Gå til innhold

Oppgraderings hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere en pc til en kamerat. Han har nå en Amd 2000+ , 1x512 ram (pc2700) GF4- TI4200, 120 gb hdd, cd-brenner osv. Han har et Chieftec midi-tower med 300w.

Han har mest lyst på et nytt hovedkort og ny Cpu, hadde kanskje vært lurt med et bedre skjermkort også? Max pris er 5000, men det hadde vært fint hvis det hadde kostet mindre.

Jeg har tenkt på et Amd 64 system, men da passer vel ikke rammen? Har et Amd 64 system selv, så jeg kunne jo ha testet rammen hans om det var nødvendig.

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED - 1.620,-

Asus K8V SE DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid - 1.095,- (Det samme som mitt hovedkort i tillfelle det er mulig å bruke den gammle rammen)

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB - 1.850,-

Sum: 4565

Nå ble dette litt dyrt, men men. Hvordan ser dette ut? Vil det være mulig å bruke den gamle 2700 rammen på dette oppsettet? Vil dette være en stor(liten?) flaskehals? Er det andre oppsett som lønner seg bedre? Dette er ikke en som alltid trenger det beste av det beste.

Edit: Glemte å si at denne pcen brukes hovedsaklig til spill.

Takker for hjelp

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes oppsettet ditt var brukbart det. Selvsagt burde han hatt 3200 RAM, men kortet støtter også 2700. For best mulig ytelse anbefales 3200 RAM.

Hva om han solgte noe av det utstyret han hadde fra før? Da ville han hatt mer penger til oppgradering......

-z00l-

Lenke til kommentar

Sleng inn en annonse på www.qxl.no . Her får du ofte bud over nypris på varene.

Burde ikke vært en umulighet å hente inn en 12-1400 kr for de delene.

Da har han ca 62-6400 han kan gjøre innkjøp for :)

Ville da evnt. gått for 1 GB med DDR-400 RAM. Det kan du få for 1500 kr, så langt du ikke skal ha en meget overklokkvennlig RAM.

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...