ijerku Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 den eneste grunnen til at jeg ikke fikk lov til og sette inn turbo i den er at jeg ikke søkte om å få lov til det... siden jeg ikke fikk lov til og bygge den om til 20v turbo så bestemte jeg meg for og bygge meg en høgkompresjons motor i stedet jeg mener nemli att det er mye kulere med høgkomp i stedet for turbo. til dere som maser etter uppdate så kommer det til og ta ei uke eller to før jeg får lønning og derme råa tilog gjera noe på biln.......... hilsen terje Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Update: har ikke fått gjort noe serli på bilen i det siste grunnet dårlig økonomi, men har alikavell fått gjort litt. så dette har jeg fått gjort siden forige update: - sveisa hjulbue bak passasjer side. - nytt panser - rydda i ledningsnettet (tok ut en hel haug med gamle ledninger) - ødelagt en drivaksling (kjørte litt stygt vell ) skal til og begyne med og bytte fronten. og sveise den andre hjulbuen. hilsen den gale audi sjoføren Lenke til kommentar
Opus Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har du bilder av updaten? ...ny vs gammel. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 update ønskes ja .. og noen bilder av evetuell ny motor og arbeide Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 hei som dere sikkert har lagt merke til så har det vert dødt fra meg i det siste siden pc en min har vert død i den siste måneden tipper det kommer bilder i løpet av en uke eller to siden jeg må få kjøpt meg nytt kamera. når jeg får lønning denna måneden så kommer det 2 nye drivakslinger i posten til meg, og da får jeg gjort ferdigt jobben på lednings nettet hilsen audi mannen Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 GLEDER meg som en liten unge Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Dette blir artig... Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg mener nemli att det er mye kulere med høgkomp i stedet for turbo. full respons hele tiden, no turbolag Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Dette var jo artig Skal følge med på dette, men savner litt flere bilder som sagt... Lenke til kommentar
DarkZun Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Seriøst! 4" eksos er det dummeste jeg har hørt! Har noen av dere hatt fysikk? Er dere klar over hvor ekstremt mye høyere eksosflow dere får ved å øke dimensjonen på rørene 1" ??? Jeg bygger 98 mod 3.2 l M3 motor i en 3 serie Compact, og der er det langt ifra dimensjonen på røra som er flaskehalsen, men snarer katalysator og potter. Jeg garanterer at 3" eksos er nok...det er egentlig overdimensjonert det også, men du får jo fremhevet lyden i den gamle motoren. Ærlig talt 4" rør...da kan du jo bruke noen gamle ventilasjonsrør istedet...de er enda større :!: Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Heisan du. Vil du ha seriøs porting og gode råd ellers snakk med EBB. Les denne tråden og du finner e-mailadressa hans der. http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=4030#81417 Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) hei nå er jeg tilbake igjen. vell jeg har ikke gjort så mye siden sist men jeg har fått bytta eksos anlegg. prata nemli med han som hadde bilen før meg og i følge han så var 4tom eksos anlegget noe som var igjen fra når han selv hadde prøvd og få den godkjent med 20v turbo motor, så jeg bytta anlegg med han og fikk i stedet et gammelt 2 1\2 tom anlegg som han hadde liggende fra tidligere. så jeg har fått sveiset 2 1\2 tom anlegget slik att bilen kan bli eu godkjent, men jeg skal kjøpe meg et helt nytt simons anlegg (er det noen som har noen erfaring med simons) men så var det den eu kontrollen da som dere ser er dett litt arbeid som gjennstår før den vill bli eu godkjent men det vill gå litt treigt fremmover siden jeg for tiden er arbeids løs men jeg glemte og ta bilder av de nye og gamle drivakslingene og den jobben jeg har gjort på ledningsnettet. det kommer flere oppdateringer snart siden jeg har god tid til og jobbe på den. takker for all responsen og hjelpen jeg har fått her hilsen terje Endret 19. november 2004 av ijerku Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Eg ville beholdt det anlegget intil videre og helst droppa Simens pga lam lyd. Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 hmmm vet du noen andre anlegg som som gjir bra lyd men ikke for mye støy i kupeen?? Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Uppdate: det som er gjort siden sist: - jeg har fått fiksa styrestaget (en løs bolt på staget som måtte strammes men, den låg bak motoren så den var ikke så lett og komme til) - fiksa et nytt blinklys. - for og få bilen eu godkjent så fylte jeg bare igjen rusthulla i hjulbuen med stålplast (MIDLERTIDLIGT) - fiksa eksoslekasjen på downpipeen (mangla 2 bolter) - div anna småfiks. - bytta bremsesylinder på begge bak tromlene innmaten av trommelen før sylinderen ble bytta. for og kunne ta ut bremseskoene så måtte jeg løsne disse fjærene (gul pil) og denne fjæra (rød pil) Her er bremse skoene av og sylinderen er klar for bytting, men jeg kom borti et lite problem da jeg skulle skru av den gamle sylinderen, siden jeg klarte og dra rund en av boltene som holdt den på plass. Men etter litt drilling så var det problemet fiksa. Nå er den nye på plass. det ferdige resultatet. for og få på den nedre fjæra igjen så brukte jeg, et tynt tau som jeg festa til ene enden av fjæra og dro den på plass igjen. helt til slutt så smørte jeg inn hjullagret og navet med nytt fett. det var alt for nå, men det er ikke lenge til neste uppdate hilsen en audi gal mann Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det du burde gjøre er å pusse med smergel papir på bremseskoene og inni bremsetrommelen samt rengjør delen og blåse de tørre og så smøre opp stedene der de glir. Gjør du dette holder de mye lengre og når du skal overhale de neste gang blir det ikke så mye dritt jobb. Det fettet som er på spindelen tar du å tørker vekk og legger på nytt lag.. Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 takk for tipset men jeg har allerede smurt inn med nytt fett og da tørka jeg selvfølgeli bort det gamle .. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 DarkZun Skrevet 31/10/2004 : 17:28 Seriøst! 4" eksos er det dummeste jeg har hørt! Har noen av dere hatt fysikk? Er dere klar over hvor ekstremt mye høyere eksosflow dere får ved å øke dimensjonen på rørene 1" ??? Jeg bygger 98 mod 3.2 l M3 motor i en 3 serie Compact, og der er det langt ifra dimensjonen på røra som er flaskehalsen, men snarer katalysator og potter. Jeg garanterer at 3" eksos er nok...det er egentlig overdimensjonert det også, men du får jo fremhevet lyden i den gamle motoren. Ærlig talt 4" rør...da kan du jo bruke noen gamle ventilasjonsrør istedet...de er enda større Er helt enig i det du her sier ang eksos, men hvorfor legger du skrytebilder av eget prosjekt inn i denne tråden. Hva har innsug til 98 M3 med dette å gjøre? Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 liten update: ja nå er bilen eu godkjent og jeg har bestilt ny front hilsen terje Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 liten update: ja nå er bilen eu godkjent Flott. Kan du bruke bilen til daglig nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå