (ikke la deg avskrekke at det er "trance") med jungelsound og masse utrolig vakre melodier. Også her er perc'et helt sinnsykt bra. Albumet "Are You Shpongled" er et must-have uansett hva slags musikk du pleier å høre på, spør du meg. Vil til slutt legge til "The Mars Volta", masse lyd, og kan virke til tider bråkete, men sjekk f.eks ut låta "Televators".

:) Have fønn.

EDIT: Den ble flytta ja. :)

Vil bare si at du er en fyr jeg setter stor pris på! Når du først åpner kjeften din, hjelper du folk. Du er ærlig, og fin.

Fortsett med det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...