Gå til innhold

Half-Life 2, blir det så bra som alle tror?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wow larsP du er idiot.

du vinner klovneprisen grats

Jeg bare påpekte at den såkalte "manipulator-gun" ikke spiller særlig større rolle i HL2 enn Redeemer'n gjør i UT99.

 

Jeg skjønner hva du mener: "oi, om de kan få et så avansert våpen til å fungere bra inn i gameplayet så klarer de sikkert å snekre sammen en god historie, generelt bra gameplay og god lyd og!"

 

Hmm, vet ikke om det er tilfellet du gitt.

Lenke til kommentar
Grafikkmessig:

Jeg tror Half-Life II ikke kommer til å bli like bra som forventet. Jeg tror det kommer til å "henge" litt etter, nå som for eksempel FarCry har kommet ut imens vi har ventet på Half-Lilfe II. Om Half-Life II ikke hadde blitt utsatt tror jeg det hadde blitt et drømmespill. Half-Life II har blitt forbigått mens vi har ventet....

 

Gameplay:

Syntes gameplayet ser veldig lovende ut, gleder meg stort  :D

 

Det er det jeg tror, kan godt hende jeg tar helt feil...

Far Cry er ikkje akkurat det beste å samanlikne Half Life når det gjelder grafikken.

Stalker og Doom 3 kjem til å få mykje bedre grafikk...

 

Gamplayet i Hl2 ser heilt greit ut...

Vet ikke så mye om Stalker og Doom 3, men du har sikkert rett, var bare et eksempel :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Half-Life 2 betaen og FarCry kan ikke måle seg med grafikken.

FarCry er mer tegneserie aktig . Hvis du studerer close-up på modellene i Half-Life 2 så vil du tunga di naturlig rulle ut ukontrollerbar. Grafikken er det råeste jeg har sett .. modellene og landskapene er ekstreme. Far Cry har ingenting å stille opp mot det.

 

Doom 3 er en annen type grafikk. de bruker en horde med pixelshadere så det ser "leirete" ut . Snakker vi realistisk grafikk så vil HL2 stille sterkest uten tvil.

 

Half-Life 2 kan komme ut i 2005 og fremdeles være best grafisk sett.

Fysikken er ekstrem osså... jeg kan ikke forklare det engang. Det er mer enn å flytte tønner som plasker når du pusher dem ut i vannet som i Far Cry. Alt i HL2 føles ekstremt ekte fra å skyte til å kjøre bil .

 

Og dette var PRE alpha beta jeg testet ..så det sier litt !

Jeg brukte vel 2 timer i E3 testrommet de hadde laget . (Ett map med tønner og annet leketøy du kunne leke deg med)

 

 

btw: Stalker er det verste jeg noengang har spilt..det har ihvertfall ikke samme grafikk som HL2 ..det er mye mer lavere og der slåss du mot zombier :( Har testet betaen der osså hehe :)

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt noensinne :laugh: Du er et prakt eksempel på en Stalker Fanboy.

Håper du ikke snakker til meg for da må jeg se meg nødt til å sodomere deg med en kjepp eller noe lignende.

 

Tenk å bli flamet som fanboy av en av de største fanboysene på hw.no-nettverket.

gj Ati-Merlin. :no:

 

Jeg for min del har heller labre forventninger til samtlige av de nye utgivelsene. Alle de siste spillene har ikke vært noe annet enn eyegalore. Synd, men sant.

 

Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg gleder meg litt til Doom3. Ikke på grunn av selve spillet, men snarere nysgjerrighet angående det nye kjærlighetsbarnet til John Carmack.

 

*er trøtt nå - forbehold om skriveleifer/dårlige formuleringer*

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt noensinne :laugh: Du er et prakt eksempel på en Stalker Fanboy.

Håper du ikke snakker til meg for da må jeg se meg nødt til å sodomere deg med en kjepp eller noe lignende.

 

Tenk å bli flamet som fanboy av en av de største fanboysene på hw.no-nettverket.

gj Ati-Merlin. :no:

 

Jeg for min del har heller labre forventninger til samtlige av de nye utgivelsene. Alle de siste spillene har ikke vært noe annet enn eyegalore. Synd, men sant.

 

Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg gleder meg litt til Doom3. Ikke på grunn av selve spillet, men snarere nysgjerrighet angående det nye kjærlighetsbarnet til John Carmack.

 

*er trøtt nå - forbehold om skriveleifer/dårlige formuleringer*

Snakka ikke til deg, og du kunne derfor spart deg for resten av kommentarene. :dontgetit:

Lenke til kommentar
btw: Stalker er det verste jeg noengang har spilt..det har ihvertfall ikke samme grafikk som HL2 ..det er mye mer lavere og der slåss du mot zombier :(  Har testet betaen der osså hehe :)

har ikkje mora di lært deg at det er stykt å lyge?

 

tenkt å komme her å påstå at du har testa stalker betaen. vist du sikter til alpha'en som har lekket ut, så er det ein alpha og ikkje ein beta. og den er frå 2002. så vist du trur at den endelg versjonen ikkje er betre så må du vere utroleg dum.

 

det er og tydleg at du aldri har sett eit bilde (eller ein film) frå stalker, for hadde du gjort det så hadde du vist kor bra grafikken til stalker er. det skal og nevnast at det kun er på dei nyaste bilda (kun dei som er innandørs) at dx9 motoren er i bruk.

eksempel på dx9 motoren

i stalker slåss du mot mennesker og dyr, i hl2 sloss du mot mennesker og alien. så problemet ditt var??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg har prøvd Half-Life 2 betaen og FarCry kan ikke måle seg med grafikken.

FarCry er mer tegneserie aktig . Hvis du studerer close-up på modellene i Half-Life 2 så vil du tunga di naturlig rulle ut ukontrollerbar. Grafikken er det råeste jeg har sett .. modellene og landskapene er ekstreme. Far Cry har ingenting å stille opp mot det.

 

Doom 3 er en annen type grafikk. de bruker en horde med pixelshadere så det ser "leirete" ut . Snakker vi realistisk grafikk så vil HL2 stille sterkest uten tvil.

 

Half-Life 2 kan komme ut i 2005 og fremdeles være best grafisk sett.

Fysikken er ekstrem osså... jeg kan ikke forklare det engang. Det er mer enn å flytte tønner som plasker når du pusher dem ut i vannet som i Far Cry. Alt i HL2 føles ekstremt ekte fra å skyte til å kjøre bil .

 

Og dette var PRE alpha beta jeg testet ..så det sier litt !

Jeg brukte vel 2 timer i E3 testrommet de hadde laget . (Ett map med tønner og annet leketøy du kunne leke deg med)

 

 

btw: Stalker er det verste jeg noengang har spilt..det har ihvertfall ikke samme grafikk som HL2 ..det er mye mer lavere og der slåss du mot zombier :( Har testet betaen der osså hehe :)

hvilken spillside jobber du for da ? (eventuelt hvilken avis?)

du skriver som en 14åring med nokia...så jeg tviler på at det var via jobb at du kom deg inn på e3..så hva var din taktikk ?

Lenke til kommentar

Skriver jeg dårlig ? Jeg har som regel dårlig tid til å poste på forum så jeg bruker å skrive med mine egne ord og skriver rett ut. Om du har problemer med det så greit det , jeg hadde 6`er i både Norsk og Engelsk så skjønner ikke hvorfor du sier det men.

 

Var en alpha jeg testet av Stalker ja og selvsagt er mye uferdig samme med HL2 leaken men du får innblikk i hvordan det blir.

 

S.T.A.L.K.E.R hadde stoooore områder , veldig store ! Men grafikken var så som så . Helt greit men Stalker prøver å være Half-Life som ikke helt funker. Da jeg måtte slåss mot zombier og dyr da ble jeg rett og slett lei ..virka som en typisk FPS spill.

 

Monstrene du slåss mot i Half-Life 2 kan jeg ikke engang forklare..akkurat som de har A.I innebygd i motoren :)

Selve grafikken blir ikke så veldig omgjort fra alpha til final. Jeg spilte jo Soldner alpha og der er det absolutt ingen forskjell fra releasen i butikken nå hvis vi snakker om grafikk.

 

Stalker har bra grafikk men å si Half-Life 2 er utdatert pga av spill av Stalker og Doom 3 er helt feil å si. Da har dere VIRKELIG IKKE prøvd Half-Life 2 !

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Half-Life 2 betaen og FarCry kan ikke måle seg med grafikken.

FarCry er mer tegneserie aktig . Hvis du studerer close-up på modellene i Half-Life 2 så vil du tunga di naturlig rulle ut ukontrollerbar. Grafikken er det råeste jeg har sett .. modellene og landskapene er ekstreme. Far Cry har ingenting å stille opp mot det.

 

Doom 3 er en annen type grafikk. de bruker en horde med pixelshadere så det ser "leirete" ut . Snakker vi realistisk grafikk så vil HL2 stille sterkest uten tvil.

 

Half-Life 2 kan komme ut i 2005 og fremdeles være best grafisk sett.

Fysikken er ekstrem osså... jeg kan ikke forklare det engang. Det er mer enn å flytte tønner som plasker når du pusher dem ut i vannet som i Far Cry. Alt i HL2 føles ekstremt ekte fra å skyte til å kjøre bil .

 

Og dette var PRE alpha beta jeg testet ..så det sier litt !

Jeg brukte vel 2 timer i E3 testrommet de hadde laget . (Ett map med tønner og annet leketøy du kunne leke deg med)

 

 

btw: Stalker er det verste jeg noengang har spilt..det har ihvertfall ikke samme grafikk som HL2 ..det er mye mer lavere og der slåss du mot zombier :(  Har testet betaen der osså hehe :)

hvilken spillside jobber du for da ? (eventuelt hvilken avis?)

du skriver som en 14åring med nokia...så jeg tviler på at det var via jobb at du kom deg inn på e3..så hva var din taktikk ?

btw så betyr ikke "..." åpenrom . Ganske tydelig at du ikke er noe god på rettskrivning og du har sittet for mye på IRC og spilt Counter-Strike. Kom deg ut i luften iblant !

Lenke til kommentar

 

S.T.A.L.K.E.R hadde stoooore områder , veldig store ! Men grafikken var så som så . Helt greit men Stalker prøver å være Half-Life som ikke helt funker. Da jeg måtte slåss mot zombier og dyr da ble jeg rett og slett lei ..virka som en typisk FPS spill.

 

Den Alphaen du har testa er frå 2002 og det har skjedd mykje sidan den tid...

Så det blir feil å utale seg frå den...

Lenke til kommentar
Det er ikke feil å uttale seg om det når jeg snakker om grafikk pga fra alpha til final så er det minimale forandringer. De bygger ikke om hele motoren etter alphaen vettu.

din uvitenhet skuffer meg. det har skjedd store forbetringar av grafikkmotoren i forhold til den alphaen du prøvde (som var ein meget tidleg alpha). og dei har bygd om store deler av grafikkmotoren, dei er no godt i gang med dx9 motoren som er mykje betre enn dx8 motoren. så her tek du nok feil. eg vil anbefale deg å sjå på bildet eg linka til litt lenger oppe, det viser eit døme på kva dei har fått ut av dx9 motoren.

 

eg vil og anbefale deg å sjå gjennom stalker bildene som ligger her på gamer, då vil du sjå kor bra grafikken til stalker har blitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skriver jeg dårlig ? Jeg har som regel dårlig tid til å poste på forum så jeg bruker å skrive med mine egne ord og skriver rett ut. Om du har problemer med det så greit det , jeg hadde 6`er i både Norsk og Engelsk så skjønner ikke hvorfor du sier det men.

 

Var en alpha jeg testet av Stalker ja og selvsagt er mye uferdig samme med HL2 leaken men du får innblikk i hvordan det blir.

 

S.T.A.L.K.E.R hadde stoooore områder , veldig store !  Men grafikken var så som så . Helt greit men Stalker prøver å være Half-Life som ikke helt funker. Da jeg måtte slåss mot zombier og dyr da ble jeg rett og slett lei ..virka som en typisk FPS spill.

 

Monstrene du slåss mot i Half-Life 2 kan jeg ikke engang forklare..akkurat som de har A.I innebygd i motoren :)

Selve grafikken blir ikke så veldig omgjort fra alpha til final. Jeg spilte jo Soldner alpha og der er det absolutt ingen forskjell fra releasen i butikken nå hvis vi snakker om grafikk.

 

Stalker har bra grafikk men å si Half-Life 2 er utdatert pga av spill av Stalker og Doom 3 er helt feil å si. Da har dere VIRKELIG IKKE prøvd Half-Life 2 !

jeg reagerte bare på osså osv, menmen.

det har lite med saken å gjøre uansett :)

du svarte uansett ikke på spørsmålet, hvordan havnet du på e3 ?

 

forøvrig vil jeg bare påpeke at du har liten peiling på hva du snakker om :thumbdown:

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Hvordan jeg havnet på E3 ? Eneste jeg nevnte om E3 var at jeg forelsket meg i E3 mappene som fulgte med leaken av HL2.

 

Jeg tror du bør roe deg ned litt, er folk med andre meninger enn deg selv og det må du bare akseptere. Jeg sier jo at Stalker har bra grafikk men jeg reagerte med vansky når jeg ser en poster om at Half-Life 2 blir forbigått av Stalker. Jeg syns grafikken i Half-Life 2 er mye mer realistisk. Den versjonen jeg har av Stalker er det DX9 elementer lagt inn . Blir sikkert bedre grafikk og ja jeg har sett alt som finnes av screenshots av Stalker siden jeg har fulgt med dette spillet siden dag 1 men alle mine forventninger gikk i dass da jeg leste om zombier :/

 

Uansett kor mye bedre grafikk det har i Final så vil det ikke knuse Half-Life 2 , Half-Life 2 har ekstremt bra grafikk ! Kanskje Stalker får noe av det samme det kan vi ikke vite før Final kommer .

 

Jeg er 22 år og spilt siden jeg ble født :) Har hatt alt av konsoller og pc spill så jeg burde ha litt peiling da ! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...