Fotofashion Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 har no clart å få ip igjenn, måtte slå av og på wpa på routeren.. merkelig greie.. får håpe det kommer ny firmware snart. Gozarpz: skal teste det i morgen.. Lenke til kommentar
handerborteetsted Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 ikke dette tema exactly men: Hvilken router er egentlig best til hjemmebruk 3-4 pcer med kabel, 100mbit bruk til spill på internet og annet vanlig, hva er da best med tanke på nat-blocking ol slik at flere maskiner kan spille på bnet sammtidig og cs og slikt og at visse funksjoner ikke blir "disabled" (mener ikke trådløst =P og ikke routere som koster serlig mer enn 500-600kr) har d-link DI604 HW:B men den har dårlig firmware, nyere HW til den samme routeren virker bra har jeg funnet ut... har fikset på instillingene men denne firmwaren/builden(HW) virker ikke bra til spilling takker for gode svar =) Lenke til kommentar
headbull Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 leimplayah, start ett eget topic vist du vil ha skikkelige svar på det! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Hvis dere har oppdatert firmwaren og fortsatt har det problemet, gjør dette: 1. Hold inne resetknappen bak ruteren. 2. Dra ut strømpluggen MENS du holder inne resetknappen 3. Plugg inn igjen strømpluggen MENS du holder inne resetknappen 4. Hold resetknappen inne i 10-15 sekund før du slipper den Da vil ruteren bli resett til fabrikktilstand. Dette KAN fjerne problemer med de symptomene Har testet dette også nå,, hjalp ikke det heller.. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Personlig hadde jeg trøbbel med mitt innebygde MSI g-kort og Linksys WAP54G, det ble hele tiden disconnects og deaktiver/aktiver av det trådløse nettverkskortet var nødvendig. Flyttet ruteren og da ble det slutt på dette. Opplever nå en disconnects ca 2 min etter første påkobling (skjer ca 90% av gangene), men komunikasjonen kommer øyeblikkelig opp igjen av seg selv. Dette skjer videre så med gjennomsnittlig 30 min mellomrom. Da jeg spurte på forumet etter hjelp fikk jeg som svar at SP2 til XP kan fikse på en del av disse problemene. Så fort norsk RC1 SP2 kommer på norsk så er jeg der! Håper bare at det løser problemet. Surfing er ikke problem, men filoverføring og spilling er utelukket. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 når den først har stabilisert seg så har jeg ikke noe problem med spilling for en liten times tid.. eller filoverføring.. men plutselig så blir den disconnecta.. har no sendt mail til d-link, får håpe de har noe fornuftig å komme med. Driverne til nic'en er jo fra 2003!! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 dette er hva jeg fikk til svar Suggested Actions: ---------------------- Since you have enabled WPA, your network will slow down and wireless signal may degrade due to the added overhead. As far as the signal strength is concerned , the signal strength that is shown to you is the signal strength calculated by the utility and has nothing to do with the real signal strength. 1. See to it that there is minimum interference between the two.Things that may cause interference with the wireless signal: 2.4GHz cordless phones, UPS units, X-10 (Home Security Systems), and large appliances. 2. Disable UPnP if not being used on both your computer and on the router (Tools - Misc). 3. Check the log settings and uncheck some of the items the router will report. 4. Check your firewall and virtual server settings on the router. Too many may degrade performance of the router. 4. Change the PREAMBLE to Short on the card and the wireless router. You should also change the channel of operation to either 1 or 11. 5 If encryption is enabled the router, disable it. If the above steps fail to work, then perform a hard reset on the router and reconfigure. With the unit powered on, use a paperclip and hold down the reset button for 10-15 seconds. Release and wait about 20 seconds. DO NOT power off while holding the reset button. - Power cycle the router as well. har fulgt det meste dær nå, men fikk ikke endr kanal får bare kanal 6 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 til info.. etter reinstallering av winxp så ble forbindelsen adskillig mere stabil, men måtte disalbe "UPnP" for å få den 100%. Har ikke hatt disconnect i 2 døgn nå Men kipt at jeg måtte gå til det skritt å foreta reinstall. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Disablet du det i ruteren eller i XP (Går det å disable i XP/Messenger?)? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 jeg disable det i routeren.. under tools hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Og du kjører uten kryptering? WPA, WEP osv? Hadde vært så fint å slippe dropouts... Så er aberet at fjernhjelpen i XP ikke fungerer uten UPnP da... Driver ofte og hjelper kompiser som har trøbbel med forskjellig. Og noen ganger bruker dama den stasjonære og omvendt så fast port forwarding er ikke optimalt... Men, men, hva har man web-grensesnittet i ruteren til da, om ikke for å brukes. Får ta og endre hver gang... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 bruker 64bits kriptering.. satt den til shared og WEB.. Lenke til kommentar
Scienide Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 En løsning (for Windows XP-brukere) på disconnects kan være å slå av og deaktivere Wireless Zero Configuration under Services, og heller bruke konfigurasjonsprogrammet som følger med det trådløse kortet. Har vært borti to tilfeller der denne har skapt problemer med å koble seg på WLAN og å holde forbindelsen oppe. Automatikk er ikke alltid like bra. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Softwaren som følger med mitt WLAN kort støtter ikke AES-kryptering, så for meg er det ikke et akseptabelt alternativ. Det må bli Windows-løsningen. Men! Å skru av UPnP i ruter har helt klart en positiv effekt. Har kjørt uten i 24 timer ca og har ingen av de "vanlige" uforklarlige dropoutene. Opplevde kun en da jeg satt i et rom der signalene må igjennom to murvegger og signalstyrken vippet mellom lav og middels lav. Så den skyldes nok noe annet enn UPnP. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 skaff siste firmware / drivere til kortet også! NB: Du kan ofte ikke bruke US driverene (aner ikke hvorfor) og dlink er treige med å oppdatere den europeiske driversiden. Skriv en mail til d-link i norge, så sender de deg ny driver. Lenke til kommentar
seadog Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei Jeg har en D-link DI-624+ router som til stadig ramler ut. Det trødløse ser ut til og være stabilt, men har min stasjonere koblet til med kabel og det er denne som ramler ut. Kabelen er ok, for når jeg kobler den rett i modemet er problemet borte. Har siste firmware D-linken og siste driver til lan kortet.( som er broadcom 4401/5788) Har også prøvet "restart tipset" som var her, men uten hell. Hilsen seadog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå