PoleCat Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har opplevd det en liten haug av ganger jeg og, dog på hustelefonen. Noen som ringer, jeg tar telefonen og ikke en kjeft svarer i andre enden. Det er disse telefonselgermaskinene som står og ringer opp masse nummer hele tiden, og når det ikke er personale i andre enden til å håndtere samtalen, vil du egentlig bare "snakke med en maskin" som ikke sier noenting. Dette skal forøvrig bli ulovlig nå. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 jeg ville anmelt det tror jeg, hater sånn der egentlig.. ikke att det skjer så ofte med meg da, men de gangene det har skjedd bli jeg passe irritert og sint Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Flere en meg som har lyst til å ringe Gef og stønne høyt i telefonen? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det du kan er å lage et nytt nummer selvom det kanskje er litt pinglete.. Jeg tror ikke det er noe problem for telenor og ordne slik at han ikke kan ringe deg mer, selvom han har hemmelig nummer. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Huff, nytt nummer blir for stress. Tror jeg heller bare anmelder denne personen, så får jeg se hvordan det går. Kontakter Telenor først i morgen for å se hva jeg kan få utav dem. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Sett den et lydtett sted Les posten! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Eneste mulighet er at du politianmelder det.. De på kunseservice har ikke tilgang på den informasjonen heller, visst.. Har ringt kundeservice utallige ganger og prøvd å få ut noen nuymmer av dem, men uansett hvordan jeg vrir og drar så sier dem ikke noe.. Det må politianmeldes, bare dem har myndighet til å gjøre noe, evt hente ut informasjon.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Okay...hvis det er det som må til for å få en stopp på dette, så gjør jeg det. Heldigvis kan det ikke skje denne personen noe særlig...så jeg trenger vel ikke å bekymmre meg. Samme hva politiet gjør egentlig, bare personen slutter å ringe! Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Skjult nummer suger. Tar aldri telefonen når det ringer med skjult. Vis ikke personen kan vise hvem han/hun er kan de bare gi faen i å ringe. Er som regel en av tre: Purken, selger eller en eller annen fjortis som koser seg... Burde gå ann å stille mobilen sånn at den ikke ringer på skjult nummer Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Tror det skal bli mulig å reservere seg mot skjult nummer om ikke så lenge. Hørte ihvertfall noe om det. Hvis det er tilfelle, kommer jeg helt klart til å gjøre det. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Mulig det, men de gir ikke ut hemmelige nummer uansett. Hvertfall gjorde de det ikke før, ellers er det liten vits med hemmelig nummer. I spesielle tilfeller gjør de det. Om Gef for eksempel går til politiet først, for så å henvise dem til telefonselskapet får han nok vite hvem de er. Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Veit ikke hva slags abbonement du har, men hos meg går det an å sette opp regler for hva som skal skje når spesielle nr. ringer. Jeg har satt opp kontoen sånn at alle skjulte nr. går direkte til mobilsvar (Det blir fort "litt" mindre morsomt å tullringe når du hele tiden møter hu mobilsvardama i andre enden). På den måten slipper du i det minste å bli vekket hver jævla natt. R. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Bare lurer, hvordan kan du ikke skru av mobilen? Er det fordi det er vekkeklokke på den elns? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er disse telefonselgermaskinene som står og ringer opp masse nummer hele tiden, og når det ikke er personale i andre enden til å håndtere samtalen, vil du egentlig bare "snakke med en maskin" som ikke sier noenting. Dette skal forøvrig bli ulovlig nå. Dette du beskriver er det man kaller "Predictive Calling". Det går ut på at det er ineffektivt -- og dermed kostbart -- å ha selgere på jobb som ikke prater. Vi vet at ikke alle er hjemme til enhver tid, og at mange velger å ikke svare på samtalen. Vi vet at færre tar telefonen når det er dagsrevy på TVen, og vi vet at den gjennomsnittlige person bruker så-og-så lang tid på å plukke opp røret. Vi vet at mange ha telefonsvarere på, som man naturlig nok ikke ønsker å "prate med". Vi vet altså at hvis vi ringer hundre nummere -- så er det kanskje bare halvparten som svarer. Å ringe 50 nummere tar tid, i alle fall når man må vente på at noe skal skje. Ved å analysere mønsterne for ringingen -- hvor mange som tar telefonen etter hvor lang tid, hvor lang tid hver selger gjennomsnittlig bruker på hver kunde -- kan man ved hjelp av algoritmer utlede når det er ideelt å begynne å ringe neste potensielle kunde. For å forenkle kunne vi si at hver selger har to eller tre linjer vedkommende ringer med; vi begynner å ringe før vi har avslutta den pågående samtalen. Dette vil effektivisere ringingen noe. Hva skjer så om du plutselig så har tre kunder "på tråden" på en gang? Det sier seg selv at dette ikke er noen god løsning. Hva om sidemannen har fått fem "døde" anrop på rad? Det er her PD-en (predictive dialer) kommer inn i bildet. PDen sitter på en haug med eksterne linjer, og gjør ALL ringingen. All beregning -- som forøvrig prosesserers i sanntid -- gjøres av en datamaskin, som ringer et sentralt register. Denne fordeler samtaler ut til selgerne igjen, og sørger samtidig for at informasjonen selgeren får på skjermen stemmer i forhold til kundens profil. På denne måten effektiviseres det hele. Vel -- dette systemet har også ulemper. Hvor fort skal det gå? Hvis det går for sakte, vil selgerne sitte tause store deler av tiden. Hvis man skrur opp tempoet (noe selgerlederne kan gjøre) risikerer man at man ikke har en ledig selger når man får en kunde på tråden. Dette kalles en AC, eller abandoned call. Normalt sett venter PDen et par sekunder, før den legger på. Noe abandon er vanlig, men man forsøker så langt det lar seg gjøre å unngå det. Per i dag finnes det nemlig reguleringer på hvor stor såkalt "abandonprosent" man kan ha.. Abandon-prosent er den relative kundemengden som får "røret lagt på" av en PD. De fleste større ringesentra i dag, er i stand til å holde en abandonprosent på under 2%. Desverre er ikke alle like seriøse, og utnytter PDens muligheter til det fulle, og har svært høy abandonprosent. På generellt grunnlag kan man si at en PD virker bedre på store systemer, der de estimerte verdiene ligger nærmere de reelle. Så fort man kommer opp på 20-30 selgere, er en PD gull verdt, og det er ikke noe problem å komme ned i -- såvel som under -- 1% abandon. Det foreligger ikke pr. i dag, og meg bekjent, lovforslag som tilsier forbud mot å bruke PDer. Det er standard praksis på alle callsentere verden over å bruke slik teknologi, og det har vist seg at en engangsinvestering i en PD har ofte har en gevinst i form av 20-50% mer taletid hos selgerne. Det er dette som genererer inntekter, og ikke minst skatt til staten, så å forby dette vil være et tap for alle parter. bfisk ...som har en viss fartstid i bransjen Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Bare lurer, hvordan kan du ikke skru av mobilen?Er det fordi det er vekkeklokke på den elns? Han skrev det i første posten Nikkor Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Personlige grunner? Jupp Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Personlige grunner? Er vel ikke noe vi har noe med. Han kan ikke skru av mobilen... Sånn er det bare Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 jeg kjennte et par 14tisser som ringte et helt tilfeldigt nommer, var det noen som tar røyret og begynner og snakke, som hvem er dette eller noe slikt skreiv dei nommeret opp, og ringer hver dag, dett holdt dei på med i en uke, så ble dei leie men 5måner!! BTW: jeg likte ikke helt di folka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå