Sleepy Gary Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 wow jeg har flaks...installerte Norton AntiVirus 2002 for en halvtime siden...tenkte det var på tide med et antivirus program. 15min etterpå kommmer det opp at jeg har fått 8infected files....et virus som heter Trokijan horse eller noe. synest jeg har lest navnet før men husker ikke noe om viruset. jaja tok i alle fall filene i quarantine og sletta de med en gang...puh scanner harddisken nå for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
dookie Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 den har helt sikker hvert på harddisken lenge men norton antivirus fant det da du var ferdig og installere det :wink: Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 nei....jeg tror ikke det....gikk minst 15min før jeg fikk viruset. jeg var å søkte etter noen serials også plutseleg kom det en side med minst ti popups...noen sekunder etterpå på gav norton anti meg bedskjed om at jeg hadde fått virus. [ Denne Melding var redigert av: steffe på 2002-04-16 00:17 ] Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 En "Trojahorse" server-fil installeres på maskinen din av noen som ønsker å snoke på PC'n din. Den åpner opp, og gir andre full tillgang til alt som måtte ligge der... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Vil nok anta det jeg også. Har du hatt en trojansk hest inne i systemet, så vil jeg nesten anbefale deg å formatere harddisken, reinnstallere og skifte passord på alt! Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 jeg ville annbefale deg å foreta en full system scan.. :smile: Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 hjelper det ikke å slette de infiserte filene...må jeg formatere alt?? Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 ...det burde holde å slette alle infiserte filer, men vil annbefale deg å laste ned siste virus-definisjonen.. (live-update) dersom du ikke har denne.. Så finner du kanskje mer.. :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Dvs. hvis du har hatt trojaneren før du fikk NAV, så kan de ha gjort mye djevelskap. Bl.a. ta kontroll over pc'en din, snappe opp passord og sende personlige dokumenter. Sjekk ut loggen til NAV og se om det står spesifikt hvilken trojaner du "har hatt". Da finnes det ofte spesielle verktøy som kan eventuelt finne programmet/rester. Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 lasta ned den nysete versjonen av Norton Antivirus og oppdaterte den for en 45min har scanna harddisken to ganger nå uten å finne noe [ Denne Melding var redigert av: steffe på 2002-04-16 02:06 ] Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 fikk trojaneren kl 23.31.50 idag ifølge loggen fikk ikkje slettet filene før 23.54 fordi jeg fant de ikke...og måtte scanne for å få de quarantined også klarte jeg å slette de. trojaneren var altså inne på dataen i 20min....kan de ha klart å gjort noe?? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Du har sannsynligvis hatt den trojaneren inne på maskinen før du installa nav! Og så fant nav det viruset på første sjekken! Sjansen for at du fikk viruset "15min etter du installa nav" er forsvinnende liten!! Hvis ikke du skrudde av autoprotect ville du nemli aldri fått det viruset inn på maskinen(så lenge viruset er kjent, noe det jo var siden nav fant det)! Du trenger sannsyngligvis ikke formatere siden skaden uansett har skjedd(hvis det har skjedd noe), og du nå har fjernet problemet! PS! er du redd for trojanere bør du installe en firewall! Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 jeg har nå bredbånd med en firewall vel jeg kobla no denne pc til internett igår rundt kl 18.00...... ifølge loggen fant nav 15.04.2002 kl23.32.50 i tempororary internet files et JS. seeker virus. fikk nå bedskjed om noen infiserte filer kl 23.32 etter en overflod med popups....scanna harddisken fant 8 Trojan filer i temp files...sletta dei. jaja kanskje jeg har hatt trojan hesten før jeg fikk nav....de har ihvertfall ikke vert på harddisken i mer en 24timer maks. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Sjekk Symantec og se om du har noen av de filene/registeroppføringene. Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 puh var ingen endringer i registeroppføringene fant heller ingen av filene. men jeg fant en ny user account på dataen som ikke jeg har laget...jaja slettet den ihvertfall...har sikkert ikke noe med seeker viruset å gjøre. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg vil oppfordre deg til å skifte administratorpassord og passord til de med admin retighetter likevel. Tar deg bare noen få min, og greit å gjøre etter at slikt har skjedd. Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 On 2002-04-16 02:22, unwill skrev: Jeg vil oppfordre deg til å skifte administratorpassord og passord til de med admin retighetter likevel. ________________________ Ja eg gjorde det etter at eg fant og sletta den nye accounten Lenke til kommentar
Red Angel Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Ingen vits i å gjøre noe som helst. Så lenge virus programmet ditt har klart å fjerne alt, og systemet ditt virker som det skal, så er det ingen grunn til panikk. Virus er oppskrytt! At noen skulle ha plantet en trojaner på maskina di for så å hack'e seg inn er lite trolig. De aller fleste trojanere er ikke farlige (så lenge du ikke eksikverer de.) En trojaner har ingen effekt så lenge du ikke eksikverer fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå