Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

81mod audi coupe


Anbefalte innlegg

den eneste grunnen til at jeg ikke fikk lov til og sette inn turbo i den er at jeg ikke søkte om å få lov til det...

 

siden jeg ikke fikk lov til og bygge den om til 20v turbo så bestemte jeg meg for og bygge meg en høgkompresjons motor i stedet :cool:

 

jeg mener nemli att det er mye kulere med høgkomp i stedet for turbo. :thumbup:

 

til dere som maser etter uppdate så kommer det til og ta ei uke eller to før jeg får lønning og derme råa tilog gjera noe på biln..........

 

hilsen terje

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Update:

 

har ikke fått gjort noe serli på bilen i det siste grunnet dårlig økonomi,

men har alikavell fått gjort litt.

 

så dette har jeg fått gjort siden forige update:

 

- sveisa hjulbue bak passasjer side.

- nytt panser

- rydda i ledningsnettet (tok ut en hel haug med gamle ledninger)

- ødelagt en drivaksling (kjørte litt stygt vell :cool: )

 

skal til og begyne med og bytte fronten. og sveise den andre hjulbuen.

 

 

hilsen den gale audi sjoføren

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

hei som dere sikkert har lagt merke til så har det vert dødt fra meg i det siste siden

pc en min har vert død i den siste måneden :thumbdown:

 

tipper det kommer bilder i løpet av en uke eller to siden jeg må få kjøpt meg nytt kamera.

 

når jeg får lønning denna måneden så kommer det 2 nye drivakslinger i posten til meg, og da får jeg gjort ferdigt jobben på lednings nettet

 

 

hilsen audi mannen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Seriøst! 4" eksos er det dummeste jeg har hørt! Har noen av dere hatt fysikk? Er dere klar over hvor ekstremt mye høyere eksosflow dere får ved å øke dimensjonen på rørene 1" ??? Jeg bygger 98 mod 3.2 l M3 motor i en 3 serie Compact, og der er det langt ifra dimensjonen på røra som er flaskehalsen, men snarer katalysator og potter. Jeg garanterer at 3" eksos er nok...det er egentlig overdimensjonert det også, men du får jo fremhevet lyden i den gamle motoren. Ærlig talt 4" rør...da kan du jo bruke noen gamle ventilasjonsrør istedet...de er enda større :!:

post-229-1099240098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei nå er jeg tilbake igjen.

 

vell jeg har ikke gjort så mye siden sist men jeg har fått bytta eksos anlegg.

prata nemli med han som hadde bilen før meg og i følge han så var 4tom eksos anlegget noe som var igjen fra når han selv hadde prøvd og få den godkjent med 20v turbo motor, så jeg bytta anlegg med han og fikk i stedet et gammelt 2 1\2 tom anlegg som han hadde liggende fra tidligere.

 

så jeg har fått sveiset 2 1\2 tom anlegget slik att bilen kan bli eu godkjent,

men jeg skal kjøpe meg et helt nytt simons anlegg

(er det noen som har noen erfaring med simons)

 

IMG_2613.JPG

 

IMG_2615.JPG

 

men så var det den eu kontrollen da :no:

 

IMG_2618.JPG

 

 

som dere ser er dett litt arbeid som gjennstår før den vill bli eu godkjent

men det vill gå litt treigt fremmover siden jeg for tiden er arbeids løs

 

men jeg glemte og ta bilder av de nye og gamle drivakslingene og den jobben jeg har gjort på ledningsnettet.

 

det kommer flere oppdateringer snart siden jeg har god tid til og jobbe på den.

 

takker for all responsen og hjelpen jeg har fått her

 

 

hilsen terje

Endret av ijerku
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uppdate:

 

det som er gjort siden sist:

- jeg har fått fiksa styrestaget (en løs bolt på staget som måtte strammes men, den låg bak motoren så den var ikke så lett og komme til)

- fiksa et nytt blinklys.

- for og få bilen eu godkjent så fylte jeg bare igjen rusthulla i hjulbuen med stålplast :thumbdown: (MIDLERTIDLIGT)

- fiksa eksoslekasjen på downpipeen (mangla 2 bolter)

- div anna småfiks.

- bytta bremsesylinder på begge bak tromlene

 

innmaten av trommelen før sylinderen ble bytta. for og kunne ta ut bremseskoene så måtte jeg løsne disse fjærene (gul pil) og denne fjæra (rød pil)

 

bremsebak_2.JPG

 

Her er bremse skoene av og sylinderen er klar for bytting,

men jeg kom borti et lite problem da jeg skulle skru av den gamle sylinderen,

siden jeg klarte og dra rund en av boltene som holdt den på plass.

Men etter litt drilling så var det problemet fiksa.

 

bremsebak_3.JPG

 

Nå er den nye på plass.

 

bremsebak_4.JPG

 

det ferdige resultatet.

for og få på den nedre fjæra igjen så brukte jeg, et tynt tau

som jeg festa til ene enden av fjæra og dro den på plass igjen.

helt til slutt så smørte jeg inn hjullagret og navet med nytt fett.

 

bremsebak_5.JPG

 

det var alt for nå, men det er ikke lenge til neste uppdate

hilsen en audi gal mann

Lenke til kommentar

Det du burde gjøre er å pusse med smergel papir på bremseskoene og inni bremsetrommelen samt rengjør delen og blåse de tørre og så smøre opp stedene der de glir. Gjør du dette holder de mye lengre og når du skal overhale de neste gang blir det ikke så mye dritt jobb.

 

Det fettet som er på spindelen tar du å tørker vekk og legger på nytt lag..

Lenke til kommentar
DarkZun Skrevet 31/10/2004 : 17:28

  Seriøst! 4" eksos er det dummeste jeg har hørt! Har noen av dere hatt fysikk? Er dere klar over hvor ekstremt mye høyere eksosflow dere får ved å øke dimensjonen på rørene 1" ??? Jeg bygger 98 mod 3.2 l M3 motor i en 3 serie Compact, og der er det langt ifra dimensjonen på røra som er flaskehalsen, men snarer katalysator og potter. Jeg garanterer at 3" eksos er nok...det er egentlig overdimensjonert det også, men du får jo fremhevet lyden i den gamle motoren. Ærlig talt 4" rør...da kan du jo bruke noen gamle ventilasjonsrør istedet...de er enda større 

Er helt enig i det du her sier ang eksos, men hvorfor legger du skrytebilder av eget prosjekt inn i denne tråden.

Hva har innsug til 98 M3 med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...