ijerku Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) fikk nybilen hjem i forige uke og begyne og jobbe på den i dag selve workloggen blir og finne på www.nokiakiller.com her er målet mitt : få bilen strøken og få skremt inn noen hester til (IKKE TURBO) dette er på bilen nå : trimmkam, større dyser, 4tommers eksos får nok ikke opp loggen før ut i uka men jeg tar gjerne imot tips om ka dere trur om prosjektet . spørsmål fra meg til dere : er det noen her som vet om noen som kan ta på seg porting og planing av toppen. Endret 13. oktober 2004 av Opus Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hmm, 4toms eksos, mister jo alt som heter bunndrag da, er det 4 hele veien eller bare enderøra som er 4"? Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 alt bak de 2 røra fra eksos manifoylen og ned under bilen er 4 tom har ikke mista noe bunndrag (hvertfall ikke som jeg har lagt merke til) men du må huske hvilket enormt drag det er i rekke5 ern Lenke til kommentar
trra Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 4 toms gir uansett mindre effekt og tap av moment på de fleste sugemotorer, sjeldent noe vits å gå over 2 1/2, men 4 toms lager vel lyd nok Lenke til kommentar
Opus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Du får lov til å legge ut loggen her også. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Skjer det noe eller? Jeg er ineressert i å se Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Audi worklogg del 1 er tilbake fra 2 uker ferie men tilbake til bilen.. her er utgangspunktet: legg merke til rusten på hjulbuen MØKKETE som dere ser er det litt arbeid på interiøret på den ettter 1 dag arbeid som dere ser har bilen vert en tur i grøfta (det var ikke meg men den forige eieren) har fått retta opp en liten bulk bak (slik att jeg får lokka bagasje lokket) og det verste i fronten. har bestilt ny front og hjulbuer men de kommer ikke før om et par uker (de måtte lage nye siden de har slutta og lage deler til denna bilen) har også fått bytta motor slik att jeg har noe kjøre me mens jeg jobber med den originale motoren toppdeksel lokket og registerreims dekslet på den originale motoren er lakket opp i svart varme bestandig lakk. men så kom den store skuffelsen :stempla i den originale motoren kunna du flytte stemplene 1mm inni sylindrene så det ga meg bare en bedre grunn til og få borret opp motoren så mye som muli motoren skal til borring om et par uker men jeg driv og jobber med og skin trekke setene i svart lær med rød søm . regner med og bli ferdig med setene i løpet av et par uker . det kommer fler bilder av bilen når jeg får kjøpt meg nytt kamera (det gamle døde) bare kom med spørsmål, komentarer, og deres egne meninger om bilen hilsen terje Endret 19. november 2004 av ijerku Lenke til kommentar
Opus Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Er det en 1,8l K-jet 112-115hk motor jeg skuer? Da er 4" eksos litt i drøyeste laget, ja. Btw; dette ser bra ut, adder "Worklogg" i topic og legger den som sticky. Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 nei der tar du nokk feil ! det er en 2,2l K-jet me trimkam og 2,3 insprutsystem. som er bremsa til 150hk men skal skremme in mer hest ja.... men vilo si at 4 tommers eksos gjør seg bra pån jeg , la ikke noe serli merke til forskjell på bunndraget men han ble litt sprekar på aksen etter jeg fikk på 4 tommer anlegget men som sagt skal motorn borres opp så mye som muli og det kommer nok en bedre kam nedi der og . Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) worklogg del 2 har fått tatt noen bilder av motorn slik at alle her kan få se kor dårlig stand den er i nå som dere kan se er dett noe som ikke er helt som det skal være her . og hvis dere ser nøye etter så kan dere se att det er en glippe på 0,5mm rundt hele stemplet nærbilde av et av stempla, legg merke til det tjukke laget med skit på toppen av stemplet toppen ser litt bedre ut enn selve blokka men laaaangt fra bra nokk så her skal det planes og portes for alle penga. enda et bilde av toppen, som dere kan se er den ikke i verdens beste tilstand akkurat nå men ting skal bli bedre Endret 19. november 2004 av ijerku Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Dette kan bli utrolig moro å følge med på... keep it up! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 gleder meg til og se om hvordan dette blir /me liker trimm Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Dette blir kult å følge med på. P.S Digger dobble firkanta lykter Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 dette er noe og følge med på ja .. keep it up Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 ja det gå fremmover litt etter litt her men jeg kommer kansje til og bryte målet mitt med og ikke ha turbo !!! jeg kom nemli over en 20v turbo på et høggeri som jeg driv og forhandler om pris på for øyeblikket. + att jeg venter på svar fra biltilsynet på søknaden på ombygging til 20v turbo. hilsen terje Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Siden cq og urqattro er 2 helt forskjellige biler, og 2.2 10v er største motor levert i cq får du ikke godkjent bytte til 20v.. Tro meg, det er flere som har prøvd. Men du skal ha litt ros for å prøve da. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 ja det gå fremmover litt etter litt her men jeg kommer kansje til og bryte målet mitt med og ikke ha turbo !!! jeg kom nemli over en 20v turbo på et høggeri som jeg driv og forhandler om pris på for øyeblikket. + att jeg venter på svar fra biltilsynet på søknaden på ombygging til 20v turbo. hilsen terje Siden det er en 20ventilers turbo motor, er det den sammme 150 hesteren som finnes i audi og volksvagen modellene? en 1,8l? Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 nope 20 turbo finner som 1,8 - 1,9 og 2,2 men de to første er litt mer skjeldene enn 2,2, . den jeg såg på er en 2,2 .. men som drkaos sier så fikk jeg ikke godkjent 20v turbo men jeg fikk godkjent 2,4 høykomp me ca 230hk (den gamle motorn blir borra opp til 2,4 sa de folka som skal gjøre det : ) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ga de noen begrunnelse for at du ikke fikk putte i en turbo moteor?. Er det ikke bare å sørge for at resten av bilen står i stil med motoren? med tanke på bremser og forsterkninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå