Alieu Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hvilken DVD-spiller er å anbefale i budsjett klassen? JVC XV-N316 Sony DVPNS 330S Thomson DTH231E Pioneer DV360S Philips DVP630 Samsung DVDE234 Denon DVD-1710 NAD T513 DVD DVD spilleren skal inn i dette anlegget. TV: Thomson 28" Widescreen Sort DVD: Playstation 2 + optical cable Receiver: JVC RX-5020R Sort Front: Eltax Millenium 400 Bøk Bak: Eltax Millenium 100 Bøk Centre: Eltax Millenium Centre Bøk Sub: Yamaha SW-015 Kiresebær Også lurer jeg på... Hvor mye forskjell vil jeg merke på lydkvaliteten hvis jeg bytter til en dyrere receiver ? Både når jeg hører på musikk og ser på film. Endret 13. juni 2004 av Alieu Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har god erfaring med Sony sin 330S. Jeg gikk over fra PS2 til denne og ble meget imponert. Det er verdt hver eneste krone å kjøpe en kvalitets dvd spiller 1000kr+. Det jeg merket stor forskjell på var hvordan lydkvaliteten og lydopplevelsen hevet seg betraktelig. På ps2 var det noe støy i bakhøyttalerene som skulle skape surround, nå er det faktisk klar lyd. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Alle de der knuser PS2 uansett. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det er en ganske stor test av DVD spillere i det prissegmentet i Lyd og Bilde. Det nummeret som er ute i butikken nå. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Synes den NAD dvd'n ser tiltalende ut Går ikke de for å være "high end" ? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) NAD 513 fra hifiklubben eller Philips DVP630 fra Elkjip Endret 14. juni 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Nå er det flere jeg har forhørt meg med som sier at NAD har dårlig elektronikk. Så de ser jeg bort i fra. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Att NAD har dårlig elektronikk høres tvilsomt ut spør du meg, men det kan jo være mulig... Men tror man ta det utsagnet med en klype salt ja Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 KISS de spiller Div-X skal være veldig bra lyd osv. har ikke testet den selv, skal kjøpe meg en dahh koster ca. 1400 ....KiSS DVD/DIVX Player DP-1000.... Lenke til kommentar
applet Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Nå er det flere jeg har forhørt meg med som sier at NAD har dårlig elektronikk. Personlig har jeg bare gode erfaringer med NAD og før du kommer trekkende med noe annet enn "enn venn av en venn sier at.." så kommer jeg til å fortsette å anbefalle NAD. Har selv en nad-forsterker som trekker opp mot 12-13 år og spiller fortsatt klokkerent uten problemer. Det skal sies at jeg ikke har fulgt med på de nyeste NAD-produktene (siste tre årene) og kan ikke spesielt gå god for de, men NAD pleide å bety god kvalitet uten at en behøvde å selge huset. Å kategorisk avfeie NAD fordi de har "dårlig elektronikk" (noe som tidligere påpekt høres tvilsomt ut) er ikke noe spesielt godt argument. Så, kilder er du snill.. Endret 18. juni 2004 av applet Lenke til kommentar
striky Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 asono dvdx70 er også et godt alternativ http://asono.com/no/product_info.php?products_id=307 Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Sony 330 er ute av produksjon. Kjøp etterkommeren dvpns-360. Den spiller jpeg i tillegg... Jeg ville kanskje ha kjøpt en pioneer DV-2750 (med prog. scan). Den får du for 1500 akkurat... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Att NAD har dårlig elektronikk høres tvilsomt ut spør du meg, men det kan jo være mulig... Men tror man ta det utsagnet med en klype salt ja NAD har elektronikk til prisen. Kjøper du en DVD spiller til 1000 kr fra NAD er ikke denne noe bedre eller dårligere enn en united spiller til samme prisen. Og en ting til... NAD lager vel ikke DVD spillerne eller TV'ene (som de en gang hadde) sine selv. NAD holder først og fremst på med forsterkere. TV'ene var radionette, og dvd spillerne var vel egentlig LG sine, var de ikke? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Nå er det flere jeg har forhørt meg med som sier at NAD har dårlig elektronikk. Personlig har jeg bare gode erfaringer med NAD og før du kommer trekkende med noe annet enn "enn venn av en venn sier at.." så kommer jeg til å fortsette å anbefalle NAD. Har selv en nad-forsterker som trekker opp mot 12-13 år og spiller fortsatt klokkerent uten problemer. Det skal sies at jeg ikke har fulgt med på de nyeste NAD-produktene (siste tre årene) og kan ikke spesielt gå god for de, men NAD pleide å bety god kvalitet uten at en behøvde å selge huset. Å kategorisk avfeie NAD fordi de har "dårlig elektronikk" (noe som tidligere påpekt høres tvilsomt ut) er ikke noe spesielt godt argument. Så, kilder er du snill.. Jeg er en god kilde..... Har hatt både nad 705 (receiver) 216thx og 3020... Gode produkter for all del, men som sagt billigst mulige løsninger. Lyden i 216thx var ikke allverden god heller.... Samtidig som unødvendig mange reperasjoner og forbedringer for å fjerne sus og andre bi-lyder fra strømforsyningen (nad 216thx) (gjorde dette selv på laben til nth), trakk helhetsutrykke rett ned... kjørte dette med oppsettet før med en onkyo dolby surrond dekoder. Byttet alt inn i Sony ES receiver... Ikke å legge skjul på at Sonyen låt av en helt annen klasse (ikke så rart siden den innebygde dac'en kom egentlig fra Sony XA-50 (hvis noen husker den CD-spilleren)). Må nevne at prisen er en helt annen klasse også..... Endret 21. juni 2004 av torkelma Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg ville kanskje ha kjøpt en pioneer DV-2750 (med prog. scan). Den får du for 1500 akkurat... Hva skal han med progressiv scan på en 28" tv? Jeg har hatt en Nad 513 selv og vil si at den er veldig bra i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva skal han med progressiv scan på en 28" tv?Jeg har hatt en Nad 513 selv og vil si at den er veldig bra i forhold til prisen. Er du plaget med støy når platen spilles av på T513? Jeg hadde en T512, forgjenger til T513 og var veldig plaget med støy fra plata under avspilling. Jeg kunne høre at platen snurret. Nå har jeg T562, og den er helt tyst under avspilling. Forøvrig synes jeg T512 var en meget habil musikkformiddler, spesielt til å være en dvd spiller til den prisen. T513 er sikkert ikke noe dårligere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Hva skal han med progressiv scan på en 28" tv?Jeg har hatt en Nad 513 selv og vil si at den er veldig bra i forhold til prisen. Er du plaget med støy når platen spilles av på T513? Jeg hadde en T512, forgjenger til T513 og var veldig plaget med støy fra plata under avspilling. Jeg kunne høre at platen snurret. Nå har jeg T562, og den er helt tyst under avspilling. Forøvrig synes jeg T512 var en meget habil musikkformiddler, spesielt til å være en dvd spiller til den prisen. T513 er sikkert ikke noe dårligere. Den er ikke veldig stille nei,men jeg synes heller ikke den bråker mye.Jeg har hatt dyre cdspillere og må si at denne billige Naden gjør en god jobb som cdspiller også. Endret 22. juni 2004 av Morten K Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hva skal han med progressiv scan på en 28" tv?Jeg har hatt en Nad 513 selv og vil si at den er veldig bra i forhold til prisen. Ingen verdens ting. 28" er nok ikke kompatibel med prog. scan. Men man vet aldri hva man kjøper videre, hvis man er interessert i god lyd og bilde. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har du funnet deg dvd-spiller??? Hvis ikke, regner jeg med at jeg skal selge min Sony DVP-NS 900QS spiller. Spilleren har en nypris på 6500,- + modifisering... Regnet med mellom 1500-2000 for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå