Lufen Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg har en server som for tiden kjører server 2003, men har lyst til å skiftet og siden jeg ikke har brenner cder trenger jeg et program som gjør at jeg kan instalere os over nettverket da tenker jeg på nesten alle typer os helst, linux, windows, novell finnes det? Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Mangle linux-distribusjoner støtter instalasjon via FTP. Da kan du sette opp en FTP-tjener lokalt på nettverket, og dermed slippe å brenne CD-er. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Med WIndows 2003 server kan du sette opp RIS. Da får du i hvertfall installert forskjellige Windows-versjoner. Er ikke sikker på om du kan gjøre det tilsvarende med Linux og andre OS gjennom RIS. Og siden du vil avinstallere 2003 server, så er du kanskje like langt. Ellers har du Microsoft WUS - Windows Update Server, som kan oppdatere også ikke-Windows-programvare, men er ikke sikker på om den kan installere OS. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå