Gå til innhold

EM 2004: Den offisielle EM2004-tråden


dimiles

Anbefalte innlegg

Synes det er ganske lavmål å bare si at England ikke spiller fin fotball, basert på hvordan de spilte for 4-5 år sida. De har faktisk tatt seg opp ganske mye, og først og fremst har de blitt mye mer samkjørte nå, hvilket ikke er selvsagt med et stjernegalleri som deres.

 

Er ikke spesielt begeistra for Portugal, og å komme hjem fra fire timer overtid i godt håp om at England klarte å holde den ledelsen de hadde i 22.00-tida og finne ut hva som har skjedd, og ikke minst hvordan, er forferdelig frustrerende for en stakkars skiftarbeider. Nå får Sverige eller Nederland gjøre jobben sin og komme seg til finalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah! En seier for fotballen og for korrekte dommeravgjørelser! Jeg er fortsatt i gledesrus og kommer nok til å være det når jeg våkner senere i dag.

:ermm:

 

Du vet hva fotball er, ikkesant? For hendelsen i kveld var langt fra en korrekt dommeravgjørelse. Hvis du har litt vett i skollen skjønner du det, du og. Så enten er du bare dum og skjønner ikke fotball, eller så skjønner du at det var en feil avgjørelse. Hvilken velger du? :)

 

Beckham fortjener bedre enn dette. :(

Lenke til kommentar
Synes det er ganske lavmål å bare si at England ikke spiller fin fotball, basert på hvordan de spilte for 4-5 år sida. De har faktisk tatt seg opp ganske mye, og først og fremst har de blitt mye mer samkjørte nå, hvilket ikke er selvsagt med et stjernegalleri som deres.

 

Problemet til England er vel at de er for lite samkjørte....ihvertfall i angrep. Synes det virker litt tafatt når de vinner ballen på egen halvdel, og skal angripe. Midtbanen er liksom ikke helt med. Og da får Owen det vanskelig.

 

Ble litt mer fart da Vassel kom innpå, men han gjør alt på egenhånd.Når han går i angrep, så er det få engelskmenn som følger.

 

Når det gjelder annuleringa, så er den diskutabel. Det er ikke angrep på keeper. Sol Campbell gjør ingenting galt. Men keeper blir hindret av en annen engelskmann --> obstruksjon --> indirekte frispark. Sånn sett, en grei dommeravgjørelse.

 

Men det hadde ikke vært ufortjent om England gikk videre. Et bra lag med bra lagmoral, som kriger hele tida.

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Jeg mener at Englans klager burde blitt hørt, men i teorien burde engelskmennene være bedre rustet til å takle råtne baner enn portugiserne. Dessuten var det likt for alle som tok straffe.

Å skylde på råttne baner er for dumt.

Begge lag hadde begge sidene uansett.

 

Så desverre ikke siste kampen, men jeg heiet vel på portugal selv om hverken de eller england har imponert noe særlig under dette EM.

Lenke til kommentar
Å skylde på råttne baner er for dumt.

Begge lag hadde begge sidene uansett.

 

Så desverre ikke siste kampen, men jeg heiet vel på portugal selv om hverken de eller england har imponert noe særlig under dette EM.

Som du kanskje kan lese av mine andre innlegg klager jeg egentlig ikke på noe da jeg er sjeleglad for at Portugal gikk videre.

Lenke til kommentar
*Hint, hint* Defensive bytter i andre omgang for så å legge seg bakpå. De er ikke det døyt bedre enn Italia på det området.

England fortjente å tape denne kampen! Når de bytter defensivt så tidlig i kampen får de bare ha det så godt. Det har skjedd tidligere i mesterskapet, og jammen meg skjer det ikke igjen... Synd for England, men når de er så dumme, så...

Målet til Campbell var mål, men dommeren oppfattet det på en annen måte enn oss som fikk se utallige repetisjoner av situasjonen. Dommeren må ta avgjørelsen i løpet av et lite sekund, og han velger instinktivt å annullere målet. (Det er jo akkurat det samme som med Terje Hauge, som mente at keeperen var borti ballen, så jeg synes ikke på noen måte at det var dommeren sin "feil". Greit nok at han var skyld i at målet ble annulert, men fra hans ståsted, og fra plassen min i sofaen når jeg så det første gangen, var det en riktig avgjørelse...)

Synes blant andre Ashley Cole spilte en glimrende kamp i går... Det var den beste kampen hittil i EM (som jeg har sett, så bl.a. ikke Nederland - Tsjekkia), og det beste laget vant fortjent...

Andre som hadde puls langt over hvilepuls fra ca 75 minutter og utover?

Lenke til kommentar
endre,25/06/2004 : 15:06]

Utrolig bra obeservert av dommeren, det skal han ha. :thumbup:

:yes:

 

Forstår ikke hva folk klager over. TV-bildene viser akkurat det samme som bildene fra Dagbladet..

Tja, ting som dårlig taper, usportslig, barnslig etc. er det første/eneste jeg kan komme på. :shrug:

Lenke til kommentar
Å skylde på råttne baner er for dumt.

Begge lag hadde begge sidene uansett.

 

Så desverre ikke siste kampen, men jeg heiet vel på portugal selv om hverken de eller england har imponert noe særlig under dette EM.

Mener du det blir for dumt å skylde på dårlige baner?? Og nei, det var ikke likt for alle. Beckham var den første som tok straffe, akkurat som en prøvekanin. Han var derfor ikke klar over at gresset rundt straffemerket var for dårlig. Etter at Beckham skled var alle VELDIG nøyaktig med å trakke ned gresset rundt ballen. Så det var ikke likt for alle. Hadde Beckham visst at dette var tilfellet hadde han selvfølgelig ikke "plantet" foten ned i bakken

 

England har forresten imponert mye mer enn Porugal under dette EM

Endret av Bombefar
Lenke til kommentar

Stillbildene viser ikke hele situasjonen. Ut fra stillbildene er jo annulleringen helt riktig, men det man ikke får se er dette:

Alle tre (Terry, Campbell og Ricardo) konsentrerer seg kun om én ting; ballen. Siden Ricardo bare ser på ballen, ser han ikke hvor han hopper, og hopper rett i John Terry som har armen sin utover. Når John Terry så skal lande igjen tar han automatisk armen inn mot kroppen, og mellom armen og kroppen hans har Ricardo prøvd å hoppe opp... Altså Ricardo's egen feil, og et feilaktig annullert mål. Men som sagt, jeg hadde annullert det også fordi dommeren oppfatter at John Terry ser at Ricardo kommer og bevisst holder ham nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...