StianGH Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 jaja, nå skal jeg ikke lage en sånn laaaang post som jeg pleier... Enkelt og greit, jeg har flasha BIOSen OG prøvd i timesvis å fikse den korrupte BIOSen Så nå lurer jeg på hvor jeg kan KJØPE ny BIOS... Alt annet har eg prøvd... Jeg antar at mange kommer til å fortelle meg at jeg bør sende den inn til reperasjon... For å si det sånn, av 100% tålmodighet, så ligger jeg omternt på...9% Takk for alle svar... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Tror det skulle gå an å flashe brikka på et PC verksted. Ellers er det vel å kontakte produsent.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 BadFlash.com selger bios-rom til de fleste hovedkort. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Send en mail til der du kjøpte HK'et så sender de deg muligens en ny (mot at du betaler porto tror jeg). ...Vet ihvertfall at komplett.no sender ut BIOS-brikker Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har ikke hørt om dette før.. Hvordan fester man disse til hovedkortet? Er dette vanskelig? pcgutten Lenke til kommentar
hart Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Dette er sleggemekanikk på sitt groveste og jeg har aldri forsøkt det selv (gjett hvorfor). Leste på en bios-dedikert side engang at det går å hotswappe biosbrikker, dvs nappe de ut etter at maskinen er bootet til en dos-prompt elns. Mitt tips, som jeg _ikke_ vil oppfordre deg til å forsøke er å låne en bios fra en kompis som har samme hovedkort, boote opp, swappe brikker og så flashe. Går det så er det en billig løsning, går det ikke så kan det bli en svært dyr løsning.. he he. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har ikke hørt om dette før.. Hvordan fester man disse til hovedkortet? Er dette vanskelig? pcgutten Hvis du ser i nærheten av det batteriet som holder CMOS ved like (og jumperne som resettet) så finner du en brun sokkel av et eller annet slag (ca. 4mm høy, 1,5 cm lang og 1 cm bred) med en litt mørkere brikke oppi. Denne brikken er BIOS brikken og kan taes ut og inn så mye du vil (jeg har ikke prøvd det selv, men jeg ve at det går an). Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hehe.. Ikke noe for meg.. For komplisert Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Dette er sleggemekanikk på sitt groveste og jeg har aldri forsøkt det selv (gjett hvorfor).Leste på en bios-dedikert side engang at det går å hotswappe biosbrikker, dvs nappe de ut etter at maskinen er bootet til en dos-prompt elns. Mitt tips, som jeg _ikke_ vil oppfordre deg til å forsøke er å låne en bios fra en kompis som har samme hovedkort, boote opp, swappe brikker og så flashe. Går det så er det en billig løsning, går det ikke så kan det bli en svært dyr løsning.. he he. prøvde dette...faktisk med feil BIOS...skal hilse og si at det luktet brent! Det dumme er at min PC er bygd, av andre og så solgt på auksjon Og jeg vil helst ikke betale frakt fra USA! endrebjorsvik89, sier du at jeg kan kontakte komplett.no slik at de send en UTEN at jeg har gjort et kjøp? det er jo konge! Off...sitter på den bærbare, 1.7 CELERON!!!! mens den "store" står der og lukter 3.06 P4 laaang vei .... Forferdelig! takk for alle svar! Noen flere forslag? Endret 15. juni 2004 av StianGH Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Dette er sleggemekanikk på sitt groveste og jeg har aldri forsøkt det selv (gjett hvorfor).Leste på en bios-dedikert side engang at det går å hotswappe biosbrikker, dvs nappe de ut etter at maskinen er bootet til en dos-prompt elns. Mitt tips, som jeg _ikke_ vil oppfordre deg til å forsøke er å låne en bios fra en kompis som har samme hovedkort, boote opp, swappe brikker og så flashe. Går det så er det en billig løsning, går det ikke så kan det bli en svært dyr løsning.. he he. prøvde dette...faktisk med feil BIOS...skal hilse og si at det luktet brent! Det dumme er at min PC er bygd, av andre og så solgt på auksjon Og jeg vil helst ikke betale frakt fra USA! endrebjorsvik89, sier du at jeg kan kontakte komplett.no slik at de send en UTEN at jeg har gjort et kjøp? det er jo konge! Off...sitter på den bærbare, 1.7 CELERON!!!! mens den "store" står der og lukter 3.06 P4 laaang vei .... Forferdelig! takk for alle svar! Noen flere forslag? Hvis du ikke har kjøpt noe der så er jeg ikke så sikker, men hvis du sender en meil (det skader ikke å spørre ihvertfall) så sender de kanskje en brikke for en billig penge (må ihvertfall betale frakt + porto)... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 En DVD jeg har på forhåndsbestilling fra USA, koster 6 USD å sende til Norge. En bitteliten brikken som en BIOS vil i allefall ikke koste noe mer. Folk får jo helt noia når de tror ting uten å vite noe på forhånd . Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 QUOTE`\prøvde dette...faktisk med feil BIOS...skal hilse og si at det luktet brent! Det dumme er at min PC er bygd, av andre og så solgt på auksjon Og jeg vil helst ikke betale frakt fra USA! endrebjorsvik89, sier du at jeg kan kontakte komplett.no slik at de send en UTEN at jeg har gjort et kjøp? det er jo konge! Off...sitter på den bærbare, 1.7 CELERON!!!! mens den "store" står der og lukter 3.06 P4 laaang vei .... Forferdelig! takk for alle svar! Noen flere forslag? Hva mener du med feil BIOS? Feil BIOS brikken eller? Har gjordt det selv et par ganger uten noe problem. Eneste kravet er samme type BIOS brikken. Etter "hot swap" "force flasher" man riktig BIOS til den korupte BIOS brikken. Det gikk fint de gangene jeg gjorde det. Staljin Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 endrebjorsvik89, jeg skal prøve komplett.no Svedge, det virket jo ikke domt...ar alltid tenkt på frakt som en forume når det gjelder distante kand staljin, ja... feil BIOS brike...det lukter ennå svidd! jeg sier i fra om jeg får noe til... håper dette med komplett.no skal funke jeg håper! Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kan få kjøpt det her http://www.eksitdata.com/ De selger også BIOS saviour som er verdt å sjekke ut hvis du flasher mye. Kan lese litt om det her http://www.sweclockers.com/html/artikel/ar...uide.php?page=1 Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 kavorka, den første siden virket veldig lovende... men min svensk er inta så bra... hva bør jeg kjøpe ? Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 He he. Svensk er ikke alltid like trivielt Lurer du på om bør kjøpe BIOS saviour eller bare chippen, eller lurer du på hvilken chip/saviour du skal velge? Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 hvilken chip/saviour bør jeg velge? Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Da må du først finne ut hva slags chip som sitter i HK ditt. Som regel står det på selve BIOS chippen din (under et eventuelt klistermerke). Et eksempel er: Pm49FL004T Hvis du skriver det som står brikken din så kan jeg prøve å finne ut hvilken som er riktig, eller du kan sammenligne selv med denne tabellen: http://www.ioss.com.tw/web/English/RD1BIOS...ectionGuide.htm Da står den koden du finner i venstre kolonne og riktig modell i den kolonnen helt til høyre. Litt krøkkete forklaring dette her, men hvis du iallefall finner den koden som står på chippen din så er vi godt i gang Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 sitter og holder brikken i hånden nå... forresten, sorry for seint svar, la meg tidlig i går vel, "navnet" eller det som står på brikken er: A2 ------ hakkepeiling PSMX2 ------ ligner på serial nummeret til hovedkortet 1004 ------ versionen går det ann å gi noe karma eller et slags pluss til et medlem? du fortjener det! takk for all hjelp, spesielt kavorka! Lenke til kommentar
korny Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har set en maskin som funka uten bios brike på et LAN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå