Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med ftp

Anbefalte innlegg

jeg har satt opp en ftp-server hjemme, jeg har begynnt med litt webhosting for meg og noen venner, men jeg får ikke ftp til å virke skikkelig, de får logget seg inn uten problemer, men henter ikke lista over filer som ligger på dere private område.

jeg har router fra ngt, har konfigurert den, så alt som skal inn til serveren kommer inn til serveren, jeg har prøvd å logge inn fra serveren, uten problemer, hvor kan feilen ligge, og hva kan være feil???

bruker Serv-U som ftp-server og leech-ftp som client...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde hjulpet mye hvis du hadde limt inn feilmeldingen de får når de prøver å liste directories. Hvis du har åpnet en portrange i routeren din må du også huske på å plotte disse inn i FTP serveren. Altså i ditt tilfelle Serv-U.

Lenke til kommentar

ja, du finner det under settings / advanced sett opp en liten range.

så går du inn på settings på domenet du har satt opp advanced der, og setter allow pasv mode. hvis du bruker dyn.dns funksjonen lar du ipfeltet stå tomt. etter dette må du sette en forward i ruter hvor du videresender all trafikk på de portene til din interne ip adresse

Lenke til kommentar

spit: jeg har åpnet en port, og har så klart satt opp dette i Serv-U

og det er ingen feilmelding, den prøver å åpne lista, men klarer det bare ikke...

Iceger: har satt forward i routeren, det andre du sa har jeg ikke sett på, skal gjøre det når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...