Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

81mod audi coupe

Anbefalte innlegg

fikk nybilen hjem i forige uke og begyne og jobbe på den i dag :thumbup:

selve workloggen blir og finne på www.nokiakiller.com

her er målet mitt : få bilen strøken og få skremt inn noen hester til

(IKKE TURBO)

dette er på bilen nå : trimmkam, større dyser, 4tommers eksos

får nok ikke opp loggen før ut i uka men jeg tar gjerne imot tips om ka dere trur om prosjektet .

spørsmål fra meg til dere :

er det noen her som vet om noen som kan ta på seg porting og planing av toppen.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Audi worklogg del 1

er tilbake fra 2 uker ferie :w00t:

men tilbake til bilen..

her er utgangspunktet:

audi5.JPG

legg merke til rusten på hjulbuen

audi2.JPG

audi1.JPG

MØKKETE

audi4.JPG

som dere ser er det litt arbeid på interiøret på den

ettter 1 dag arbeid

audi3.JPG

som dere ser har bilen vert en tur i grøfta (det var ikke meg men den forige eieren)

har fått retta opp en liten bulk bak (slik att jeg får lokka bagasje lokket) og det verste i fronten.

har bestilt ny front og hjulbuer men de kommer ikke før om et par uker (de måtte lage nye siden de har slutta og lage deler til denna bilen)

har også fått bytta motor slik att jeg har noe kjøre me mens jeg jobber med den originale motoren :thumbup:

toppdeksel lokket og registerreims dekslet på den originale motoren er lakket opp i svart varme bestandig lakk.

men så kom den store skuffelsen :stempla i den originale motoren kunna du flytte stemplene 1mm inni sylindrene :hrm:

så det ga meg bare en bedre grunn til og få borret opp motoren så mye som muli :thumbup:

motoren skal til borring om et par uker

men jeg driv og jobber med og skin trekke setene i svart lær med rød søm .

regner med og bli ferdig med setene i løpet av et par uker .

det kommer fler bilder av bilen når jeg får kjøpt meg nytt kamera (det gamle døde)

bare kom med spørsmål, komentarer, og deres egne meninger om bilen

hilsen terje

Endret av ijerku
Lenke til kommentar

nei der tar du nokk feil !

det er en 2,2l K-jet me trimkam og 2,3 insprutsystem.

som er bremsa til 150hk :) men skal skremme in mer hest ja....

men vilo si at 4 tommers eksos gjør seg bra pån jeg , la ikke noe serli merke til forskjell på bunndraget men han ble litt sprekar på aksen etter jeg fikk på 4 tommer anlegget

men som sagt skal motorn borres opp så mye som muli og det kommer nok en bedre kam nedi der og .

Lenke til kommentar

worklogg del 2

har fått tatt noen bilder av motorn slik at alle her kan få se kor dårlig stand den er i nå :no:

som dere kan se er dett noe som ikke er helt som det skal være her .

og hvis dere ser nøye etter så kan dere se att det er en glippe på 0,5mm rundt hele stemplet :thumbdown:

motor1.JPG

nærbilde av et av stempla, legg merke til det tjukke laget med skit på toppen av stemplet

motor2.JPG

toppen ser litt bedre ut enn selve blokka men laaaangt fra bra nokk så her skal det planes og portes for alle penga. :tease:

motor3.JPG

enda et bilde av toppen, som dere kan se er den ikke i verdens beste tilstand akkurat nå men ting skal bli bedre :w00t:

motor4.JPG

Endret av ijerku
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja det gå fremmover litt etter litt her men jeg kommer kansje til og bryte målet mitt med og ikke ha turbo !!!

jeg kom nemli over en 20v turbo på et høggeri som jeg driv og forhandler om pris på for øyeblikket.

+ att jeg venter på svar fra biltilsynet på søknaden på ombygging til 20v turbo.

hilsen terje

Lenke til kommentar
ja det gå fremmover litt etter litt her men jeg kommer kansje til og bryte målet mitt med og ikke ha turbo !!!

jeg kom nemli over en 20v turbo på et høggeri som jeg driv og forhandler om pris på for øyeblikket.

+ att jeg venter på svar fra biltilsynet på søknaden på ombygging til 20v turbo.

hilsen terje

Siden det er en 20ventilers turbo motor, er det den sammme 150 hesteren som finnes i audi og volksvagen modellene? en 1,8l?

Lenke til kommentar

nope 20 turbo finner som 1,8 - 1,9 og 2,2 men de to første er litt mer skjeldene enn 2,2, . den jeg såg på er en 2,2 ..

men som drkaos sier så fikk jeg ikke godkjent 20v turbo men jeg fikk godkjent 2,4 høykomp me ca 230hk (den gamle motorn blir borra opp til 2,4 sa de folka som skal gjøre det : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...