Draug Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Vurderer å bygge ein htpc nå, men er usikker på valg av skjermkort. I et annet forum var radeon 9600(litt eldre post) anbefalt, og at ati hadde bra tv-ut. mens her var det noen som meinte det omvendte... ehm.. altså geforce.. dei testene eg har lest, sier ingenting om kvalitet på tv-ut, berre at det er der. Er det noen her som har forslag? evt. har prøvd, og veit forskjell på geforce og ATI. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg tror ikke at det er forskjell i kvaliteten mellom kortene, i så fall kan den ikke være mye. Det som har mest å si på tv-ut kvaliteten er hvilken type kabling du bruker (SV-HS eller Composite/RCA), og innstilingene du bruker. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Kvaliteten er vel stort sett lik. Fleste nVidia kort etter GF2 bruker vel samme chip fra Phillips. Synes personlig nVidias nView-løsning er ganske genial, men det har jo ikkno med kvalitet på HW å gjøre. Mulig Radeon-kort med Rage-chip er hakket vassere, men jeg ser ikke forskjell. Htpc skal vel ha TV-kort ? Ville heller foreslått et hovedkort med innebygget vifteløs vga. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) FX5700 er det beste.. http://makeashorterlink.com/?W26D12F88 Endret 14. juni 2004 av crusade Lenke til kommentar
Draug Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 hmm.. 5700'en stille jo bra prismessig, men trur det blir fx5900xt (støysvak), eller 9800pro Kan forresten virke som diverse program med filter har meir å sei enn kortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå