Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av ISDN-router

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til oppsett av router, en billion bipac 645 på en ISDN-linje. Dette og dette er linker til routeren. Klarer ikke å finne en instruksjonsbok på routeren på hjemmesiden til billion, men den ligger sikkert der...

Poenget er at jeg skal sette to maskiner i nettverk og disse skal ha tilgang til internett. Dette er en smal sak og dette funker som bare det. Problemet er at den ene maskinen skal ha en nettverkskobling opp mot en ekstern datamaskin på et spesifikt oppringt nummer hvor oppkoblingen må kobles opp mot vertsmaskinen med IP 192.168.xxx.xxx med nettmaske 255.osv. samt at den må ha intern IP 192.168.xxx.yyy med spesifikk nettmaske.

Er det noe mulighet for meg å sette opp routeren til å takle begge deler uten å endre innstillingene på den for hver gang? Dvs. å ha to koblinger på den, en til ISP og en til denne eksterne oppkoblingen?

Alternativet jeg tenkte på, var å ha et ISDN-adapter i maskinen som skal ha denne eksterne koblingen for å kun bruke routeren ved ren surfing/e-post, men jeg ser helst at jeg slipper dette. Ingen flere ledige kontakter på NT1...

Kan noen hjelpe meg? Pga. en noe hektisk hverdag er det vanskelig for meg å få sjekket postingen, men jeg skal etter beste evne svare på kveldstid.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke denne routeren, så jeg kan ikke hjelpe deg med det spørsmålet. Men det å få flere kontakter på ISDN-bussen er en smal sak. Du kan kjøpe vanlige ISDN veggkontakter med terminator for ISDN, eller kjøpe en ISDN-minibuss. Har selv hengt en veggkontakt på min NT1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...