Friedrich II der Grosse Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei! Jeg har en Nokia 6600 og skal skaffe meg et minnekort. Jeg vet at Nokia benytter seg av MMC, men da jeg var inne på mopilshop.no sine hjemmesider kunne jeg lese følgende: "Pretec SD Card 128MB - Dette kortet passer bra til deg som vil ha litt mer lagringsplass, feks. til programmer, musikkfiler, dokumenter, eller en backup av maskinen. Kan brukes på alle Nokia produktene som trenger minnekort." Det er vel ikke slik at man kan bruke Secure Digital og Multimediacard om hverandre? mobilshop har vel skrevet feil? Eller er det bare jeg som er forvirret? Hilsen meg Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Nei man kan ikke bruke SD-minnekort i fks. Nokia 6600. Den bruker egentlig å fungere i vanlige kameraer (som støtter både mmc og sd) men det er desverre ikke tilfellet med mobiler som fks. nokia 6600. Edit: Konklusjonen er altså at du må kjøpe et mmc kort. Selv har jeg et 256 mb. TwinMOS MultiMediaCard som jeg kjøpte hos komplett.no/datakjeden Er godt fornøyd med det kortet og har hatt flere TwinMOS MultiMediaCard som har virket fint. Endret 14. juni 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Friedrich II der Grosse Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) OK, takk! Det er ikke noe å si "dessverre" for da, hehe MMC er jo billigere enn SD, så det er ikke noe stort tap for meg. Synes bare det hørtes rart ut det de påstod på mobilshop.no. edit: Ja, jeg har bestilt et Kingston 128mb MMC på mpx.no. Er fornøyd med Kingston på andre produkter, så jeg tror nok dette blir bra. Hei og hopp! Endret 14. juni 2004 av Friedrich II der Grosse Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ikke helt riktig. Noen plasser er faktisk SD-kort billigere enn MMC. Bla. i mine lokale elektro butikker og i flere internett butikker... Se fks. bare i prisguiden Lenke til kommentar
Friedrich II der Grosse Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Okei da! Men det er marginale forskjeller ser jeg, så dette er ikke noe problem. Fint med ivrige forumbrukere som vil dele all sin kunnskap med oss andre her da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå