Gå til innhold

Burde hardware.no vurdere andre design?

Burde hardware.no vurdere andre design?  

434 stemmer

1. 1. Burde hardware.no vurdere andre design?

• [url=http://www.paradoxia.org/hwno/]Polecat[/url] sitt forslag
      203
    • [url=http://home.c2i.net/roneid/hw/flipper.jpg]Marvil[/url] sitt forslag
      86
    • [url=http://webfreak.no/hw.no-enzostyle/images/layout4.png]cfenzo[/url] sitt forslag
      14
    • Beholde det nåværende designet
      6
    • Bytte til det gammle designet
      74

Anbefalte innlegg

Jeg må si at alle som klager på at det er mye reklame, burde ikke like cfenzo sitt forslag, det bar preg av like mye reklame.

Og hvis komplett stiller så store krav til reklame som de faktisk gjør, så ser ikke jeg hvor reklamen skal plasseres på marvil sitt utkast.

Men jeg stemmer likevel på marvil sitt utkast.

Endret av SintBrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cfenzos forslag var strøkent, men jeg ville forandret litt på måten nyhetene blir hentet opp på. Slik det er på hw.no er bra.

Marvil sitt forslag ville jeg skrinlagt. En slik kjedelig tre-koloners layout passer ikke inn på en slik seriøs side som HW.

:yes: enig

Her og :yes:

Endret av Lars Anders
Lenke til kommentar
Er bare nødt til å spørre: Hvem skal liksom kode dette, IGJEN?

Er ikke det det er snakk om HalTan, det er snakk om design.

La det være en annen diskusjon, for her er det snakk om designet.

Men Jebus, design og kode har en tett sammenheng. Poenget mitt var at ja, Marvil har satt dette sammen som et bilde, mitt spørsmål var: hvem skal sette det sammen som en webside? Noen må legge nokså mye tid og arbeid i det, og det er nokså irrelevant å stemme over det, så lenge det ikke kommer til å skje. Skjønner? :) Men ja, å lodde stemninga er vel uansett lurt. (Det var også en slags oppfordring, folk melder seg ikke før de vet at det trengs

:)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Synes marvils forslag var utrolig bra jeg.

For det første er mine hovedinteresser (nyheter og forum) fantastisk pent lagt i fokus, ikke for mye, ikke for lite, men helt klart i sentrum.

For det andre er det fortsatt plass til mer reklame uten at det blir påtrengende, en banner øverst ved siden av hw.no logoen hadde ikke gjort meg noe.

For det tredje fikk jeg, i motsetning til slik det er nå, en skikkelig GOD følelse av at hw.no er en seriøs og bra side om nettopp hardware og datarelaterte nyheter.

Et nytt design er alltid uvant, men allikevel tviler jeg på at det er grunnen til at mange misliker det. Jeg klarte å like marvils side på under 10 sekunder. Det nåværende designet fremkalte riktignok følelser det også, men tror ikke disse egner seg nedskrevet noe sted.

Dere kan selvsagt velge å holde på tilvenningsteorien, og regne med at folk roer seg etterhvert. Da har dere i så fall sviktet alt jeg trodde jeg visste om design. Såvidt jeg har forstått har webdesign to viktige mål:

1. Det skal se pent ut.

2. Det skal være funksjonellt.

Det siste punktet inkluderer et intuitivt brukergrensesnitt med ETT mål: At nye brukere skal kunne finne det de kom for så fort som mulig. Her kommer det nye designet til kort, når min første reaksjon var frustrasjon over at jeg ikke fant noen nyheter på siden.

*

Dette er et hjertesukk fra en vanlig bruker. Skal ikke påberope meg kunnskaper av noen som helst art innen webdesign. Føler allikevel det var viktig å få sagt dette, kan jo hende noen er enige med meg.

Lenke til kommentar

Hvis HW bestemmer seg for marvils forslag, så mener jeg at de driter skikkerlig på leggen. Designet er pent i seg selv, men det er veldig standard. Det er firkantet. Det er kjedelig... og kjedeligere skal det bli i lengden. Designet ligner på en php-nuke-portal som jeg elegant driter fullstendig i og blar videre.

Lenke til kommentar
Synes marvils forslag var utrolig bra jeg.

For det første er mine hovedinteresser (nyheter og forum) fantastisk pent lagt i fokus, ikke for mye, ikke for lite, men helt klart i sentrum.

For det andre er det fortsatt plass til mer reklame uten at det blir påtrengende, en banner øverst ved siden av hw.no logoen hadde ikke gjort meg noe.

For det tredje fikk jeg, i motsetning til slik det er nå, en skikkelig GOD følelse av at hw.no er en seriøs og bra side om nettopp hardware og datarelaterte nyheter.

Et nytt design er alltid uvant, men allikevel tviler jeg på at det er grunnen til at mange misliker det. Jeg klarte å like marvils side på under 10 sekunder. Det nåværende designet fremkalte riktignok følelser det også, men tror ikke disse egner seg nedskrevet noe sted.

Dere kan selvsagt velge å holde på tilvenningsteorien, og regne med at folk roer seg etterhvert. Da har dere i så fall sviktet alt jeg trodde jeg visste om design. Såvidt jeg har forstått har webdesign to viktige mål:

1. Det skal se pent ut.

2. Det skal være funksjonellt.

Det siste punktet inkluderer et intuitivt brukergrensesnitt med ETT mål: At nye brukere skal kunne finne det de kom for så fort som mulig. Her kommer det nye designet til kort, når min første reaksjon var frustrasjon over at jeg ikke fant noen nyheter på siden.

*

Dette er et hjertesukk fra en vanlig bruker. Skal ikke påberope meg kunnskaper av noen som helst art innen webdesign. Føler allikevel det var viktig å få sagt dette, kan jo hende noen er enige med meg.

nesten så jeg skulle skrevet det selv ;)

Lenke til kommentar
Likte ingen av de. Behold det nye designet!

Kule design er kule i 2 dager, etter det teller det mye

mer at det er funksjonelt.

lqpl

Og der mener du et design der kun to og en halv ingress med tilhørende overskrifter, samt nesten alle "siste fra forumet" kommer bra ut?

(gjelder oppløsningen 1024*768, et ganske vanlig oppsett. Får desverre ikke testet ut noe høyere.)

Lenke til kommentar

Det virker som om folk stemmer på Marvils forslag nettopp fordi det har mindre reklame enn cfenzo sitt. Husk på at reklamemengden blir like stor uansett hvilket design som brukes.

Husk også på at ingen av designene er fullførte, og dermed må modifiseres og tweakes endel før de er ferdige.

Lars Anders: Lokaltogs "forslag" var bare en intern tullegreie hvor Lokaltog ved å lage det designet gav uttrykk for sin misnøye med det nåværende hw.no-designet.

Dessuten tror jeg ikke denne tråden kommer til å gjøre noe særlig nytte. Hw.no har bestemt seg, og vi har absolutt ingenting å si i den saken. Husk på at B|Real bare er en brukermoderator her, og har ingenting med hw.nos design å gjøre.

Lenke til kommentar
Det virker som om folk stemmer på Marvils forslag nettopp fordi det har mindre reklame enn cfenzo sitt. Husk på at reklamemengden blir like stor uansett hvilket design som brukes.

Husk også på at ingen av designene er fullførte, og dermed må modifiseres og tweakes endel før de er ferdige.

Lars Anders: Lokaltogs "forslag" var bare en intern tullegreie hvor Lokaltog ved å lage det designet gav uttrykk for sin misnøye med det nåværende hw.no-designet.

Dessuten tror jeg ikke denne tråden kommer til å gjøre noe særlig nytte. Hw.no har bestemt seg, og vi har absolutt ingenting å si i den saken. Husk på at B|Real bare er en brukermoderator her, og har ingenting med hw.nos design å gjøre.

Helt enig i alt unntatt det siste avsnittet. Tror du undervurderer vår (brukernes) makt. Det er jo tross alt vi som til syvende og sist skaper reklameinntekter. Mulig jeg tar feil, men sponsorene kan da vel ikke være tjent med folk som irriterer seg over reklamen deres? Tvilsomt argument, men jeg vet det finnes folk som av prinsipp ikke vil ha noe med selskaper hvis strategi de misliker.

Jeg håper for hw.nos skyld at de er ivrige til å ta imot tilbakemeldinger, og det regner jeg med at de er også. Kommer det nok saklige motforestillinger, bør de tenke seg godt om før de eventuellt tvinger det gjennom for godt.

Det er langt ifra sikkert de vil høre, men det er uansett verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

vel. jeg må si at jeg virkelig frykter at det nåværende designet er kommet for å bli, jeg fikk grøssninger nedover ryggen, blandet med nervøse svettekuler og indre rop: NEi!!!

Nå er det riktignok rimelig varmt i rommet, så man skal ikke utelukke at å åpne vinduet ville hjulpet, men fortsatt mistrives jeg så med designet at jeg skriver denne stille protesten i håp om at marvils forslag skal stemmes inn.

Jeg vil ikke annet enn å ønske velkommen til det hw.no nettverket jeg kjenner og liker så godt, men jeg tror at med dagens design og/eller cfenzo vil personer uinnvidde over kvaliteten, bli skremt bort!!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...