Gå til innhold

AOpen løfter sløret av NV45

Anbefalte innlegg

SBS Skrevet 14/06/2004 : 15:44

QUOTE (brukernamn @ 14/06/2004 : 15:41)

Heh, ja, poenget var liksom at nvida har versjon 3.0... Og at ATI derfor er et "hestehode forran" på teknologi. 

OG som alle andre troll, så leser du bare det du vil lese. Og lager dine egne ideer og konspirasjonsteorier i hodet ditt. LES neste gang. 

Ingen som skjønte ironien i det brukernamn sa?

Vil ikke si at noen ligger et hestehode foran teknologisk sett. nVidia har kanskje ikke kommet med skikkelige PCI-e kort fordi de kanskje mener at det er for tidlig eller noe sånt. Det betyr ingenting før vi faktisk ser ulemper.

Skikkelig PCI-e iforhold til den nVidiabroen kan godt sammenlignes med PS3.0 i forhold til PS2.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke si at noen ligger et hestehode foran teknologisk sett. nVidia har kanskje ikke kommet med skikkelige PCI-e kort fordi de kanskje mener at det er for tidlig eller noe sånt. Det betyr ingenting før vi faktisk ser ulemper.

Skikkelig PCI-e iforhold til den nVidiabroen kan godt sammenlignes med PS3.0 i forhold til PS2.0.

Å ta i bruk nyere teknologi er å være et hestehode foran teknologisk sett...

Om det er brukandes eller ei vil tiden vise. Dette går for både ATi og nVidia (SM3 og PCI-E)

Lenke til kommentar

Å ta i bruk nyere teknologi er å være et hestehode foran teknologisk sett...

Om det er brukandes eller ei vil tiden vise. Dette går for både ATi og nVidia (SM3 og PCI-E)

det er feil.

å ta i bruk nyere teknologi som er bedre er å ligge en hestehode forran.

Lenke til kommentar
det er feil.

å ta i bruk nyere teknologi som er bedre er å ligge en hestehode forran.

Teknologien er jo udiskutabelt bedre, det at den ikke gir noen umiddelbare fordeler på det nåverende tidspunkt betyr ikke at det er dårlig teknologi.

Begge de teknologiene er bedre enn sine forgjengere, men den praktiske betydning i denne generasjonens grafikkort er begrenset.

Lenke til kommentar
OG som alle andre troll, så leser du bare det du vil lese. Og lager dine egne ideer og konspirasjonsteorier i hodet ditt. LES neste gang.

Eg veit at eg ikkje trenge å tolke de på den måten, men når du skriv "ergo et hestehode foran _teknologisk_ sett," føler eg at eg har min fulle rett til å korektere deg, sida du får fram et poeng der du seie at x800 er bedre _teknologisk_ sett enn 6800. Og SBS, ha litt sjølvironi/humor, trenge ikkje tenne på alle pluggane.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar
Eg veit at eg ikkje trenge å tolke de på den måten, men når du skriv "ergo et hestehode foran _teknologisk_ sett," føler eg at eg har min fulle rett til å korektere deg, sida du får fram et poeng der du seie at x800 er bedre _teknologisk_ sett enn 6800. Og SBS, ha litt sjølvironi/humor, trenge ikkje tenne på alle pluggane.

Hvis du tror jeg har tent på en eneste plugg, så tar du ganske feil. Sier bare ifra når folk tolker innlegget mitt i en helt annen retning en tiltenkt.

For "forklaring" på resten, så kan du lese de andre svarene mine i denne tråden.

Lenke til kommentar
eh

12v kontakt?

Egen PSU til kortet da eller, det er jo kun en 12volt sak på en PSU..?

Alle kontaktene jeg vet av ifra en PSU har en 12V leder.

Det er den gule.

Kanskje det heller skulle ha stått krever ekstra strømtilførsel.

Enkelt og greit?

Edit: Dreit litt på draget her...

Men det kommer vel splittere eller lignende i den nermeste fremtid

ah, tenkte det var den store svære greia til hovedkortet jeg:)

Så med andre ord trenger man en extra Molex kontakt til hovedkortet? :)

Lenke til kommentar
jeg tror at NV45 kommer ikke før august, men det er mulig at nv45 kan kommer september/oktober.... :hmm:

I følge den Inquirer artikkelen jeg linket til, er NV45=6800ultra. Om dette er fakta eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, Inquierer er Inquierer.. men litt interessant dersom det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Raptor,14/06/2004 : 14:05]Spørs hvordan man ser det. nVidia kortet kjører "AGPx16" spessifikasjoner mellom GPU og HSI (bro). Dagens applikasjoner og grafikkort klarer ikke å utnytte PCI-e 16x i det heletatt. Det er så VIDT du kan merke forskjell på AGPx4 og x8.

PCIe skal visnok gi opptil 10-20% høyere ytelse i dagens applikasjoner med måten den behandler kommunikasjonen på. Dette gjenstår selvfølgelig å se, men PCIe handler ikke bare om høyere båndbredde. og uansett hvordan man ser på det så holder nVidia tilbake utviklingen med å ikke ha native PCIe støtte.

nVidia har etter min mening gjort et smart trekk. De slipper å ha to forskjellige design av GPU'en, noe som koster mye mindre i utvikling.

Men du syns selvfølgelig at det var et dumt trekk av ATi å ikke implentere SM3.0, til tross for at det sparte dem kostnader, sparte transistorer, forbedret yields og oppnåde høyere klokke hastigheter?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Nåvel, R423 er da så absolutt ikke et native PCI-express kort - det bruker også en HSI løsning i likhet med NV45.

Where the AGP version is based on the R420 chip, the PCI Express board utilises ATI's R423 chip, which has the same configuration as R420 except for the fact that R420's AGP bus interface has has been replaced for a native PCI Express bus interface.

-Beyond3D

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...