AMD-King Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) I nettverket jeg har ansvar for har jeg et lite problem. Server OS: Windows 2000 Server Klient OS: Windows 2000 og Windows XP Alle brukerene får opprettet en mappe under "documents and settings" når de logger på en klient. Dette er jo greit nok, "mine dokumenter" og det som produseres blir lagret på en server. Brukerne surfer jo en del på nettet. I de lokale mappene på klienten legges da de midlertidige internettfilene. Hvordan kan jeg begrense midlertidige internettfiler på flere brukere? Når jeg begrensa dette som vanlig så gjaldt det bare den brukeren jeg hadde. Er det noe jeg kan gjøre via Active Directory? Hvordan kan jeg deaktivere denne lagringen på klientmaskinene helt og vil dette få fatale konsekvenser? Har noen vært borti dette eller er dette allerede et problem i ditt nettverk? Takker for all hjelp som måtte komme! Endret 14. juni 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
Legion Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 i regedit HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\Cache\Content HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache\Content sett 'cachlimit' til ønsket verdi på begge Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 [quote name='Legion' date='14/06/2004 : 15:42'] i regedit HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\Cache\Content HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache\Content sett 'cachlimit' til ønsket verdi på begge [/quote] Dette vil gjelde alle brukerne? Ser begynnelsen på reg nøkkelen at det er CURRENT_USER. Dette antar jeg at man skal gjøre på klient maskinen da? Kom gjerne med flere forslag. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Kan du ikke sette den nøkkelen i registry gjennom group policy?? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 hva om du lager en .bat i oppstarten til brukerne, som setter de registerverdiene? samtidlig som du gjør det umulig for de å endre cache selv. litt tungvindt, men det eneste jeg kommer på for øyeblikket en annen tyngre løsning er å søke gjennom registeret manuelt... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Har tatt noen tester på cachelimiten nå. Etter å ha satt størrelsen går limiten tilbake til standard størrelse etter man starter et Internett Explorer vindu. Dette tester jeg på en maskin som ikke er i et domene. Er det flere registerverdier som må settes? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 hva om du i group policy setter følgende: Administrative templates->windows components->Internet explorer: 'Disable changing temporary internet files settings' til ENABLED Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) [quote name='Legion' date='22/06/2004 : 12:21'] hva om du i group policy setter følgende: Administrative templates->windows components->Internet explorer: 'Disable changing temporary internet files settings' til ENABLED [/quote] Hmmm, forklaringa for policyen er som følgende: ----- Prevents users from changing the browser cache settings, such as the location and amount of disk space to use for the Temporary Internet Files folder. If you enable this policy, the browser cache settings appear dimmed. These settings are found in the dialog box that appears when users click the General tab and then click the Settings button in the Internet Options dialog box. If you disable this policy or do not configure it, users can change their cache settings. If you set the "Disable the General page" policy (located in \User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Internet Explorer\Internet Control Panel), you do not need to set this policy, because the "Disable the General page" policy removes the General tab from the interface. ----- Hmmm, stusser litt på denne. Visst den bare fjerner muligheten for brukerne å stille denne så bør vel ikke dette hjelpe meg. Jeg tar uansett å enabler denne. Men skal det være så irriterende å fjerne temp filene på dette nivået Jaja, jeg skal teste det mer ut mot slutten av uka. Jeg svarer når jeg har fått gått igjennom dette mer grundig. Takk for hjelpa så langt Endret 22. juni 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Fant en mulig løsning på google sine groups. [url="http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&ie=UTF-8&threadm=zlrxelxoDHA.1544%40cpmsftngxa06.phx.gbl&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Ddisable%2Binternet%2Btemp%2Bpolicy%26hl%3Dno%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3DzlrxelxoDHA.1544%2540cpmsftngxa06.phx.gbl%26rnum%3D1"]Her[/url] er en link. EDIT: Testa løsningen. Brukere får ikke skiftet plassering av mappa, men det blir fortsatt lagret midlertidige filer i brukerens mapper. EDIT 2: Løsning funnet. Med å legge til en registerendring så fjerner man temp filene når bruker lukker IE vinduet. Problemet var at dette måtte settes på hver bruker. Siden jeg har logon scipt så legger jeg inn register endringen. Den er som tyder: reg add "hkcu\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache" /v Persistent /t reg_dword /d 0 /f Endret 2. juli 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå