abrakadabradavel Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har 3 disker på den ene raidkontrolleren min og ønsker å sette disse sammen til en stor disk ved å bruke JBOD. Det jeg lurer på er hvor sikkert dette er hvis f.eks en disk tar kvelden, blir alt korrupt da eller funker jbod sånn at data kun blir skrevet på en og en harddisk. Og hva skjer hvis jeg bytter hovedkort? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hvis en disk tar kveld kan du bare se langt etter dataen din... Og hvis du bytter hovedkort en sjansen liten for det funker. Med mindre du kjøper et hovedkort som har samme RAID- chip. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Sakset fra storagereview: If a disk in a RAID 0 volume dies, the data on every disk in the array is essentially destroyed because all the files are striped; if a drive in a JBOD set dies then it may be easier to recover the files on the other drives (but then again, it might not, depending on how the operating system manages the disks.) Considering that you should be doing regular backups regardless, and that even under JBOD recovery can be difficult, this too is a minor advantage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå