Gå til innhold

Skjermen får ikke signal fra hovedkortet!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg pc i deler, det meste fra komplett.no.

Abit IC-7 MAX3

Sapphire radeon 9800 pro

Lg dvd spiller

disk. stasj.

MSI dvd-brenner

Lepont kabinett

Pentium 4 3,0ghz prescott

Corsair PC3200 512mb ram

Vantec nexus fan&light controler+2 neonlys

Western Digital Caviar 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Jeg har koblet i alle ledninger, og alt ser ut til å funke fint, alle vifter surrer, og neonlyset lyser. Alt ser greit ut, til jeg skrur på skjermen min, en medion skjerm fra komplett, da står det bare "self test, check signal cable and pc".

Jeg sjekker at skjermkortkabelen står i, at det er strøm på skjermkortet, og alt ser fint ut..

Før jeg satte strøm på hovedkortet, flyttet jeg C-mos jumperen, og flyttet den tilbake, slik det stod i brukermanualen på hovedkortet at det var anbefalt at en skulle gjøre. PC'n ser ut til å funke fint ellers, men dette problemet irriterer meg.

Det er ikke skjermkortet det er noe feil med, ettersom jeg har satt i et annet et som jeg vet fungerer, og det fremdeles ikke ble noe bilde... Jeg har også prøvd med en annen skjerm, men det funket heller ikke. Jeg var veldig forsiktig da jeg monterte hovedkortet, og tok i kabinettet's metallramme før jeg var borti noen elektriske komponenter...

Hva skal jeg gjøre nå? Er det noen som vet om noe jeg kan ha gjort feil? Siden jeg slettet biosen, som mest sannsynlig var en utrolig dum ting å gjøre, kan jeg bytte ut bios-brikken, eller evt. legge inn en ny bios???

Hilsen en meget frustrert Arronax..

Vennligst svar fortest mulig!! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du ett pci skjermkort å prøve. Hvis ikke hør om noen i din omgangskrets har ett gammelt ett. Og muligens en annen skjerm. Hvis ikke noe av dette funker. så er det bare å koble ifra alle hardisker og cd/dvd spillere sette inn så lite ram som mulig og prøve å boote da.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd 2 forskjellige skjermer, og den ene er en "gammel" en, som jeg vet fungerer...
Nå har jeg sendt inn h-k til komplett, så de kan titte litt på det, og enten så fikser de det, eller så får jeg et nytt ett, tipper jeg... Har vel egentlig krav på det.

Takk for alle svar, men nå tror jeg det skal ordne seg!
:thumbup: Endret av Arronax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...