Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvem er produsenten av min hub?

Anbefalte innlegg

Hei har fått en hub av en kollega. Men det er to ting jeg trenger svar på den en er at jeg ikke fikk med strømforsyning til den, det står DC 6.0V på ingangen, kan jeg da koble til alle strømforsyninger med 6V og lik plugg eller må jeg ta hensyn til amper fordi det står ikke noe på den om hvor mye den trenger.

Og det viktigste spørsmålet er hvem som har produsert den og hva slags hub det er. Jeg har noen ledetråder, det er en 8 ports 10Base-T Ethernet Hub og serienummeret er ER5390807C2000174, det er luftehull på siden av den og oppå ser den ca slik ut:

|------------------------

|----

|-------

|----------

|------------

|----------

|-------

|----

|------------------------

Dette er bare den ene kanten, den andre kanten er identisk bare speilvendt :roll:

Hvis noen kunne hjelpe meg med å identifisere denne huben hadde det vært veldig fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvertfall ikke hvilken som helst 6V strømforsyning. Må som du ser være likestrøm (DC). Heller ikke for lav Ampere-ytelse vil være bra. Du må også passe på at den er riktig polvendt.

Når det gjelder å identifisere produsenten, så antar jeg at det står en FCC ID et sted på den. Hvis du går inn på denne linken, så kan du taste inn dette nummeret og få frem produsenten.

Lenke til kommentar

Skjønner at det skal være likestrøm, men jeg er veldig usikker på hvor mye en amper en hub trenger. Når det gjelder riktig polvendt hvordan finner jeg ut det.

Det står ikke noe FFCID på denne, det står bare:

This device complies with Part 15 FCC rules.

og så står det hva part 15 betyr.

Lenke til kommentar

Det med polaritet skal stå ved pluggen.

+ ---(0--- - <--- betyr at Senter er 0 Volt og ytterkanten på pluggen er +.

- ---(0--- + <--- betyr at Senter er + og ytterkanten på pluggen er 0 Volt.

På min Signamax Switch er pluss senter, og den bruker 7.5VDC og 1A.

En standard multibatterieliminator skulle nok funke til den der.

De har i tillegg flere forskjellige plugger, og du vil garantert finne en som passer.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, det var en edimax hub. Desverre så står det ikke noe om hva slags polaritet det er ved pluggen. Det står ikke så mye på denne saken kan du si. Men har en svak følelse av at det er senter på denne. Spørsmålet er om jeg tør teste det.

Lenke til kommentar

Godt poeng forøvrig.

En slik batterieliminiator koster fort 200 kroner.

Og en Switch er jo å foretrekke foran en HUB.

Jeg fikk min switch pga batterieliminatoren var defekt. Og tilfeldigvis hadde jeg en slik multi sak liggende ubrukt.

:D

It's up to you mate, it's your dollars.....

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg fått den gratis, og et multiadapter/omformer er jo alltid kjekt å ha liggende. Men point taken. Skal se om det ikke er noen i min omgangskrets som har en adapter som passer liggende.

Men er det noen her som vet hva slags polaritet det er på denne huben. Eller må jeg sende en mail til produsenten?

Lenke til kommentar

-Feilpostet

Vi har en egen seksjon for Internet, nettverk og alt som har med dette å gjøre. HUB går under dette, dermed flyttes tråden til Internett & Nettverk forumet.

Pass på neste gang at du poster riktig ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...