Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg må kjøpe meg noen nye CD'er (feriepenger) men sliter litt med å finne noe. Jeg leter etter noe som er noenlunde rolig, vakkert og som man kan gruble litt når man hører på.. Er ikke ute etter noe hardt, eller overkult, men rolig og avslappende. Noen som har noen tips? Jeg vet det ikke er lett når jeg ikke er mer spesifikk, men jeg er som sagt usikker selv. Det er ingen betingelse at det er helt ny musikk. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Minor Majority, Air, Angels of Light.. .. .. og der stoppa det. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Minor Majority, Air, Angels of Light.. .. .. og der stoppa det. Ja Air liker jeg veldig godt. Har 2 plater med de. Minor Majority høres veldig fint ut. har bare hørt den ene singelen, men den virker lovende Skal sjekke ut Angels of Light.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Feilpost, flyttes Takk skal du ha Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Skal me sjå, hvor begynner man? Kan varmt anbefale franske "Air", digg, chill electronica-poprock. Radiohead er könig, spesiellt albumet "OK Computer" er å anbefale, rolig (stort sett) og deilig. En skive full av perler. Nine Inch Nails - Still, et album som står litt ut ifra denne ellers småbråkete og pulserende progmetallen, rooolige låter, og da mener jeg rolige. Eller har man jo Pink Floyd, herlig psy-rock (eller hva man skal kalle det), spesiellt "Dark Side of The Moon" står frem som det beste albumet deres (mener jeg). Led Zeppelin sier seg kanskje selv (ikke alt, men mye rolig materiale derifra også, se f.eks "No Quarter" eller "Stairway To Heaven")? A Perfect Circle er også å anbefale, muligens litt for tungt for hva du er ute etter, men likevel mye rolig og avslappende. Om du har hørt "Tool", så er dette et søsterband, med blandt annet samme vokalist (Maynard). APC beveger seg fra Tools utgangspunkt mot det noe mer melodiske og melankolske. Begge deres studioalbum er helt fantastisk gode. Ellers har man diverste electronica-artister som: Ralph Myerz & The Jack Herren Band (kan minne noe om Røyksopp, mye bra materiale, sommerlig sound og digg perc.), Shpongle , trippy chillout-trance (ikke la deg avskrekke at det er "trance") med jungelsound og masse utrolig vakre melodier. Også her er perc'et helt sinnsykt bra. Albumet "Are You Shpongled" er et must-have uansett hva slags musikk du pleier å høre på, spør du meg. Vil til slutt legge til "The Mars Volta", masse lyd, og kan virke til tider bråkete, men sjekk f.eks ut låta "Televators". Have fønn. EDIT: Den ble flytta ja. Endret 14. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Dette hørtes veldig bra ut. Mars Volta er en av favorittene mine, jeg liker også godt Air, Nine inch nails. Skal sjekke ut dette. takker for god tilbakemelding Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Om du liker The Mars Volta, liker du garantert "At The Drive-In" (men det har du vel allerede?). Ikke akkurat rolig, men måtte bare nevne det. Kom også over et nytt band i går, faktisk. Vet ikke mye om det enda, og har ikke hørt nok på det til å si hva JEG synes om det, men musikken faller klart i sjangeren du prater om: VAST. Endret 14. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Om du liker The Mars Volta, liker du garantert "At The Drive-In" (men det har du vel allerede?). Ikke akkurat rolig, men måtte bare nevne det. Kom også over et nytt band i går, faktisk. Vet ikke mye om det enda, og har ikke hørt nok på det til å si hva JEG synes om det, men musikken faller klart i sjangeren du prater om: VAST. At The Drive-In er jo sinnsykt bra Skal sjekke ut VAST en jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om dem før.. Mange av favorittene mine er gammel musikk som the Smiths, Pixies osv, men jeg liker også utrolig godt Bright Eyes f.eks. Hvis du ikke har hørt dem så er det meget bra syns jeg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) VAST (Visual Audio Sensory Theater) minner litt om Radiohead, er vel det eneste jeg har klart å ressonere meg frem til etter ca. 10 minutters lytting. Kan vel også nevnte "Faith No More" og "Mr. Bungle" (to sider av samme sak), har en del bra låter. Sjekk ut Faith No More sine låter "Easy" og "This Guy's In Love With You", og Mr. Bungle sine låter "Retrovertigo" og "Sweet Charity". Damien Rice, Coldplay og Jeff Buckley skal vel også nevnes. EDIT: Og Interpol. Endret 14. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Legion Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Sigur Rós, Godspeed you black emperor, explosions in the sky bare innertiere Edit: bah, en o for meget Endret 14. juni 2004 av Legion Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Du kan prøve Opeth - Damnation albumet. Ellers så er eg enig med HalTan og kan på det varmaste anbefale Pink Floyd. Spesielt Dark Side of the Moon og Wish You Were Here. Gudd løkk. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Okay... tusen takk for tilbakemeldingene folkens. Lager liste jeg nå Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Av rolig musikk kan jeg anbefale Sigur Ròs, samt Damien Rice. Edit: HalTan nevnte VAST, og ja, de er skambra Endret 15. juni 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 En annen her på forumet kom med linken http://www.musicplasma.com Der kan man taste inn grupper man liker, så får man se hva som "ligner" eller er i nærliggende sjangre. Kjempeside Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Noe av Tiamat og Moonspell er faktisk ganske rolig... Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Boards of Canada - Music has the right to children Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 The Flaming Sideburns - Sky Pilots Madrugada - Industrial Silence Pete Yorn - Musicforthemorningafter Daniel Lemma - Morning Train Bedre blir det ikke Lenke til kommentar
Edru Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Midnight Choir Norsk gruppe som nå desverre har lagt opp. Dette er det bandet som jeg alltid kan høre på, uansett hvor og når. VG har utalt om gruppa: "For noen handler rock om image, om å bryte lydbølger. For andre er personligheten viktigst - denne totaltilstanden rundt et bands uttrykk som hever rocken til noe mer enn å spille raskest, høyest og mest utagerende. Til kunst. Der har Midnight Choir vært i særklasse de siste ti årene - kanskje i hele den norske rock-historien." Skal jeg anbefale plate må det være "Unsung Heroin". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå