Gå til innhold

Hvilken mobil gir deg det verste førsteintrykket.


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Kikka litt i denne tråden, og fikk lyst til å lage en liten "motsetning" (Laget en ny tråd, så den orginale ikke ville spore heeeelt av... ;))

 

Det jeg lurer på er altså hvilken telefon dere mener føles "billigst/verst" ut, tenker da ikke bare på design men sammensetning, materiale, kvalitet osv. Det selve første-inntrykket altså.

Kunne ha vært morro å vite hva "folket" mener, når førsteinntrykket alikvel avgjør kjøp/valg av mobil for mange.

Dette blir altså en diskusjonstråde for hvilke mobiler dere mener har "minst glimt i øynene", og gir over det hele (fra treghet ved sms-skriving, til material valg) et dårlig første intrykk.

 

Lager ingen andre regler utenom disse to:

1.De må finnes i Europa.

2.De må være nyere enn 12 mnd. (Det må ikke ha gått lengre enn 12 mnd (1år) siden presantasjonen.)

 

Hold dere så sakelig dere klarer å prøv helst å snakke om mobiler dere faktisk har sett i virkeligheten og "tatt på".

Håper dette blir interessann lesing for utviklere :p

 

PS. Måtte skrive "d" i emnebeskrivelsen pga. at jeg ellers ikke ville ha fått plass med den hele setningen, håper det ikke gjør noe...

 

-Remerser, over og ut-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan starte med min egen erfaring.

Var på en liten Tysklandstur, nærmere sagt til Berlin.

Der gikk jeg inn i det kjøpe senteret ved St.Alexanderplatz og fikk øye på Xelibri modellene. De var litt snålt designet men reagerte kraftig på "Xelibri 5".

Material kvaliteten var skikkelig dårlig, plasten var intet bedre enn en av de mange leke mobilene som befannt seg i leketøysavdelinga. Den knaket, var uergonomisk og skjermen var ikke noen dans på roser den heller.

Denne Xelibri modellen var faktisk en jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe, men førsteintrykket fikk meg til å ombestemme meg i rekordtid.

Tastene var også små og responsen var som så...

 

Vel, et eksempel på at førsteintrykket teller. ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

X5 er jo det kuleste som finnes av mobil da, er selv en stolt X5-eier jeg. Ingen annen mobil i samlinga mi som skaper slik begeistring som den :)

 

Anyways...

LG-mobiler ble jeg skuffet over. Typisk hypet av media og nettsteder, men når man får testa en selv så ser man hvor dårlig det er. Treg software og elendig menysystem. Samme gjelder Samsung også, som spyr ut makkverk etter makkverk, eneste unntaket er E700/E710, men også de har altfor treg software.

Lenke til kommentar

dårligste første intrykk var 3200! plast plast plast...

 

EDIT: kanskje det var 7200, fikk skjokk når jeg åpnet den å så den lille skjermen de hadde klart å putte inn.... 4-5 cm med plass ovenfor skjermen.. hadde skjermen vært 128x160 hadde jeg kjøpt den :\

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Neimen Molna ,ærlig talt da.

Jeg tok i den X5'en og våget nesten ikke å røre den mere. Skulle dra ned tastaturet men ble jo redd for å ødelegge den :p

Men på bilder ser den stilig ut, uten tvil, men i virkeligheten....

 

Forøvrig enig i at Lg telefonene ser stilige ut på bilder og in-real, men at de ligger en god del bak fks. siemens og nokia.

 

7200 er litt upraktisk med tøy-deksler (i regn altså) og skjermen gir ikke insiden et særlig fint utseende, det kan jeg iallfall ikke påstå.

Lenke til kommentar
Må være MC60. Hadde litt for store forhåpninger til den, men den skuffet ganske mye.

Oi... Nesten glemt den der ja... Ja huff, Mc60 må jeg si var så ekstremt skuffende :( Huff og huff sier jeg bare... Værre en 3200 på alle punkter.

 

Remerser: Nja... hater og hater, men det er ikke det beste jeg vet :p

Lenke til kommentar

MC60 er langt oppe på den listen her hos meg ihvertfall. Ellers så T230 en rimelig skuffende telefon, kronglete og kjip i bruk.

 

Ellers, så gir denne generasjon siemenstelefoner meg et rimelig elendig førsteinntrykk, St55 ser ut som en plastleke, samme gjør C62, C60 og MC60.

 

Eneste som skiller seg litt ut er M55 og selvfølgelig SX1. bra at siemens lanserer nye gode telefoner nå, slik at de kommer på offensiven!

Lenke til kommentar

MC60 uten tvil. Verre makkverk av en telefon finnes vel knapt.

C60 og A60 stiller vel ikke foran i rekkene de heller, men noe bedre enn MC60. 3200 synes jeg faktisk er fin, selv om den er av plast (alle telefoner er stort sett av plast, så 'plast-argumentene' holder ikke vann)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...