jivac Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Har fått et virus på maskinen men er usikker på hvordan jeg nå skal få fjernet det. Er ikke sikker på akk. hva det gjør men det jeg vet er at jeg får tilbake tusenvis av mailer hvor mottakeren har avvist mailene selfølgelig. UL raten er nesten konstant på max, får ikke tilgang til Norton Systemworks Pro. Har prøvd å avinnstalere Norton for så å reinnstallere det med det går ikke. Har prøvd SpyBot og adaware men de finner inegnting. Noen som har/har hatt det samme eller har råd til meg. OS: XP Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Har fått et virus på maskinen men er usikker på hvordan jeg nå skal få fjernet det. Online her: http://www.pandasoftware.com/activescan/co...n_principal.htm Sikkert det samme som jeg har renset flere av i går og i dag, Norton anser det ikke som viktig nok til og slippe en oppdatering på liveupdate men venter til onsdag og den ukentlige samleoppdateringen noe som hjelper lite for de som trodde de var trygge med norton. Latterlig politikk av et AVS-foretagene. Lenke til kommentar
jivac Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Hjertlig....scanner as we speak......latterlig av norton ja....hadde ikke kosta de mye å lagd en update på det... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hjertlig....scanner as we speak......latterlig av norton ja....hadde ikke kosta de mye å lagd en update på det... De slipper daglige oppdateringer men de må lastes ned og innstalleres manuellt så de er til liten nytte i slike tifeller. Det er nok et tegn på at Norton mister grepet, masse merkelige innstallasonsfeil og tull også på en del maskiner og da er 2004 utgaven en skikkelig versting. Lenke til kommentar
jivac Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Ja....så på resultatet til online scannen at det var Zafi.B.worm som var synderen tydeligvis. Vært borti det? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 11 juni fra en dansk side. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Ja....så på resultatet til online scannen at det var Zafi.B.worm som var synderen tydeligvis.Vært borti det? yepp, har renset flere maskiner i går og i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Hjertlig....scanner as we speak......latterlig av norton ja....hadde ikke kosta de mye å lagd en update på det... De slipper daglige oppdateringer men de må lastes ned og innstalleres manuellt så de er til liten nytte i slike tifeller. Det er nok et tegn på at Norton mister grepet, masse merkelige innstallasonsfeil og tull også på en del maskiner og da er 2004 utgaven en skikkelig versting. Det finnes nok av idiotiske brukere, som klager på softwaren. Får man et virus har man vel allerede bevist at man ikke er hva man kan kalle en "erfaren" bruker, IMHO. Det er jo pære ferskt å la sin egen maskin sende ut hundre/tusenvis av mail... Jeez. Endret 13. juni 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Får man et virus har man vel allerede bevist at man ikke er hva man kan kalle en "erfaren" bruker, IMHO. Nei, det er derfor disse menneskene hadde NAV i den tro at dette ga dem den beste beskyttelse mot et virus som tross alt ble oppdaget den 11.06 og svært mange andre AVP hadde fikset uten at de måtte ringe meg eller stelle i stand ubehag for andre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Det finnes nok av idiotiske brukere, som klager på softwaren. I disse tilfellene så kan man gjøre det med rette, det var slett av Norton og ikke ha bedre oppdateringsrutiner. Mange andre AVP oppdaterer daglig, noen ganger flere ganger daglig. Lenke til kommentar
thomie6600 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har akkurat samme problem som trådstarter. Men har ingen symptomer som indikerer at det er ZAFI viruset (har tilgang til msconfig/tasmanager/regedit/osv og har ingen program som kaller seg Hazafibb installert)..... Har prøvd 3forskjellige scannere, men ingen av dem fant noe.... Fremdeles renner det inn med 100talls mails på min hotmail-konto... Ingen tiltak?? Lenke til kommentar
jivac Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Mulig du har Erkez....prøv panda sin onlinescan som var nevnt tidligere i tråden. Her er en Removal Tool for Erkez. Her er og en Online Scan fra symantec. Tror disse hjalp for meg....holder fortsatt på å se etter noe rusk men så lang ser det greit ut. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Symantec kaller det erkez.b og jeg fikk det 13/6-04. Dette er en stygging du ikke blir kvitt effekten av så fort. Erkez.B erstatter exe.filer med seg selv og er ikke bare begrensert til sikkerhetssoftware. Så når viruset er fjernet er også viktige filer borte. Maskina virker tilsynelatende men enkelte systemfiler kan være skadde. Win XP legger systemfiler på alle HDD partisjoner (f.eks. resyckle) og i mitt tilfelle var det skader på systemfiler på D: og F:, noe som gjor at det ikke hjalp å formatere bare C: Maskina oppførte seg merkerlig etter nyinstallasjon. I mitt tilfelle var løsningen å lavformatere begge harddiskene. Dvs. å slette og opprette nye partisjoner. Heldigheten min var at jeg kunne lagre all viktig informasjon på 1 harddisk mens den andre ble slettet. Lykke til! Endret 22. juni 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå