Gå til innhold

problemer med klokke frekvenser på et A7N8X-E


Firesky

Anbefalte innlegg

jeg har et A7N8X-E hovedkort å har et problem med biosen, jeg booter å går inn i BIOSen å stiller de klokke frekvensene jeg vil ha + Vcore ++ men når jeg lagrer instillingene å rebooter vil den ikke starte :thumbdown:

 

jeg ble litt usikker på om det kunne være PSUen siden det var en gammal sjit på 250W... så jeg bytta den ut med en Chieftec på 460W, men dette ble ikke stor bedre :cry:

 

jeg har en XP2000+ som nå bare kjører i 1250Mhz :mad:

 

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan bare velge mellom 100 Mhz 133 Mhz 166 Mhz 200 Mhz å den står på bare på 133 Mhz å da er den på bare 1250Mhz eller no sånt :ermm:

 

å jeg kan heller ikke stille på MP uten at den ikke vil starte men det er ikke CPUen sin feil fordi på et annet HK har jeg hatt den oppe i 1,7 Ghz...

Lenke til kommentar
jeg kan bare velge mellom 100 Mhz 133 Mhz 166 Mhz 200 Mhz å den står på bare på 133 Mhz å da er den på bare 1250Mhz eller no sånt  :ermm:

 

å jeg kan heller ikke stille på MP uten at den ikke vil starte men det er ikke CPUen sin feil fordi på et annet HK har jeg hatt den oppe i 1,7 Ghz...

Tror du må stille "System performance" til "User Difined" i "Advanced Chipset Features" i BIOS for å kunne stille FSB med 1 og 1 Mhz...

Men sjekk instruksjonsboka for sikkerhets skyld... :)

Lenke til kommentar
jeg kan bare velge mellom 100 Mhz 133 Mhz 166 Mhz 200 Mhz å den står på bare på 133 Mhz å da er den på bare 1250Mhz eller no sånt  :ermm:

 

å jeg kan heller ikke stille på MP uten at den ikke vil starte men det er ikke CPUen sin feil fordi på et annet HK har jeg hatt den oppe i 1,7 Ghz...

Tror du må stille "System performance" til "User Difined" i "Advanced Chipset Features" i BIOS for å kunne stille FSB med 1 og 1 Mhz...

Men sjekk instruksjonsboka for sikkerhets skyld... :)

jeg har funnet ut det men den vil ikke starte de heller :hmm:

Lenke til kommentar

Stiller du den til 12.5 x 166 eller 12.5 x 200, er det ikke rart at den låser seg....

 

Tingen med min gamle xp2000+ var den hadde mp lås oppover, ikke nedover. Så hvis du retter opp litt kan du alltids sette den til 10.5 x 166 = 1750 mhz...

 

Tror du har større sannsynlighet til å få det til å virke da..

 

Evt. 8.5 x 200 = 1700 mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...