Xagits Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 kan hjelpe meg litt på vei? Nå planlegger jeg å skaffe en DVD brenner, men det blir nok en ekstern brenner i denne runden. Jeg er ikke helt oppdatert på hardware for tiden, men jeg har sett på noe modeller av Sony, LiteON, Plextor og en annen merke som jeg ikke husker akkurat nå. Muligs Phillips? Sist vi kjøpte var Plextor CD brenner med burn underproof funksjonen som vi forsatt bruker og er fornøyd. Det som trengs for en DVD brenner er at den har FireWire og USB2 og kan brukes hos Windows og Mac (Alle brennere kan fungere fint hos Mac pr dato). Og merke spiller ingen rolle, men den skal talke de formatene som er "standard" og er brukbart pr dato. Kommer nok til å; - Ta backup av filmer og evt lage kopi av filmer til min søster eller foreldre. Spilles på DVD spiller. - Brenne inn filmer tatt opp fra TV (Skaffer vel en TV tuner snart) og spille på DVD spiller. - Backup av nedlastet filer. Data filer. - Lage fotoalbum og vise det fram på DVD spiller eller data. Regner også med at ekstern DVD brenner trenger en egen strøm adapter uansett om man bruker FireWire eller USB2. Har jeg forklart godt nok hvilken behov vi har slik dere kan hjelpe meg med anbefalinger, men lurer på hvor mye det skal koste? - Jo, jeg har sett brennere fra 1.500,- og opptil ca 2.000,- og vil si at det skal koste nærmest 1.500,- for en ekstern DVD brenner. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg har sjøl en ekstern dvd brenner fra Lacie. Kjøpte den på multicom. Valgte bare USB2 modellen siden jeg ikke har firwire. Vil si meg godt fornøyd med den. Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har sjøl en ekstern dvd brenner fra Lacie. Kjøpte den på multicom. Valgte bare USB2 modellen siden jeg ikke har firwire. Vil si meg godt fornøyd med den. Har hørt mye fint om LaCie produkter ja, men jeg har sett litt på prisene på LaCie eksterne DVD brennere og synes de var dyere enn de andre konkurrenter. Hvor mye ga du for den? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg ga litt over 1700,- inkludert porto da jeg kjøpte den i Januar. Min brenner bare i 4x hastighet. De som mpx selger nå brenner i 8x. Brenneren som er inni Lacie boksen er en Pioneer. Det er det hvertfall i min. Hvis du ser på f.eks komplett og pcutstyr så ser du faktisk at Lacie er blant de billigste eksterne brennerene i forhold til andre merker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå