ebe Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Var faktisk akkurat på Cola tapperiet i Lørenskog i forbindelse med noe markedsførings prosjekt. Stemmer at alle tapperiene får essensen fra andre fabrikker, men fikk ikke høre noe om at de kan forandre på sukkerinnhold og kullsyre. Denne "essensen", hva inneholder den? Hva gjør at cola smaker cola? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Hei! "Essensen" er ein godt bevart hemelighet.. Er vist "bare" 3personer som veit det.. Var opprinnelig 7 stk.. Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Arg, jeg tilgir meg aldri for at jeg ikke fikk smakt Crystal-Pepsi før den forsvant :/ Sikkert stygg som fy likevel, eller? Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg kan etter MYE testing (6-10liter cola om dagen) si at coca-cola er det eneste som gjelder. Klarte faktisk nesten å bli erklært coca-coliker av legen min. Det er snart 2 år siden og inntaket har bare økt siden det. Har også "bonuskort" hos tannlegen hvis man kan kalle det det :smile: Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-04-16 09:51, Afseth skrev:Jeg synes Cola smaker bedre enn Pepsi. Pepsi er for søtt MEN det jeg la merke til da jeg var i Los Angeles var at Pepsi smakte bedre enn Cola (!!!)Smaksbedrag kanskje? La merke til det samma selv.. her i landet foretrekker jeg Cola, men i USA velger jeg Pepsi da cola smaker høgg der borte i forhold! hehe Men, i USA velger man så klart mt. dew da :wink: Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-04-16 12:55, olsen skrev:Det værste er jo Pepsi Twist. Herregud, kan ikke tenke meg no grusommere. har ikke smakt av frykt for krampeanfall Cola med sitron høres ikke bra ut Fikk noen bade flashbacks fra Absolut citron/cola der, ble omtrent bakfull og uggen bare av lukta på Pepsi Twist... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-04-22 09:48, Monhart skrev:Arg, jeg tilgir meg aldri for at jeg ikke fikk smakt Crystal-Pepsi før den forsvant :/ Sikkert stygg som fy likevel, eller? Stemmer som fy.. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 jeg synest både pepsi og cola smaker ganske slappt, men for noen år tilbake var jeg i england og da kjøpte jeg en pepsi. FY DRUEN, den var jo mye bedre enn den norske versjonen. ikke rart pepsi tjener mer enn coca cola på verdensbasis. (bare se i guinnies rekordbok 2002) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jo stemmer nok at Pepsi/Coca smaker annerledes i USA. Da jeg oppholdt meg i Los Angeles drakk jeg nesten eksklusivt Pepsi forsi den smakte helt klart best. Da jeg dro tilbake hit til Norge ble jeg ganske overrasket over at det faktisk var Coca Cola som smakte best. Ellers var det veldig mange spisesteder i USA som solgte såkalt "vanilla-coke" Dette var nok bare vanlig cola som de hadde tilsatt litt vanilje på egenhånd men det må nok tydeligvis ha blitt riemlig populært etterhvert siden de store Cola selskapene nå har plukket opp ideen. Ellers er jeg utrolig skuffet over at jeg aldri fikk smakt "Open Cola"(genialt konsept) . Såvidt jeg vet finnes den ikke lenger nå... Lenke til kommentar
Das Bimmer Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Dette er et emne jeg liker! Når det gjelder cola, så har det blitt snakket mye om boks, glass, og plast, og hva som er best. Men har ikke hørt noen som har sagt at papp (dispenser-cola, burger-king, osv) er best. Det synes jeg! La meg fortelle litt om dispenser-cola. For å lage dispenser-cola trenger man ren syrup, som fås kjøpt på store bokser. Denne kobles så til en dispensermaskin, som blander syrupen med vann og kullsyre. Syrupen kan ha to blandingsforhold: Ett for uten is, og et med is. Blandingsforholdet justeres på dispensermaskinen. Når du drikker cola med is, er det mer syrup-konsentrat i colaen din, til å begynne med. Etter som, isen smelter blir det mindre og mindre. Drikker du opp colaen din fort, får du mer colasyrup-konsentrat per vannenhet. Lurt. Fordelen med dispenser-cola er den uovertruffne ferskheten, samt at cola i beger (hvis man befinner seg på et fastfood-sted, altså ikke på en restaurant) er så praktisk, da man slipper søl, osv. Dessuten er det lettere å drikke av sugerør, enn av glass/flaske/boks. Når det gjelder typen sugerør, må man passe på to ting: 1. Røret må være uten bøy. Rør med bøy er homo. 2. Røret må være hvitt, og ha 4 røde striper. (Må ikke forveksles med hvite rør med bøy og 3 røde striper!) Forøvrig bemerkes at rør med 4 striper har større tverrsnitt enn rør med 3 striper. Dette medfører større cola-mengde per suge-enhet, noe som er energibesparende, samt mer behagelig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Ingen over og ingen under "PEPSI" er best.er ikke snakk om noe annet,cola av og til. Kjetil Lenke til kommentar
kosh Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Fanta å Pepsi Twist! cola er generelt sett pyton, men twist var ok Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg prøvde et lite psyko prosjekt for en 3 måneders tid siden. Jeg drakk 2 4pac med 1,5 liter cola om dagen = 12liter pr dag, i to uker.... Jeg sov ca 1 time dagen, og skalv på hendene hele tiden. Jeg var steinhyper, og har aldri vært i så god form , men jeg avsluttet prosjektet da jeg en dag spyttet ut en halv tann :sad: Cola ruler, men er litt skummel med det tanntingen BTW: skal du ha dr pepper eller cherry cola i haugesund, tar du deg en tur på bryggerimesteren aka "prisen" nedenfor vardafjell. (normal pris) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 19:26, Kjetil Lura skrev:Ingen over og ingen under "PEPSI" er best.er ikke snakk om noe annet,cola av og til.Kjetil Her i ålesund kaller vi Pepsi "Molde Cola" Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Pr0vde i dag cherrycoke og dr.pepper, og de var greie de men ikke noe serlig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: wizkid skrev (2002-04-17 05:05):Pepsi Twist var jo faktisk ganske god. Litt lite kullsyre bare :smile: Blah, den er til å spy av. Smaker like styggt som alt annet cola-look-alike-leskedrikker. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Nå har vanilla coken kommet til norge. Jeg har ikke smakt den dere Cherry coke, hva smaker den? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 SirHartge du sei Ålesund.. en fra rikti plass asso.. :razz: kar i byn du er fra da? -Kim- P.s Coca Cola e best! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 kom nettopp hjem fra en tur til newcastle.. har pimpet nedpå med dr. pepper til den store gullmedalje. fra nå av : dr. pepper > pepsi > vanilla coke > pepsi twist > pepsi max/cola light/koffeinfri cola/annet skvip > coca cola Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Vanilla coke e basj. ASJ!!!!!!!!! Har d isje kommet der dere bor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå