Gå til innhold

Hva har denne maskina verdt?


Anbefalte innlegg

Pentium 4 2.2ghz kjører 2.65ghz helt 100% prim stabilt

 

PC2700 bh5 2-2-2-5 2x256mb som kjører dual channel read 4036mb/s

 

2 x 80gb Seagate IV vanlig IDE 100, 7200rpm (ultra elns trur jeg) disker

 

Abit IC7

 

Radeon 9800pro med 9800xt bios kjører 440/380mhz til vanlig og Artic Cooling VGA silencer

 

Custom FujistuSiemens computers scaleon kabinett

 

HL Dvd/cd spiller

 

Philips DVD+RW 4x

 

2 stk. Enermax 80x80mm vifter

 

Zalman 92x92mm vifte bak

 

alpha CPU kjøler

 

Fortron/Source 350watt psu

 

Sound Blaster 5.1 Digital PCI

 

10/100mbit Ethernet PCI

 

Thermaltake 1700-4900rpm 119m3 cpu vifte

 

FujistuSiemens computers scaleon 600 kabinett

 

Tandberg Display 17" CRT

 

Hvor mye trur dere jeg får for denne hvis jeg selger, med/uten skjerm?

 

Dette er en maskin som tar alt av spill som jeg har kjørt på den med ikke noe problem, Far cry, BFV osv. osv.

 

Edit: glemte speks om hardware

 

btw. Maskina scorer 7328 3dmarks i 03 og 17775 i 01

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tar alltid så slapt i når de sier en slik pris, men selger du den til noen som ikke har veldig god peil på PC, så får du sikkert mer. Kjører du prosessoren i 2,2 eller har du klokket den? (Siden du har "årna" skjermkortet.) Bør vel få mer enn 3500-4000. Skjermkortet trekker jo veldig opp... Det er jo en ganske bra spille PC, siden det kanskje er skjermkortet som teller mest der, så lenge prosessoren og alt det andre duger godt nok. Hovedkortet er også ålreit. 5000? (6000 max....) :hmm:

 

EDIT: 6000 er vel mye. 5000 tror jeg...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Tipper du kan dra i land 5-7000.- for pakken samlet, trekke i fra 500.- for skjerm(sånt ca, vet ikke hvor bra den skjermen er). Kommer veldig an på hvem du møter på når du skal selge, dvs vanskelig å komme med ett nøyaktig beløp, selv hadde jeg stoppet før 5k, men tviler på at hw.no forumet er beste plass å selge data på. Treffer du på en lettlurt kan du kanskje dra 10 høvdinger utav han, men tror du skal lete lenge da og det ville ikke vært fint gjort heller :) Spesielt skjermkort og DVD-brenner som kan dra opp prisen litt, selv om DVD brennere ikke er dyre lengre er det noe mange ser etter.

Lenke til kommentar

Hadde skrevet 7000 i utlysningen og lagt til at prisen kan diskuteres, da ender du mest sannsynlig på 6000 dersom du ikke treffer på en drevet datamann da og du er litt flink til å snakke/selge. Vi mennesker liker å få rabatter eller "special prices just for you" som de kaller det når vi er på ferie :)

 

Overprising med gode rabatter er den beste måten å få fornøyde kunder på, spør enhver sykkelforhandler(eller bilforhandler) :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Takker for svar :wee:

 

 

jeg føler at datan har mere nytte verdi enn 5000kr, helt klart...

 

for hvis/når jeg selger så selger jeg med en 17" crt skjerm, jeg har en LCD skjerm også til 9'280kr en MultiQ 172 Executiv som jeg evt. kunne ha solgt med for å så kjøpe en 19" LCD... Var det en god tanke?

I såfall hvor mye trur dere jeg kunne solgt den for med sistnevnte LCD skjerm? :wee:

 

 

 

 

btw.link til skjerm produsent

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...