NeT_strider Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har 9500 pro kort ,men tv ut er ødelagt på kortet. Vurderer da om jeg skal kjøpe nytt skjermkort (9800pro/x800) eller om jeg bare kan kjøpe et billig pci kort med tv ut/(inn) som suplement til mitt 9500 pro? Har alle pci tv kort også tv ut?? Føler at 9500 pro kortet mitt holder en stund til så hvis d er mulig å bruke 6-800kr på et tv kort isteden gjør jeg det. Noen forslag?? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ikke alle PCI skjermkort har TV-ut, men det skulle ikke være noe problem å finne et som har. En kjapp titt på komplett.no viser at du kan få et Radeon 7000 m/tv-ut for 322,- noe som ikke er en gal pris. Men hva skal du bruke tv-ut til? Lenke til kommentar
NeT_strider Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Skal bruke TV ut til å se divx og dvd på TV'n. Kan jeg kjøre begge skjermkortene samtidig?? trodde man måtte velge i BIOS hvilket man skulle bruke, PCI eller AGP. Jeg ønsker jo ikke å måtte gå inn i bios å bytte om hver gang jeg skal se en film..... Med PCi kort mente jeg hovedsaklig TV kort. Har disse også mulighet til å kjøre video ut?? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Skal bruke TV ut til å se divx og dvd på TV'n. Kan jeg kjøre begge skjermkortene samtidig?? trodde man måtte velge i BIOS hvilket man skulle bruke, PCI eller AGP. Jeg ønsker jo ikke å måtte gå inn i bios å bytte om hver gang jeg skal se en film..... Med PCi kort mente jeg hovedsaklig TV kort. Har disse også mulighet til å kjøre video ut?? Det skal ikke være noe problem med å bruke 2 skjermkort (AGP & PCI), bare sett AGP kortet i BIOSen (siden det er den du skal bruke til spilling etc), og koble tven til det andre. Eneste problemet med å bruke 2 skjermkort på denne måten er at du ikke vil få brukt DivX funksjonene til 9500proen din. Er fullt mulig at det finnes tv-kort med tv-ut, men tror ikke det er så vanlig. Er ihvertfall ikke det på mitt tv-kort. Så jeg tror nok du vil ha større hell med å bruke et vanlig PCI skjermkort med tv-ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå