Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Program som kan detektere åpne porter innefra

Anbefalte innlegg

Som topic tilsier, skulle jeg hatt et program som kan detektere hvilke porter som er åpne ut når jeg sitter bak en firewall.

Evt at jeg setter opp en server som da hører på "alle" porter, og installerer en klient som kobler seg til den serveren.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viser ikke ZoneAlarm og sygate all aktivitet på portene da? Kan jo prøve net limiter men det er mere for å begrense inn og ut data for kjørende programmer

Har ikke prøvd dette "GFI LANguard Network Security Scanner 5.0" men du kan jo ta en titt på det.

Lenke til kommentar

Problemet Hoax er at portene ikke er sperret på datamaskinen, men en eller annen plass mellom den lokale kilden og den fjærne destinasjonen, man har da nødvendigvis ikke kontroll over programvaren som kjører på denne brannmuren/gatewayen.

Har selv følt behovet for et program som kan sjekke dette, det eneste jeg kan se som en mulig løsning er å få tak i et program som lytter til alle porter og så portscanne denne noden "innenfra", burde heller ikke være så vanskelig å lage et slikt program...

Lenke til kommentar

Uten at jeg har prøvd det selv... MEN

Har lest i et dansk pc-blad (tror det var pcplanet) at nmapwin og et annet lite tillegsprogram portscanner maskina di, og kan stenge de du ikke bruker.

Skal prøve det selv en dag jeg kommer på det :yes:

Lenke til kommentar

Problemet her er at i den utgående kjeden ligger det restriksjoner på hvilke pakker som kommer fram som jeg ikke har oversikt over.

Jeg vet det er et par porter som er åpne, men jeg har ikke peil på hvilke - mao jeg trenger et program som svarer på alle porter som står på en server, som jeg så kan portscanne innenfra som Micromus so fint sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...