Gå til innhold

TV-UT og dårlig refresh rate med Radeon9800XT

Moonix

Anbefalte innlegg

Hei og sånn.. :roll:

Har Asus Radeon 9800XT 256MB og har koblet S-Video til Tv'en min... problemet er at bildet flimrer når det er mye bevegelse i filmene jeg kjører.. dette er ikke noe problem på pc skjermen... :hmm:

Virker som om bildet ikke oppdateres rask nok... har P4 3.4 Ghz 1 GB ram og bra hovedkort.. :love: så alt skulle være i orden...

Noen andre med samme problem?

Bedre med dedikert pci TV Inn/Ut kort? :dontgetit:

På forhånd takk :thumbup:

Endret av Moonix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som et v-sync problem. Kan ikke huske å ha sett noe valg for å aktivere v-sync på tv-ut i ATI sine drivere. Det du kan prøve er å sette "refresh rate" til 50 Hz dersom du har et standard TV eller 100 Hz dersom du har et fjernsyn som støtter dette. (60 hz, dersom fjernsynet støtter dette og du prøver å se ntsc filmer (ca 30fps))

Endret av mar
Lenke til kommentar

Heisann, kan du si meg hvordan jeg setter refresh-rate på TV-ut i Catalyst 4.6 driverne er du snill?

I tillegg: Ikke sett 100Hz på tv, selv om det "støtter" dette. Jeg mener å huske at noen ga meg en god forklaring på dette. Det lød noe slik: "TVer med 100Hz er ikk i realiteten 100Hz, men 50Hz doblet for å gi et mer konstant og klarere bilde". Vel kan dette være feil, men kan være verdt å sjekke opp først ;)

Lenke til kommentar
Heisann, kan du si meg hvordan jeg setter refresh-rate på TV-ut i Catalyst 4.6 driverne er du snill?

I tillegg: Ikke sett 100Hz på tv, selv om det "støtter" dette. Jeg mener å huske at noen ga meg en god forklaring på dette. Det lød noe slik: "TVer med 100Hz er ikk i realiteten 100Hz, men 50Hz doblet for å gi et mer konstant og klarere bilde". Vel kan dette være feil, men kan være verdt å sjekke opp først ;)

Er inne på "displays" et sted. Der du får en sånn finn oversikt over alle skjermtyper som kan kobles til. Sitter på bærbar uten ATI nå, derfor blir forklaring "litt" dårlig. Er noen timer til jeg kommer jeg til spillboksen med 9800 kortet.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...