Gå til innhold

EM 2004: Den offisielle EM2004-tråden

dimiles

Anbefalte innlegg

Har på følelsen at Tyskland tryner hardt i dag. Spørsmålet er om det er bedre for Tyskland å møte et lag med sultne innbyttere som vil bevise at de fortjener en plass på laget enn de vanlige spillerne som ikke orker å gi alt. Men jeg vil heller ikke utelukke en overraskelse i den andre kampen. Latvia spilte godt mot Tyskland og hadde fortjent og vinne og jeg ser ingen grunn til at de ikke skulle gjøre det like bra i denne kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper Nederland går videre, Tyskland spiller så utrolig kjedelig. Håper på en reprise av Tsjekkia - Nederland kampen i finalen, det hadde vært fett..

Så enig så enig :D Nå ligger det slikt til :

Nederland - Latvia 2 - 0 :D

Tsjekkia - Tyskland 1 - 1 :) <-- får håpe uavgjort eller at Tsjekkia vinner, på den måten går NL videre uansett :w00t:

Lenke til kommentar

Tyskland har vel vært ett av de dårligste lagene i EM så langt. Kanskje med unntak av Latvia. Tyskerne klarte jo ikke å slå de heller. Og ikke engang "B-laget" til Tsjekkia klarte dem å slå. Helt fortjent at tyskerne er ute.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Flott at tyskera også røk ut, da har i alle fall tre av mine fire ønsker gått i oppfyllelse. Frankrike har jo vært så heldige at England og Kim Milton Nielsen sendte dem videre FØR de møtte Sveits, men man får håpe det blir stopp mot Hellas.

Tjekkera viser forresten flott moral for tredje kamp på rad, det er sikkert ikke bare jeg som har lagt merke til at de har snudd tre kamper på rad nå. (= Frykter nok at Danmark kan gå på en smell i kvarten, ja. Ikke at jeg personlig synes det er noe stort tap, er mer bekymra for defensivt svake, men svært underholdende svensker.

Lenke til kommentar
i kvartfinalene vil jeg tro Frankrike slår Hellas. Hvis noe annet vil det jo være utrolig. Jeg vil og tro England taper mot Portugal. Jeg tror og både Danmark og Sverige blir slått ut i kvartfinalen.

Jeg vet i alle fall jeg vil ha videre Hellas, England, Tsjekkia og enten Nederland eller Sverige. Frankrike er det laget det haster mest med å få ut, siden både Portugal (som vert) og Danmark er lag det alltid vil være moro å ha videre.

Tenk for øvrig på hva for andre slags "utrolige" ting som har hendt i mesterskapet.

Hellas slår Portugal.

Hellas holder Spania til uavgjort.

Spania ryker ut etter gruppespillet.

Frankrike er heldige mot Kroatia.

Italia sliter mot alle laga i gruppa si og ryker ut etter gruppespillet.

Tyskland er heldige som slipper unna med uavgjort mot Latvia.

Tyskland ryker ut etter gruppespillet.

Det er en fin liste med ting, egentlig. Jeg synes godt den skal få lov til å bli lenger. =) En annen snodig ting er forresten at Norsk Tipping for aller første gang hadde en Langodds-kamp hvis odds for uavgjort var lavest (bør være unødvendig å si at dette er ganske spesielt), dere kan jo gjette hvilken kamp det var.

Lenke til kommentar

Vel, det blir ihvertfall noen spennende kvartfinaler, ihvertfall 2 av dem.

England-Portugal

og

Tsjekkia-Danmark

....trur jeg blir 2 skikkelige thrillere. Tsjekkia synes bedre enn Danmark, ihvertfall i gruppepillet. Men danskene med Gravesen og Poulsen på midten, Rommedahl og Grønkjær på kantene, og Jon Dahl Tomasson på topp, trur jeg kan overraske. Og de har en av EM's beste keepere, så denne kampen er overhodet ikke avgjort på forhånd.

Samme med England-Portugal. Her kan alt skje. Nå mener jo også Sven-Gøran, at Owen begynner å finne formen. Trur også at Portugal skal slite med det engelske forsvaret. Men jeg trur Portugal er hakket bedre og går videre.

Nederland bør gå videre. De er sinnsykt gode på kantspillet. Og mot svake svenske backer, bør de klare å vinne. Isaksson skal få kjørt seg skikkelig.

Frankrike slår Hellas. Tror ikke Hellas makter å forsvare seg til seier her. Og går Hellas ut med et høyt press, som mot Portugal, så er det store rom for Henry, som har begynt å score igjen.

Jeg blir ikke overraska om semifinalene spilles slik:

Portugal-Nederland

Frankrike-Tsjekkia

men jeg håper danskene går videre......

mvh

Pantera

(som fortsatt trur Frankrike tar gull.....de har bare varmet opp hittil)

Lenke til kommentar

Kvartfinalene i EM ser skikkelig spennende ut... Har reflektert litt over kampene, og har konsentrert meg mest rundt angrepene.

Portugal - England:

Dette bare bli en spennende kamp! Er ikke snakk om noe annet med Rooney på topp for England, og Christiano Ronaldo på høyre/venstrevingen til Portugal. Dette er to spillere som virkelig får fart i lagene sine.

Rooney med sin fart og styrke på topp kan lett bli til hodebry for det portugisiske forsvaret. Og med hjelp fra dyktige spillere som David Beckham, selv om hans prestasjoner i dette mesterskapet har vært på et heller labert nivå, og Steven Gerrard på kantene, og Paul Scholes og Frank Lampard i midten, kan dette bli en svært målrik affære - begge veier...

For portugiserne er ikke tapt bak et mål de heller. Spillere som Figo, Deco, Ronaldo og Costa vil skape trøbbel i det relativt sterke engelske forsvaret. En liten stikker til Nuno Gomes, og ballen vil sitte i mål.

Begge lagene er så sterke at dette er en kamp alle bør få med seg... Det _må_ bare bli spennende! En højdare.

Frankrike - Hellas:

Denne kampen vil bli mer underholdningsrik enn spennende...

Kort sagt: Zidane, Saha, Henry, Pires og resten av de franske froske-spiserne kommer til å kjøre over Hellas. Dette blir stridsvogn vs rusten gammel Lada...

Sverige - Nederland:

Spennende. Sverige kan lett hale seieren i land med Henke Larssons og Zlatans hjelp. De to der framme eier... Og Olof Mellberg storspiller jo sammen med lagkameratene sine i forsvar. De har sterke hodespillere, først og fremst i Mellberg, som vi til de grader fikk merke mot Danmark (han scoret jo ikke, men vant det som var av dueller, både foran og bak på banen).

Nederland vil gi Sverige kamp til fløyten går, og med kvalitetsspillere som blant andre Ruud van Nistelrooy på topp og Davids, Robben og Seedorf på midtbanen vil de gi Sverige en vanskelig oppgave med å komme seg til en semifinale...

Tsjekkia - Danmark:

Tsjekkia har spilt bra gjennom hele EM, og var de første som var kvalifisert for kvartfinalene i mesterskapet. Selv uten 9 av sine beste spillere slo de Tyskland i går. Pavel Nedved, som vant Gullballen 2003, er nok Danmarks største trussel. Sammen med den tidligere United-spilleren Karel Poborsky og Vladimir Smicer utgjør han en farlig midtbane.

Danmark har gode sjanser for å hale seieren i land, men da kan de ikke sløse med sjansene. Jon Dahl Tomasson og Ebbe Sand vil få god hjelp av både Martin Jørgensen og Jesper Grønkjær. Dennis Rommedahl kan få gjort mye ute på kanten hvis han får spille. Thomas Gravesen, Evertons klippe på midtbanen, kan få gjort mye bra.

Må nok si at Tsjekkia er mine favoritter i denne kampen, men det kan lett gå andre veien...

Tsjekkia, sammen med Frankrike er mine favoritter i dette mesterskapet. Har stor tro på at begge kommer minst til en semifinale, og drømmefinalen ville jo seff vært Tsjekkia - Frankrike... Synd det ikke går...

Uansett vil det bli mange flotte kamper framover, med forhåpentligvis masse fart i! :hmm:

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Tsjekkia, sammen med Frankrike er mine favoritter i dette mesterskapet. Har stor tro på at begge kommer minst til en semifinale, og drømmefinalen ville jo seff vært Tsjekkia - Frankrike... Synd det ikke går...

...har du helt rett i. Tsjekkia vil evt. møte Frankrike i semi'n. Hadde blitt en bra finale.....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Som noen kanskje så ble de italienske spillerne "varmt" mottatt av sine supportere på flyplassen når de kom hjem. Jeg forsvarer ikke kaoset som oppsto der, men det er bra noen italienere innser at Italia ikke spilte spesielt bra og kan skylde på seg selv for at de røyk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...