Gabriel_X Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Ligger nok an til å kjøpe en Xbox om kort tid men har bare noen konkrete spørsmål først: Kan de store launch-titlene (tenker mest på Dead or Alive / Rallisport Challenge) til Xbox kjøre i 'ekte' 16:9 (altså at bildet faktisk rendres i ekte 16:9 modus slik at man får fullscreen uten å måtte strekke bildet på kunstig måte i TV'n)? Hva bør jeg ha av tilleggsutstyr for å få best mulig bilde og lyd (skal koble til 5.1-forsterkeren min MEN trenger ikke DVD-kit siden jeg alikevel har DVD-spiller i stua)? Panasonic 32" + Denon Surround-forsterker + Xbox + et par kamerater + øl + Dead or Alive = mye moro (håper jeg dah!) Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Høres ut som du har et fett opplegg. Multiplayer er morsomst med kamerater og øl, ikke online. Når det gjelder multiplayer tror jeg det er trygt å si at Gamecube har de sterkeste titlene, og vil anbefale at du plukker opp en når den kommer om et par uker. Når det gjelder de titlene du nevnte, kan du finne info om dem i anmeldelsene på http://www.gamespot.com . Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Ikke noe problem. Alle spillene har støtte både for widescreen og dolby digital. Du ordner det ganske enkelt i oppsettet på maskinen. Dette gir "Real" widescreen på alle spill for alltid. Kjøp deg en advanced AV kabel for best bilde og tilkobling til forsterker via optisk inngang. (250 kr) Jeg har koblet opp Xboxen til følgende utstyr: - Hitachi widescreen 32" progresive scan. - Advanced AV kabel med optisk kabel tilkoblet en Kenwood receiver 5 x 100 watt, 5 høytallere og 15 tommers aktiv subb. = ekte 5.1 lyd [ Denne Melding var redigert av: superrune på 2002-04-16 09:56 ] Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Supert! - Takk for svar! Selv om Denon-forsterkeren min 'bare' er 5x90W så burde det jo bli rimelig bra :wink:- Har 2x Dali 8008 i front (= totalt 4 x 8" basser) så trøkket burde absolutt være tilstede selv om jeg ikke kjører egen sub. Har forøvrig matchende Dali senter / bak. Bruker nå coax fra DVD-spilleren til forsterkeren så da passer det jo fint med optisk fra X-boxen (så velger jeg bare inngang fra forsterkeren) Åbbåi som jeg gleder meg til neste lønning! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Skal snart investere i en ny widescreen og en xbox! Dette sammen med min Kenwood KRF-V8010D 100x5 DD 5.1 og Jamo Home Cinema surround sett m/sub blir det nok fett med noen kompiser på og :wink: Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Absolutt ikke noe problem! Kjøp en RGB-kabel for og få best mulig bilde,det anbefaler jeg deg på det sterkeste(se her: http://www.gamesmix.com/pages/mainview.asp...ductId=16860)... Dette sikrer deg det beste bildet! Og en ting til: jeg ser at du ikke skal ha HALO? Dette bør du gjør no med snarest! Det er ett av de beste,om ikke det aller beste,spillet jeg noensinne har prøvd! Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Nåja, han skal ha boksen til multiplayer(da burde han kanskje satset på en Gamecube), og Halo er ikke akkurat så veldig kjent for sin gode multiplayer mode. Det er ikke bot'er med på 4-player split screen, og de store brettene kjennes altfor tomme med bare 4 spillere. DOA3 er et bedre kjøp således sett. Men, han burde investert i en Gamecube og Super Monkey Ball eller Smash Bros Melee. Det er ekte multiplayer spill. :smile: Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hæ? Multiplayer HALO er jo konge! Har du prøvd co-operative på legendary noen gang?? Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Det er 2-player. Du kan ikke spille 4-player co-op, kan du vel? Det var 4-playeren jeg snakket om. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Finnes det noen Co-op spill til GC i det hele tatt? (da tenker jeg ikke på beat-em ups, men et spill med STORY). Jeg synes Halo MP er artig selv med 2 stk på brettene. Du vet, Roamer som aldri har tøtchet en Xbox (mistenker jeg snart), det er forskjellige størrelser på brettene, vøttø, som i alle andre slike spill :wink: Lenke til kommentar
Fro Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 18:44, Roamer skrev:Det er 2-player. Du kan ikke spille 4-player co-op, kan du vel?Det var 4-playeren jeg snakket om. Team Slayer er jo fett med 2 mot 2. Også kan du jo spille Lan, kan du det på GC ennå kanskje? Halo er kjempe gøy på mange av brettene med 4, men noen blir veldig kjedelig. Helt sant.. Spill med 6 eller fler så blir det nok litt mer fart på sakene tenker jeg! Hvis du har flere TV-er og kamerater med Halo så ruler jo det :smile: Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hele LAN-greia er helt latterlig. Tviler på at så mange som 4 av kameratene mine vil kjøpe seg en Xbox, og jeg tviler enda mer på at alle i tillegg vil kjøpe seg Halo. I tillegg må man ha 4 TV'er av en rimelig størrelse, og 16 stikker til sammen. Hvor mange er det som har plass til dette i sin leilighet/hybel? Og hvor mange er det som kjenner 3 kamerater med en Xbox, Halo og 4 stikker hver? Kunne til nød fått plass til dette i stuen hjemme hos mamma og pappa, aldri verden om jeg hadde fått plass til det her. Og herregud så mye styr det må være å flytte alt dette til en plass. Klart, hvis alt står til rette, og man får satt opp noe sånt, så er det sikkert kult. Men, man mister hele den "sitte i sofaen med et par kamerater" - følelsen. Det er kult at det går an, men i praksis er det nesten umulig å få til. 2-player co-op er morsomt det, for all del. Jeg har aldri sagt noe i mot det(har jeg?), men det er ikke det samme. To er ikke en gjeng, og det er når man sitter med en gjeng kamerater og spiller at det blir gøy. Halo kunne vært fantastisk i multiplayer hvis det bare hadde vært med bot'er, da hadde jeg kanskje bitt i gresset og anskaffet meg en Xbox, men.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå