Gå til innhold

videokamera 5000-10000 annbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe vårt første videokamera, og lurte på om noen har noen gode annbefalinger på videokamera i 5-10000 kroners klassen.

kriterier er:

god bildekvalitet

lyd

batteritid

brukervennlighet

takker for alle tips og erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er jo mangen som snakker varmt om Sony DCR-HC85.Du kan jo lese testen på forsiden.

Muligens at HC85 er et bra kamera, men at mange snakker varmt om dette er nok å overdrive.

Vanligvis har nye Sony kameraer fått god omtale verden over.

Men prisen på kamera'et er satt gangske mye ned nesten over alt, og grunnen for dette tror jeg kan være at de ikke selger så mye.

HVis du leser diskusjonssidene på eks. Camcorderinfo.com er HC85 nesten ikke et diskusjonsstema.

Lenke til kommentar

De to jeg har sett som går igjen er jo sony HC85, og panasonic NV-GS200..

bare synd at panasonic'n er så dyr her i norge....

hmm.. noen som vet hvor mye du må betale i avgifter (sånn ca) dersom man bestiller panasonicen fra utlandet?

Dersom jeg ikke klarer å få tak i Panasonicen under 10.000, blir det nok til at jeg velger sony hc85.

Ser at de på komplett kaller den Sony HC85E har E'n noen betydning? Eller er det det egentlige navnet?

Takker for alle svar som har kommet inn.

Lenke til kommentar

Det er riktig E betyr europeisk versjon altså beregnet på PAL-TV.

Du bør sjekke dersom det ikke står E når du handler på nett, slik at man ikke kjøper amerikansk versjon. De er beregnet på NTCS systemet.

Bruker du søkeverktøyet her på forumet vil du finne side opp og side ned om dette.

Endret av Roncon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...