Gå til innhold

Problembarn på forum

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skal poste dette her, men gjør det her. Sorry hvis det er total skivebom :blush:

Jeg driver et eget IPB forum nå (om AC/DC ++), foreløbig ca 100 brukere. På et annet AC/DC forum har noen barnslige amerikanere sagt at de kanskje skal angripe forumet mitt fordi de ikke liker et par av brukerne på begge disse forumene. Disse amerikanerne er typen som har gay, fag, nazi først i "topp10 brukte ord". Jeg har satt forumet opp sånn at man ikke kan registere med emailadresser som eksisterer i databasen, og man må valideres (klikke på link i mail) for å poste mm. Problemet er at forumet er ikke veldig stort, vi har tre moderatorer, men alle fra Europa. Om disse typene skulle angripe vil de høyst sannsynlig gjøre det når vi ikke er online, og da blir forumet fyllt med spam før vi kommer online.

Vil selfølgelig banne de, men de kan jo bare registrere ny email adresse, og så blir det samme greia på nytt. Sier de har tilgang til en del PCer, så å banne IPer vil sikkert ikke være spesielt effektivt heller, om det stemmer det de sier selfølgelig.

Jeg lurer på hva som er beste framgangsmåten her. Hvordan kan vi best mulig beskytte for sånne angrep, uten at det går for mye utover de vanlige brukerne?

Har også laget til en del funksjoner på websiden for medlemmer så jeg kanskje må begrense/kutte ut, om de skulle angripe, noe som selfølgelig er veldid synd.

Har dere hatt sånne eksempel her på forumet, og hvordan taklet dere i tilfellet det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Vi hadde for en uke tilbake besøk av noen som floddet oss med å registrere opptil 2-500 brukere i løpet av kort tid med nick som:

nigger1 -> 6

gnaakilla1-> 9

garyniger01->30

etc, og alle disse har kommet fra forskjellige ip adresser, vi har ryddet opp dette ved å banne "@mailinator.com" adresser da alle kom herifra, jeg er og i kontakt med mailinator for å få fakket disse idiotene (les:flere stygge ord) så hvis du har msn elns så setter jeg pris hvis du vil ta kontakt med meg så kan jeg rådføre deg litt, vi er og interresert i mer informasjon rundt dette da vi ikke vil la slikt gå upåaktet hen. :hrm:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...