Fotofashion Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei Har en D-Link DI 624 router.. som er kobl til 2 pc'er.. den ene er kobl med TP kabel og den andre er kobl med wlan. Den pc'en jeg har på wlan bruker en dwl520 nic.. signal forholdene er bra.. mellom 3-4 streker.. Men de første minuttene etter jeg har logget på (win xp).. så ramler den pc'en ut. Jeg må disable/enable kortet igjenn for å komme på nett.. Får ikke beskj at jeg har mistet forbindelsen. I xp så viser den som netverket som fortsatt aktiv (før jeg deaktiviserer). noe tips? Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Enkelte sier at man bør ikke bruke den "nye" Turbo-modusen som finnes for AirPlus ExtremeG serien av produkter, og at det hjelper å skru den helt av. Jeg har selv et DWL-2100AP aksesspunkt og et G520 PCI kort, og opplever at jeg får det samme problemet hele tiden. Jeg *tror* det er pga. AP'en (i ditt tilfelle router'en, fordi jeg regner med at de er nokså like innvendig). Jeg har oppgradert firmware'en til 1.01, men ser at US firmware versjon er oppe i 1.02. Å bruke den medfører at man mister garantien på produktet, så jeg tror jeg venter og ser om de kommer ut med noe som fikser problemet snart. Det er mange som har det samme problemet, så... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 litt kipt da.. er jo en av grunnene til at jeg kjøpte den.. Får teste å slå den av og se om den er mere stabilt.. Enkelte ganger kan den gå 1 døgn uten problem. driver til nic er oppdatert siste versjon Router er oppdatert til siste firmware. Lenke til kommentar
RotorHead Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg har en D-link DI-514 og har noen av de samme problemene. Jeg kan ha fullt signal på wlan tilkoblingen, og så plutselig mister jeg signalet i 5-10 sekunder før den kobler seg på igjen. tar av og til lengre før den kobler seg på igjen også. Er dødelig irriterende.. Skulle gjerne finne ut en måte å fikse dette på... Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har en d-link ruter ,DI-514, og samme problem. Sykt irriterende . Kan dette ut veldig ofte og av og til holder den et døgn. Den var ikke slik før... Har også siste firmware. Har også hørt at ruteren kan kveles eller "gå varm" når den blir tungt belastet. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Rart at de ikke har ordnet dette problemet (d-link), virker jo som om det er en del som opplever dette. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Dette er et kjent problem med Dlink. For de som har 624 routere så finnes det visstnok en firmware oppgradering. (Sikkert for de andre routerne også) Dette var en av grunnene til at jeg byttet ut ALLE D-link trådløse hos kundene mine. Linksys og Asus har i tillegg MYE sterkere antenner slik at de har bedre signal. Anbefaler de istedet. Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det ligger ute ny firmware hos D-Link. Denne skal fikse bl.a. problemer med disconnects... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Ja har oppdatert til den siste firmware, hjelper ikke i det hele tatt Og nå har jeg problemer med at pc'en som fungerer som trådløst ikke får ip adr. Tror jeg blir sprø av dette snart. Prøver å avinstalere, men det virker som om xp ikke klarer å avinst driverne. Lenke til kommentar
RotorHead Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja har oppdatert til den siste firmware, hjelper ikke i det hele tatt Min hadde siste firmware innstalert når jeg fikk den. Så jeg kan ikke gjøre noe der... I dag funker den helt konge.. har vært koblet på i over en time nå uten at det har disconnecta... Inge Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg har selv DI-624 og er tilkoblet med DWL-G650+, med siste firmware. Vet ikke om det har noe betydning for deg, men jeg merket STOR forskjell bare jeg flyttet routeren noen meter med tanke på dekning. Hadde den først stående nede i en krok i kjelleren på huset, og da fikk jeg masse disconnects og det gikk kjempe tregt. Flyttet den kun en meter over bakken, i akkurat samme krok, og da funket alt som det skulle og med den hastigheten D-link lovet jeg skulle ha med det utstyret... Mulig du har prøvd det, hvis ikke prøv bare å flytt litt på routeren... Funket for meg i alle fall. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg har en D-link DI-514 og har noen av de samme problemene. Jeg kan ha fullt signal på wlan tilkoblingen, og så plutselig mister jeg signalet i 5-10 sekunder før den kobler seg på igjen. tar av og til lengre før den kobler seg på igjen også. Er dødelig irriterende.. Skulle gjerne finne ut en måte å fikse dette på... Det er pci kortet ditt, og ikke nødvendigvis ruteren som fororsaker problemet. Nå sier ikke jeg at det IKKE er ruteren som har problemer. Tips: Fiks på antennen, med det mener jeg at den ikke burde være nærme(hvertfall ikke i kontakt med) Skjermkabelen din. Brett antennen ned, slik ad den er helt horizontalt. Kan og være diagonalt. 4x boosten kan og fororsake dette, jeg anbefaler deg å ikke ha den på. Ruteren kan ha det men helst ikke pci kortet Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Problemet jeg har på min ruter er samme for både kabel og trådløse brukere. Hele ruteren blir liksom avslått. Alle lamper lyser og blinker som de skal. Statuslampa viser ok. Får da heller ikke kontakt med ruteren eller andre maskiner i nettverket som er koblet gjennom ruteren... Lenke til kommentar
notorled Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 min funker perfekt via den innebygde switchen, har en pc som var min gamle gateway(når jeg hadde isdn) den er kobla til inet konstant. Eneste problemer med inet hos meg er det isp som står for Lenke til kommentar
andreash Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Problemet jeg har på min ruter er samme for både kabel og trådløse brukere. Hele ruteren blir liksom avslått. Alle lamper lyser og blinker som de skal. Statuslampa viser ok. Får da heller ikke kontakt med ruteren eller andre maskiner i nettverket som er koblet gjennom ruteren... Det er det problemet jeg har opplevd på en 4-5 routere fra Dlink også! Andre mister bare kontakten med det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 husk at det og kan være signalforholdene, 70% var faktisk ikke nok til at jeg fikk ip fra dhcp serveren Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Lurer på om feilen på ruteren min kan være noe med pakkene som går inn og ut... Den kobler seg ut når jeg skal overføre et bilde feks. Må liksom vente en stund etter at jeg har plugget inn strømmen igjen for å prøve på nytt. Ellers bruker jeg 2 Dlink trådløse kort, av og til et USB 3com trådløst og det innebygde på min bærbar. Da jeg var på tur ei helg kobla den seg ut da og(da var bare d-link kortet tilkoblet) så feilen kan ikke ligge i konfliketer med kortene. Jeg kommer liksom aldri til en frakoblet ruter... Den kobler seg fra bare når jeg laster ned eller surfer. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Signalstyrken på pappa og mamma si maskin hopper mellom 70-80% og det fungerer fint. Signalkvalitet er på 50%. Tror det er mye packet loss der. Ofte at de får "siden kan ikke vises" flere ganger når de surfer. Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har en DLink jeg og, problemet forsvant idet jeg oppdaterte til siste firmware versjon. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvis dere har oppdatert firmwaren og fortsatt har det problemet, gjør dette: 1. Hold inne resetknappen bak ruteren. 2. Dra ut strømpluggen MENS du holder inne resetknappen 3. Plugg inn igjen strømpluggen MENS du holder inne resetknappen 4. Hold resetknappen inne i 10-15 sekund før du slipper den Da vil ruteren bli resett til fabrikktilstand. Dette KAN fjerne problemer med de symptomene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå