Gå til innhold

EM 2004: Den offisielle EM2004-tråden

dimiles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt av Hellas. Når jeg ser tilbake så synes jeg at de faktisk har fortjent å komme til finalen. Jeg synes ikke det er tilfeldigheter som har gjort at de har kommet så langt. De er eksperter på å styre kamper inn i sitt spor for så å ta det derifra. Jeg ønsker de all lykke i finalen.

Lenke til kommentar

Ser at mange her misliker spillestilen til Hellas, at de spiller utrolig defensivt. Vel...hva har Tsjekkia gjort i de to siste kampene? Mot Danmark lå de i forsvar hele kampen, med unntak av et kvarter...det kvarteret de scora 3 mål. Selv om det var flotte mål, så kom de alle pga stygge feil av det danske forsvaret.

De hadde noen sjanser i kveldens kamp, men de lå for mye bakpå synes jeg. Og når de ikke klarer å omsette de sjansene de har, i mål, så er det greit at de taper. De er bare enda en "favoritt" som ryker ut.

Selv om jeg i dag håpet på Tsjekkia i finalen, synes jeg det er moro at Hellas faktisk klarte det absolutt ingen andre trodde på.

Hvem tør å tippe på vinnern av finalen?

:!:

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg tipper faktisk at Hellas drar det hele i land hvis de ikke har en veldig dårlig dag. Vi så i åpningskampen (snedig at åpningskampen og finalen er lik forresten) hvordan de totalt avkledde portugiserne og det blir spennende å se om de klarer det igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt en del i dag. Har kommet frem til det at man ikke trenger å vinne finalen i et EM for å være Europas beste lag. På samme måte er ikke det laget som vinner finalen nødvendigvis Europas beste lag.

Når man spiller i et EM, vil man da helst vinne pokal og penger, eller vil man vinne fotballelskernes hjerter? En prioriteringssak, helt klart, og i mange tilfeller lykkes lagene i begge tilfeller, og får i både pose og sekk. Vinner imidlertid Hellas dette mesterskapet kommer de definitivt til å bli husket for det - men ikke nødvendigvis for noe positivt.

Når jeg våknet i morges ble jeg nødt til å innse at dette EM'et er over. I fotballhjertet mitt er EM over for i år, og Tsjekkia vant 3-2 i en forrykende finale mot Nederland, med utsøkt angrepsfotball fra begge lag fra start til mål, og med masse dramatikk underveis. England, Sverige og til dels også Portugal gjorde det også bra i EM (selv om sistnevnte stadig har en del usportslige tendenser, samt noen primadonnaer å slite med) mens Italia, Tyskland og Hellas er lag jeg fort glemmer.

Jeg lærte noe i dag. Mesterskapene slutter ikke nødvendigvis siste dag med et lag som holder en pokal over hodet. Fotballen har så mye mer i seg enn det, fotball skal spilles med fantasi, og den kan derfor også oppleves med fantasi.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt en del i dag. Har kommet frem til det at man ikke trenger å vinne finalen i et EM for å være Europas beste lag. På samme måte er ikke det laget som vinner finalen nødvendigvis Europas beste lag.

No offense, men måtte du tenke for å finne ut dette?

Hellas f.eks. er langt fra Europas beste/nest beste lag...

Lenke til kommentar

No offense, men måtte du tenke for å finne ut dette?

Hellas f.eks. er langt fra Europas beste/nest beste lag...

Hvorfor er ikke Hellas Europas beste/nest beste lag? Det kreves mer enn flaks for å vinne over både Portugal, Frankrike og ikke minst Tsjekkia. Hellas er et knallgodt lag, spesielt defensivt og på kontringer. Å ikke slippe inn mål mot et lag som Tsjekkia, må sies å være en stor prestasjon!

Å spille fotball dreier seg ikke bare om å skape sjanser, det dreier seg om å utnytte sjansene også. For hva hjelper det vel å skape 15 målsjanser uten å score et eneste mål? På dette punktet har Hellas vært EM's beste. De få sjansene de får i løpet av en kamp resulterer vanligvis i mål.

Begge lag har det som skal til for å vinne, kanskje helst storfavoritt Portugal, men Hellas kan overraske oss igjen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Hellas Europas beste/nest beste lag?

Fordi

Fotballen har så mye mer i seg enn det, fotball skal spilles med fantasi, og den kan derfor også oppleves med fantasi.

Det er en smakssak. Var det jeg TRODDE jeg klarte å få med i innlegget mitt.

Skjer det noe i finalen, forresten? Gadd ikke se på, jeg. Setter en tier på at det er 0-0.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke Hellas Europas beste/nest beste lag?

Fordi

Fotballen har så mye mer i seg enn det, fotball skal spilles med fantasi, og den kan derfor også oppleves med fantasi.

Det er en smakssak. Var det jeg TRODDE jeg klarte å få med i innlegget mitt.

Skjer det noe i finalen, forresten? Gadd ikke se på, jeg. Setter en tier på at det er 0-0.

1-0 til Hellas! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...