Gå til innhold

hvordan slette en tjeneste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det kan jeg. Windows installer tjenesten min er herpet på en eller annen måte. Når jeg prøver å innstalere et prog med msi pakker så får jeg opp feil mld.

The windows installer service could not be accessed. This can occure if you are running windows in safe mode, or the windows installer is not correctly installed.

Nå har jeg funnet en innstalasjonfil som innstalerer tjenesten på nytt, men jeg må først slette den..

Lenke til kommentar

Hadde akkurat det samme problemet for litt siden jeg også på en W2K maskin. Det jeg gjorde var at jeg formaterte hele maskinen. La inn nyeste oppdateringer fra Windows Update og tok en skikkelig defragmentering. Etter det har ikke pc'en min gjort noen ting feil. :thumbup:

Lenke til kommentar

For de som måtte lure, så var løsningen ikke å innstalere tjenesten på nytt.

When registration of the engine is corrupted, all attempts to run .msi packages fail.

To correct the registration of the Windows Installer, unregister and then register the Installer service using the command line switches shown below. This shuts down and reregisters the service, which assures that the Windows Installer engine should function properly. Enter the following commands from a command prompt:

msiexec /unregister

msiexec /regserver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...