moriendum Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Hei jeg sitter her og lurer på om jeg skal prøve å overklokke prossesoren min. Maskin spec er som følger: AMD Atlhon 2500+ (baraton). TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 x 2. Abit AN7 hovedkort. CPU kjøler er en Silent Viking 2 denne gjør at CPUen liger på 50 uklokka. Har et Antec Sonata tower med 2 kabinett vifter. Holder Ca 30 grader. Jeg har aldrig klokka noe som helst men regner ikke med å kunne klokke noe særlig med denne kjøleren. Hvilke Kjøler anbefaler dere, må helst ikke høre ut som en jumbo jet. NB: Har litt lyst på et vannkjølt system så kom med forslag til dette også. Helst ikke for dyrt. Hvor høyt bør jeg komme og hvilkne instillinger bør jeg bruke. (MP og FSB)? Takk for alle svar Endret 14. juni 2004 av moriendum Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Gå til bios å se deg litt fremm der... kansje du ginner det ut..sånn som jeg jor.... Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Denne har jeg http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123411&cks=PRL Den står på en xp 3000 (400) holder 34 grader. Du kan gå inn i bios og se om du finner noe som heter FSB, Still den opp 3 restart maskinen, logg inn i windows. Still den opp 3 igjen, osv osv. Pass på varmen, blir systemet ustabilt så kan du sette opp vcore. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hvor høyt bør jeg komme og hvilkne instillinger bør jeg bruke. (MP og FSB)? Kan tenke meg du ender opp på rundt 2200-2400 mhz, alt etter stepping og hovedkort. Prøv deg fram, først kjør FSB så høgt du kan uten å få et ustabilt system (kjør opp 2-4 mhz om gangen), og prøv deretter å stille opp multiplier litt. Så kan du finjustere ved kanskje å kjøre ned FSB litt igjen, og opp multiplier... Gjelder å trikse litt att og fram for å få optimalt resultat Ver sikker på at du har kjøling nok, det er viktig. Barton kjerner lager ikkje masse varme, men nok til å ta livet av seg sjøl om kjøleren er for dårlig Lenke til kommentar
moray Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 NB: Har litt lyst på et vannkjølt system så kom med forslag til dette også. Helst ikke for dyrt. Dette er et sett jeg selv har blitt anbefalt. Her og her er også to sett. En billigere variant er: radiator, CPU blokk, vanntank og pumpe. i tillegg til dette trenger du slanger og to 120 mm vifter til radiatoren. Er prosessoren din gammel? Hvis den er lagd etter uke 39 i 2003 er den multiplierlåst. Hvis du skal kjøre luftkjølt anbefaler jeg: denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå