Gå til innhold

EM 2004: Den offisielle EM2004-tråden


dimiles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne ikke blitt verre. Sverige vant, og Danmark spilte uavgjort. Men, får trøste meg med at Italia spilte latterlig dårlig, som de alltid gjør i begynnelsen av mesterskap.

 

Danmark spilte best, jeg erkjenner det, men de STØRSTE sjansene hadde Italia. Si noe annet, og du så ikke kampen. Spillet var Danmarks, sjansene var Italias.

 

Angående Sverige kampen synes jeg det er rart at folk jubler. 5-0 mot hvem? BULGARIA! Vel, laget har aldri markert seg i et mesterskap - noensinne, og er muligens det svakeste laget i EM. 5-0 skulle bare mangle i den kampen - bare mangle. Beste som kan skje nå, er at Italia vinner, og at Danmark og Sverige spiller uavgjort mot hverandre. Da er jeg fornøyd.

 

Ellers må jeg si at morgendagen blir ikke EM's høydepunkt, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

c_u_m8: hva i h**** har du så masse i mot svenskene å danskene? det er 2 utrulige bra lag i europa, og er noen vi nordmenn burde lære av. :)

Har du blitt litt for påvirket av svenske å danske vitsene i Donald eller?

 

Jeg satser på Frankrike og Italia i finalen, og sverige mot england til bronsje. :)

me elske Zidane. :roll:

Er utrulig bra å vinne 5 - 0, selv om det var mot bulgaria. Er tross alt EM. :p

Endret av andesh
Lenke til kommentar

andesh: Nei, jeg skjønner ikke hvordan vi skal lære av et lag som kaller oss "fjellaper", og har like mange idioter på banen som i støtteapparatet, gjør du? Tror vi greier oss med Nordens mest profilerte og beste trener, Åge Hareide.

 

Sverige har kanskje verdens to største idioter på topp. Zlatan og Henke. Henke er oppskrytt som bare pokker. Ærlig talt; gutten ble toppscorer i DEN SKOTSKE LIGAEN. Behøver jeg å si mer? Det samme som norsk 2. divisjon. Det skulle bare mangle at han ble toppscorer.

 

Zlatan er bare en idiot. Han kan trikse med ball, men han er så egoistisk at han frustrerer medspillere og andre rundt. Han provoserer hele tiden.

 

Er tross alt EM? 5-0 overbeviser ingenting, synes jeg.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

har du ikke noe mer interessant å si enn hvor mye du hater Sverige og Danmark, og hvor dårlige de er c_u_m8, så synes jeg du kan holde kjeft. Prøver du å late som du har peiling eller? Danmark og Sverige spilte faktisk veldig bra. 5-0 i en EM-sluttspillkamp er _veldig_ bra. Det beste resultatet noensinne er vel 6-1? Og når det gjelder Danmark så er det kanskje en grunn til at Italia ikke spilte noe bra. De fikk det ikke til? Og Italia hadde ikke mye bedre sjangser enn Danmark de. Og jeg skulle gjerne sett hvordan norske tippeliga-lag ville klart seg i den skotske eliteserien. Tipper det hadde gått dårlig jeg.

 

Heia Danmark og Sverige. Håper de slår Italia og det arrogante stjernegalleriet deres ut av EM :w00t:

 

 

 

Og i dag blir det storkamp mellom Nederland og Tyskland. Den må jo sees :)

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
har du ikke noe mer interessant å si enn hvor mye du hater Sverige og Danmark, og hvor dårlige de er c_u_m8, så synes jeg du kan holde kjeft. Prøver du å late som du har peiling eller? Danmark og Sverige spilte faktisk veldig bra. 5-0 i en EM-sluttspillkamp er _veldig_ bra. Det beste resultatet noensinne er vel 6-1? Og når det gjelder Danmark så er det kanskje en grunn til at Italia ikke spilte noe bra. De fikk det ikke til? Og Italia hadde ikke mye bedre sjangser enn Danmark de. Og jeg skulle gjerne sett hvordan norske tippeliga-lag ville klart seg i den skotske eliteserien. Tipper det hadde gått dårlig jeg.

 

Heia Danmark og Sverige. Håper de slår Italia og det arrogante stjernegalleriet deres ut av EM  :w00t:

 

 

 

Og i dag blir det storkamp mellom Nederland og Tyskland. Den må jo sees :)

Late som om jeg har peiling? Jeg har nok fulgt med på mer fotball enn deg. Satt på stadion da Norge vant 4-2 mot Brasil i 1994 - treningskamp, sådan. Så Norge rundjule Jamaica 6-1 på Ullavaal noen år senere. Sett Norge tape 3-1 mot Latvia, som på den tiden lå på 212 plass på FIFA-rankingen - vi nummer 14.

 

Når det gjelder erfaring, generelt sett, står jeg deg overlegen, hvorvidt jeg har peiling er opp til hver og en.

 

Italia spilte som noen late høns! De tre dårligste lagene så langt, med tanke på spill, ikke sjanser, har vært Italia, Hellas og Bulgaria. Tre helt latterlige lag som på den måten de spiller nå, ikke fortjener en plass i EM.

 

Overlegne seire kommer BARE mot dårlige lag.

 

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men så du skuddet til Del Piero fra seks meters hold? Så du feberredningen på skuddet til Totti hundredelet senere også? DETTE var de to største sjansene i løpet av kampen.

 

Det jeg derimot ikke liker, er at du ikke kan respektere andres meninger. Det er DU som skal holde kjeft. I tillegg sa jeg at man skulle ta mine meninger om Danmark og Sverige med en klype salt. Det er en kunst å diskutere med grunnlag og basis som har blitt fremlagt, eller hva?

 

EDIT:

 

Hvordan norsk tippeliga hadde greid seg i skotsk liga? Ikke dum deg ut mer enn du har gjort. Skottenes antatt beste lag, Celtic, tapte sist gang de spilte mot et norsk lag. Rosenborg i 2001, om jeg ikke tar feil. 2-0 ble det vel. Borte tapte Rosenborg 1-0. Dvs. at Rosenborg gikk videre.

 

Skotsk liga er når jeg tenker meg om, kanskje på høyden med 1. divisjon i Norge, ser vi bortifra Celtic, som kunne holdt seg rundt midten i Tippeligaen.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

[OT]Norsk tippeliga er tragisk da. Passnings spillet i norge er Jevnt over dårlig. Med unntak av Rosenborg. Jeg er selv fan av Lillestrøm og ser ofte kamper der nede. Og si at hele den norske tippeligaen er bedre enn Skottlands førstedivisjon er jo bare teit :p Men at du ligger på ganske lik linje er jo greit nok. Men i skottland som i norge er det 1-2 dominerende lag. Og Rangers hadde ikke hat store Problemer med å rundjule Lillestrøm eller vålerenga for den saks skyld.[/OT]

 

Jeg er forøvrig enig i at Bulgaria spilte utrolig dårlig igår, Italia nesten værre, Danmark spilte bra og alikevel sleit de med italia som viser hvor store enkelt spillere Italia har. Men å ta Italia ut av EM er som å ta rosinen ut av pølsa. Norge er et mye bedre lag NÅ, og merk dere NÅ, enn det Italia og Bulgaria viste i går. Men de var så absolutt ikke det under kvalikken og er vel tross alt det som teller. Hellas spilte dårlig? Hellas Knuste hjemmelaget, og storlaget portugal, de spilte over alle forventninger.

 

Uansett, Tyskland - Nederland Ikveld... Jeg er nok ikke den eneste med en stor feit Pizza og en cola For hånd til den tenker jeg ;)

 

Btw: heia Spania, min fav gjennom hele EM. Men ikveld vinner nederland gitt.

Lenke til kommentar

jeg ba deg holde kjeft fordi det eneste du kommer og sier er hvor dårlige du synes Danmark og Sverige er og at de ikke hører hjemme i EM. Vel de beviste jo nettopp dette. De hører fint hjemme i EM. Ja vi har forstått at du ikke synes det nå skjønner du. I motsetning til deg forteller alle andre her om hvorfor de liker lagene og hvem de heier på. Dette skal da være en hyggelig tråd. Og det handler ikke noe om å ikke respektere meningene dine, da får du lese om igjen. Greit nok at du forteller hvem du vil ha ut av EM, men du har da så jævlig negativ holdning til alt og alle at jeg tipper ingen er interessert i å lese det.

 

At du sier at du har mer erfaring enn meg er jo bare morsomt. Hvordan skal du vite det?

 

At Bulgaria var et dårligere lag enn Sverige i går var jo klart. Men det betyr ikke at de er et dårlig lag fordi. Og Hellas fortjener en plass i EM, de spilte både bra og smart. I motsetning til Portugal.

 

Og ja. Italia hadde de 2 største sjangsene. Men Danmark hadde mange store sjangser de og.

 

og jeg vil ikke si at 1-2 mot Rosenborg var det beste eksempelet på at norsk tippeliga er overlegen i forhold til skotsk eliteserie

Lenke til kommentar
[OT]Norsk tippeliga er tragisk da. Passnings spillet i norge er Jevnt over dårlig. Med unntak av Rosenborg. Jeg er selv fan av Lillestrøm og ser ofte kamper der nede. Og si at hele den norske tippeligaen er bedre enn Skottlands førstedivisjon er jo bare teit :p Men at du ligger på ganske lik linje er jo greit nok. Men i skottland som i norge er det 1-2 dominerende lag. Og Rangers hadde ikke hat store Problemer med å rundjule Lillestrøm eller vålerenga for den saks skyld.[/OT]

 

Jeg er forøvrig enig i at Bulgaria spilte utrolig dårlig igår, Italia nesten værre, Danmark spilte bra og alikevel sleit de med italia som viser hvor store enkelt spillere Italia har. Men å ta Italia ut av EM er som å ta rosinen ut av pølsa. Norge er et mye bedre lag NÅ, og merk dere NÅ, enn det Italia og Bulgaria viste i går. Men de var så absolutt ikke det under kvalikken og er vel tross alt det som teller.  Hellas spilte dårlig? Hellas Knuste hjemmelaget, og storlaget portugal, de spilte over alle forventninger.

 

Uansett, Tyskland - Nederland Ikveld... Jeg er nok ikke den eneste med en stor feit Pizza og en cola For hånd til den tenker jeg ;) 

 

Btw: heia Spania, min fav gjennom hele EM. Men ikveld vinner nederland gitt.

Aller først vil jeg si at det er slike folk jeg liker å diskutere med - folk som prøver å begrunne meningene sine, er litt ydmyk og kan fremheve sine poenger. Allikevel vil jeg prøve å poengtere det jeg har gjort hele tiden:

 

Norsk pasningsspill er ikke imponerende, det er jeg enig i. Men, her skilles våre synspunkter på norsk fotball. Faktisk, denne sesongen har flere lag vist at de kan hamle opp med RBK, og at ligaen er jevnere enn på 8 år er da et faktum. I dette året tror jeg norsk tippeliga ville slått den skotske ligaen med god margin. I Skottland er det SKAMMELIG mange dårlige lag - det er nesten ikke gøy engang. I Norge er det bare noen veldig få lag som er VELDIG mye dårligere enn de andre, mens resten holder et nokså ålreit nivå - langt over skotsk nivå, mener jeg.

 

Jeg er heller ikke sur for at Norge kom til EM. Slik Norge spilte i kvalikken fortjente ikke Norge dette - det har jeg aldri sagt. Jeg er den største motstanderen av fotballen vi spilte før. Det som er synd er at Semb driver med spillerutvikling. Han får IKKE lov av meg å ødelegge talentene våre, men i den posisjonen han er nå, akter han å gjøre nettopp det. Uansett, landslaget vårt per i dag er strålende. På mange måter bedre enn laget som hamlet opp med Brasil i '98. Større kreativitet i angrep og forsvar. Midtbaneleddet er som på '90-tallet. Genialt og enkelt. Hardt, rått og arbeidsvillig.

 

Dette er styrken til Norge, og hadde Åge hatt roret under dette EM-et, tror jeg Norge forsåvidt kunne hamlet opp med hvem som helst. Vi har en tendens til å se ned på oss selv, men la oss ta en liten sammenligning - dette er ingen vitenskapelig sammenligning, men Russland ble rundjult på Ullavaal. Det er alle som så kampen enige i. Norge skulle vunnet 3-0 istedenfor 3-2, men nok om det. Spania vant 1-0 mot Russland. Spania rundjulte ikke russerne slik Norge gjorde på Ullavaal. Norges landslag, per i dag, er et meget spennende lag, og jeg kan fra og med i dag nesten love at Åge hareide kan skape fotballhistorie. Jeg tror han kan lede Norge til noe Norge ALDRI har sett fnurten av før. Jeg tror Norge kan hamle opp med de store motstanderne, de store gutta, de store spillerne. Jeg tror lagene kan få juling.

 

Verdensklasse? Ikke enda? Innen kvaliken? Definitivt. Ta mitt ord på det.

 

Synspunkter på meninger eller lignende? Helt saklige.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Mine synspunkter:

 

1. Latvia har ALDRI ligget på en 212. plass på FIFA-rankingen.

2. Hellas spilte en genial kamp mot Portugal samtidig som Portugal spilte elendig.

3. Italia spilte en elendig kamp mot Danmark som gjorde en helt grei kamp.

4. Norsk eliteserie er ikke overlegen skotsk eliteserie, men de er mulig å sammenligne.

5. Jeg vil ikke si at de andre tippeligalagene har tatt inn på RBK, det er heller RBK som har falt ned på deres nivå.

6. Norsk muntlig-eksamen er ganske kjedelig

Lenke til kommentar
Mine synspunkter:

 

1. Latvia har ALDRI ligget på en 212. plass på FIFA-rankingen.

2. Hellas spilte en genial kamp mot Portugal samtidig som Portugal spilte elendig.

3. Italia spilte en elendig kamp mot Danmark som gjorde en helt grei kamp.

4. Norsk eliteserie er ikke overlegen skotsk eliteserie, men de er mulig å sammenligne.

5. Jeg vil ikke si at de andre tippeligalagene har tatt inn på RBK, det er heller RBK som har falt ned på deres nivå.

6. Norsk muntlig-eksamen er ganske kjedelig

1. Husket ikke i farten., men de lå over 120 på FIFA-rankingen. Det er jeg sikker på. OVER! Og vi lå på 14.

 

2. Hellas spilte kjipt - fikk to halvsjanser, scoret på begge. Lurt spilt, anyway. Dårlig kamp av Portugal. Like morsomt å se Norge-Spania som Portugal-Hellas.

 

3. HELT ENIG! HELT, absolutt HELT! Italia kunne heller stilt opp i Paralympics (Jeg vet at det ikke finnes det for fotball, men dere tar poenget mitt) med forestillingen mot Danmark.

 

4. Interessant synspunkt, men jeg mener at det er feil. Uansett, en annen mening enn min, og det respekterer jeg.

 

5. Samme som ovenfor.

 

6. Det tviler jeg ikke på, men så gammel er ikke jeg enda, så eksamene får vente til neste år.

 

_Julenissen_:

 

Leste gjennom ALLE innleggene mine her etter jeg leste posten min, og fant ikke hvor jeg har skrevet at "de ikke fortjener å være i EM". Hvis du vil diskutere, diskuter med noe jeg har sagt, i hvert fall, så du ikke anklager meg for noe jeg ikke har sagt.

 

Hyggelig tråd, den er forsåvidt grei, men skal ikke respektere andres meninger, eller mine, for den saks skyld? Kan du gi meg en god grunn til at folk ikke skal respekteres andres meninger? Det er normal folkeskikk, ikke noe mer. Oppdragelse, kort og enkelt.

 

Har ikke negativ holdning til alt og alle, det er bare det at jeg er kritisk. For å komme videre her i livet må man være kritisk, man må se på det som var dårlig, hva kunne vært bedre, ikke hvorfor vi spilte så utrolig bra. Å være kritisk er i mine øyne en god egenskap - lettere å gjennomskue folk. Som deg, f. eks. Jeg skrev at jeg var deg overlegen med tanke på erfaring i fotballens verden. Det står jeg for. En av grunnene er måten du argumenterer på, hvor påvirket du blir av tidlige kamper o.l. Jeg tror at jeg har mer peiling enn deg, i hvert fall slik du har virket til nå. Kan du ikke tåle at andre har annerledes meninger enn deg? Det er en svak egenskap. Å forholde deg til andres meninger er viktig. Bulgaria er et dårlig lag, rett og slett. Noen lag vil alltid greie å snuble seg til mesterskap. Bulgaria var en av dem i år.

 

Hellas spilte klokt - ikke bra.

 

Italia hadde største sjansene, sa du? Da er vi enig om den saken.

 

Angående norsk liga mot skotsk er jo det åpenbart hvorfor jeg trakk inn den kampen. Det er den siste kampen som har blitt spilt mot et norsk lag, ingen annen grunn. Allikevel mener jeg at flere tippeligalag kunne hamlet opp med Celtic, f. eks.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
5-0 i en EM-sluttspillkamp er _veldig_ bra. Det beste resultatet noensinne er vel 6-1?

Nederland kjørte over et allerede skadeskutt Jugoslavia for fire år siden, som du sier ble det 6-1. Kluivert scora 4 mål i den kampen. Morsom kamp - særlig ettersom Jugoslavia slo Norge ut tidligere i turneringa (joda, fortjent var det jo at vi gikk ut, med den fotballen vi spilte, men alltid moro når våre banemenn forsvinner ut).

 

At Sverige vinner 5-0 over et noe tafatt (men endog teknisk godt) Bulgaria er ingen sensasjon, men det viser at Sverige er et lag som gir mye mer i kampa enn hva noe annet lag har gjort hittil i VM. På 2-0 hadde de fullstendig kontroll, de rakk jo ikke engang å summe seg før Henke også gjorde 3-0, og her har mange andre store lag stoppet opp (dette var så vidt jeg husker rundt 60-65 minutter ut i kampen), og heller safet inn. VELDIG herlig å se et lag som Sverige være villige til å kjøre på og ikke minst anført av en vidunderlig Zlatan, som for en gangs skyld la primadonnanykkene igjen i garderoben.

 

Det man så Zlatan gjøre fremover i går er det få andre i Europa som gjør. Problemet hans er at han er så variabel i prestasjonene at jeg ikke vil si så mye mer om ham før han har spilt en kamp til, men fortsetter han i det humøret og drivet der så kan han bli en av EM's VIRKELIG store spillere. Joooda, Zizou dro litt på ballen og satte i gang noen fine folk - fint mål gjorde han også, og C. Ronaldo har noen bein som går kjappere enn de fleste sprintere jeg har sett, men Zlatan har alt det der når han er i rett form - la oss bare håpe han er det nå.

 

Likte spesielt nedtaket hvor han la ballen død, for så å spille gjennom Henke med hælen - en annen detalj jeg kommer til å huske leeenge er nok stupheadinga til Henke. Det der må jo være selve definisjonen på en stupheading. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...