Gå til innhold

Overraskende ytelse i spill med mit g4mx 440 agp8x

fargoth

Anbefalte innlegg

Min pc:

P4 2,53 ghz.

Geforce4mx 440 agp 8x

768mb ddr ram

80gig hd

Her om dagen instalerte jeg to nye demoer, Ground control 2, og UT2004, og satte alle setings på det høyeste maskinen min klarte (utenom opløysningen som var på 1024x768).

Jeg hadde forventet meg ekstrem hakking, men til min store forundring gikk alt glatt, ikke noen som helt hakking, verken med store eksplosojoner eller mange efekter/hendelser på en gang.

I UT2004 fik jeg meg enda en overaskelse: effektene som røyk, flammer, og vann så ut som om de var direktx 9 baserte, ikke de efektene man vanlig vis ser i direktx 8 baserte spill. Dette syntest jeg var meget merkelig siden mitt kort er et ganske low end direktx 8 basert kort.

Vannet i ut2004 så nesten ut som om det var pixelshadet, eller i alle fal mye bedre en vannet jeg har sett i noe annet spill jeg har kjørt med mitt 440, her er et bilde som beskriver vannet litt :

ut.jpg

Ser det ikke så bra på dette bildet, men jeg kan ta noen nye vis noen er interresert.

Jeg lurer på hvorfor det ikke hakket noenting, grafikken er bedre en på noen andre spill jeg har prøvd med mitt 440, og jeg ble milt sagt overasket.

Hilsen Tommy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UT2004 bruker litt dx8 og mye dx7 etter hva jeg husker og er veldig CPU intensiv. Det er også brukt mye tid på texturene og spillet ser derfor rimelig ok ut.

Ang. vann så har det alltid sett ok ut i unreal/unreal tournament og det er lenge siden det orginale spillet kom. (4-5 år siden).

Lenke til kommentar

Tja, på lave nok settings in-game og på driverne så går vel ut2004 tålig bra på en maskin med såpass cpu og ram i tilegg til skjermkortet. Har du prøvd og spille mot en haug med boter eller online. Kan tenkes at du får slite litt mere da.

Husk at 90% av potensielle ut2004 kunder sitter på litt "eldre" maskinvare, derfor må de nesten lage spillet så de fleste kan spille det. Hvis man setter systemkravene for høyt tar det jo knekken på salget

Lenke til kommentar

Alle grafikk settingsene i ut2004 var satt til max.., jeg spilte online mot mange andre folk..

Etter litt research fant jeg ut at 440mx agp8x var dx7 basert..

Har problemer med hakking i andre gamle spill, men ikke nyere spill som ground kontrol2, UT2004, painkiller etc, alle disse går som smurt med grafikken på maks..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...