Aztro_Merkur Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hey!! Skal avkjøle en 64-bit XP3200 CPU og lurer på hvilken pasta jeg kan bruke. Har kommet over dette: "For permanent installation AMD only recommends using PHASE CHANGE MATERIAL with the heatsink/fan. No thermal grease is recommended for anything other than temporary evaluation purposes." "And the only thermal grease recommended for that is Shin Etsu G 749. Artic Silver is made up of a matrix with CONDUCTIVE PARTICLES. There is the possibility of creating electrical shorts on the package. Any failed processor used w/ Artic Silver or any other thermal grease other than Shin Estu G 749 would be subject to warranty voidingposes". Altså Nanotherm? Ønsker selvfølgelig å bruke den smarteste kjøle-løsningen også med tanke på at AMD sier garantien er ugyldig dersom man svir en 64-cpu med pasta foran anbefalte thermopads etc...... Noen her som vet hvor jeg kan skaffe den pastaen? Eller enda bedre.....hvor jeg kan skaffe de Thermopads'a? Evt. noen erfaringer på dette? Lenke til kommentar
Aztro_Merkur Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Aaaargh, so many views...and no answers Endret 14. juni 2004 av Aztro_Merkur Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Aaaargh, so many views...and no answers De er jo nesten ikke varme idet hele tatt disse prosessorene. Jeg kleiset noe "gammel" Artic silver1 på, 45grader ved maks load. Lenke til kommentar
Aztro_Merkur Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Artic Silver is made up of a matrix with CONDUCTIVE PARTICLES. There is the possibility of creating electrical shorts on the package. Any failed processor used w/ Artic Silver or any other thermal grease other than Shin Estu G 749 would be subject to warranty voidingposes. Ok, tempen er ikke min største bekymring akkurat nå. Det var mer om hvilken type pasta eller pad/silikon jeg skulle bruke. But thanx anyway Jøss, for et sammentreff.....vi har samme signatur......kanskje delte erfaringer der Endret 14. juni 2004 av Aztro_Merkur Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jøss, for et sammentreff.....vi har samme signatur......kanskje delte erfaringer der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå