Gå til innhold

Half-Life 2, blir det så bra som alle tror?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hvordan jeg havnet på E3 ? Eneste jeg nevnte om E3 var at jeg forelsket meg i E3 mappene som fulgte med leaken av HL2.

 

Jeg tror du bør roe deg ned litt, er folk med andre meninger enn deg selv og det må du bare akseptere. Jeg sier jo at Stalker har bra grafikk men jeg reagerte med vansky når jeg ser en poster om at Half-Life 2 blir forbigått av Stalker. Jeg syns grafikken i Half-Life 2 er mye mer realistisk. Den versjonen jeg har av Stalker er det DX9 elementer lagt inn . Blir sikkert bedre grafikk og ja jeg har sett alt som finnes av screenshots av Stalker siden jeg har fulgt med dette spillet siden dag 1 men alle mine forventninger gikk i dass da jeg leste om zombier :/

 

Uansett kor mye bedre grafikk det har i Final så vil det ikke knuse Half-Life 2 , Half-Life 2 har ekstremt bra grafikk ! Kanskje Stalker får noe av det samme det kan vi ikke vite før Final kommer .

 

Jeg er 22 år og spilt siden jeg ble født :) Har hatt alt av konsoller og pc spill så jeg burde ha litt peiling da ! :w00t:

misforstod, du forklarte deg litt dårlig når du snakket om at du befant deg i e3 testrommet...

 

du har ingen stalker versjon med dx9 implementert, den eksisterer ikke for allmennheten..den eneste versjonen som er ute er en gammel versjon som har minst mulig implementert..

 

du vandrer frem og tilbake, i det ene sekundet sier du at grafikken blir den samme i final som det var i build versjonen som du har prøvd, og nå sier du at grafikken sikkert blir bedre.

 

det kan alltids hende at du har spilt lenge osv, men det trenger ikke å bety at du har spesielt mye peiling innenfor hva som skjer i de forskjellige stadiumene for et spill når det utvikles.

Lenke til kommentar
den FPS eg gleder meg mest til er fear, hl2 meiner eg har lite å stille opp med og grafikken ser ut som den er dårlegare enn til og med far cry

 

får håpe det er kjekt å spele

dårlig grafikk på HL2?, det er værtfall bare pisspreik!!! har du sett trailere, filmer og bilder fra HL2 så kommer du ikke å sier noe så dumt vettu... :no:

 

men om jeg tror half-life2 blir bra? ja det det tror jeg, tror det blir helt konge :w00t::thumbup:

 

har en E3 filmen av HL2 (litt over 700mb) og jeg har værtfall ikke sett så rå grafikk på NOE annet spill, far-Cry ser bra ut det også, men HL2 har råere grafikk mener nå jeg...

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
half life 2 har total mangel på normal mapping ettersom eg ser

eg håper dei ijallefall har støtte for det til oss moddere

Hvis jeg tolker innlegget ditt riktig, så mener du at Half-Life 2 mangler "normal mapping"? Skjønner ikke helt hva du mener med dette. Kan du gi en litt bedre forklaring på det?

Lenke til kommentar
Vel, time will tell. ;) Grafikken ser bra ut, men har de lagt hovedvekten på den/fysikkmotoren?

no er no det ikkje dei som har laga fysikmotoren, men havok.

 

men dei har nok brukt mykje tid på grafikken. men det som dei sikkert har lagt mest vekt på er vel historia og spelbarheten.

Lenke til kommentar
no er no det ikkje dei som har laga fysikmotoren, men havok.

 

men dei har nok brukt mykje tid på grafikken. men det som dei sikkert har lagt mest vekt på er vel historia og spelbarheten.

*host* Sa jeg at det var Valve som stod bak fysikkmotoren *host*

 

Men, som sagt. Time will tell.

Lenke til kommentar

Valve har ikke laget fysikkmotoren selv nei. Men de har endret så mye på Havokmotoren, at de kommenterte at de ikke ville gå til Havok 2 pga. av at det ikke ville gi de noe særlig mere enn det de allerede har lagt inn osv.

 

Det Valve har lagt mest arbeid i er nok Source i seg selv. De startet med den rett etter Half Life ble lansert. Motoren er kanskje den mest fleksible motoren til dags dato. Og måten den tar i bruk fysikk, teksturer og andre ting er ganske utrolig. Dersom et objekt får en viss tekstur f.eks. tre, så vil den få den egenskapen som tre har. Dvs. det vil ha den samme styrken som det massen tilsvarer og lyden når du går på det vil bli ordnet automatisk. Elllers så vil ting gå i stykker på det svakeste punktet. Treplanker vil brekke der slaget blir plassert. Ild vil spre seg fra brennbart materiale til et annet (usikkert om dette kommer i Half Life 2).

 

Half Life 2 blir etter min mening det mest interaktive spillet så langt. All materiale er et fysisk objekt som reagerer etter kraft og retning. Gameplaymessig så må du kunne beherske fysikken for å hjelpe deg i visse situasjoner. Det at ai'en også vil kunne beherske fysikken og bruke den mot deg, gjør spillet også mer spennende.

Lenke til kommentar
no er no det ikkje dei som har laga fysikmotoren, men havok.

 

men dei har nok brukt mykje tid på grafikken. men det som dei sikkert har lagt mest vekt på er vel historia og spelbarheten.

*host* Sa jeg at det var Valve som stod bak fysikkmotoren *host*

 

Men, som sagt. Time will tell.

*host*når du sier " de lagt hovedvekten på den/fysikkmotoren" så viser du vel til dei som har laget spelet, sidan det er det det er snakk om. og dermed kan det tolkast som om du meiner at det er valve som har lage fysikkmotoren*host*

Lenke til kommentar
håper det for det kan være det siste fra valve fordi det er folk som hacker seg inn på valve sin database og får tak i koder til half life og cs!

Kilde? Valve har ikke offisielt kommet med noen kommentarer engående dette av det jeg har fått med meg.

 

Half Life 2 er absolutt ikke det siste vi hører fra Valve. De jobber med Half Life 3 og noen utvidelsespakker til Half Life 2 allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...